| کد خبر: 221487 |

رضایت ۷۳ درصد از مردم از فعالیت سازمان هواشناسی

وزیر راه و شهرسازی بر نقش سازمان هواشناسی در کاهش حوادث طبیعی در کشور تأکید کرد و خواستار استفاده از ادبیات درست در اخبار هواشناسی شد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی بر نقش سازمان هواشناسی در کاهش حوادث طبیعی در کشور تأکید کرد و خواستار استفاده از ادبیات درست در اخبار هواشناسی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در پنجاه و پنجمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور، گفت: به کوری چشم دشمنان، روند سازندگی و پیشرفت در کشور رو به رشد و صعودی است و به رقم همه مزاحمت‌هایی که ایجاد می‌شود، جمهوری اسلامی ایران از مسیر استقلال خود که شهیدان بر آن تأکید می‌کردند خارج نخواهد شد و آرزوهای دشمنان به گور خواهد رفت.

وی در جمع مدیران سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: این کشور بر اساس احکام الهی عمل می‌کند و مطابق انتخاب مردم این سرزمین که راه سعادت را انتخاب کردند، خواسته مردم این است که دست از اصول کشیده نشود و برای پیشبرد، اهداف کشور ادامه داده شود.

اسلامی یادآور شد: هر جا که مدیران و نیروهای انسانی کشورمان با شور و علاقه وارد شدند، توانستند کاری انجام داده و آن را به پیش برند که همین موضوع، باعث شده تا اقدامات، مصمم‌وار انجام شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستاورد سازمان هواشناسی کشور در زمان تصدی تاج‌بخش اظهار کرد: طبق گزارش‌هایی که ارائه شد، حدود ۷۳ درصد از مردم از فعالیت و خروجی سازمان هواشناسی کشور رضایت دارند.

وی افزود: اخیراً رئیس‌جمهوری اعلام کردند که پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی توانسته حوادث را در کشور کاهش دهد و این موضوع باعث شده تا مردم در برابر رخدادها غافلگیر نشوند. این مهم‌ترین موضوع در سال ۹۸ بوده است.

اسلامی عنوان کرد: لازم است که از فعالیت‌های مدیران سازمان هواشناسی کشور تقدیر شود و در حافظه تاریخ به‌عنوان یک رویداد مهم به یادگار بماند.

وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم گفت: به ریاست سازمان هواشناسی تأکید کردم که حتماً در اخبار هواشناسی، از ادبیات درست استفاده شود؛ به‌طوری‌که ادبیات هشدار هواشناسی با اخبار عادی متفاوت باشد.

وی تصریح کرد: اخبار سازمان هواشناسی باید دقیق، کیفی و صحیح باشند. برای تحقق این مهم، لازم به سامانه به‌روز و تحلیل مناسب است.

وی با یادآوری از اینکه شادابی و پویایی سازمان هواشناسی کشور قابل به رخ کشیدن به جهانیان است، افزود: اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که بازسازی‌های ناشی از حوادث به یکسال رسیده است. قبلاً نیز تخریب وجود داشت؛ اما بازسازی آن‌ها خیلی طولانی می‌شد، ولی در حال حاضر همگی شاهد هستیم که وقتی خرابی رخ می‌دهد، بلافاصله بازسازی‌ها شروع می‌شود.

اسلامی تأکید کرد: نکته کلیدی این است که در سازمان هواشناسی هم در مسائل انسانی و هم در مسائل فنّاوری مشغول بازسازی هستیم تا آنچه مورد نیاز برای تشخیص باران و سیل است، فراهم شود و بتوانیم در خصوص حوادث اقلیمی و کشاورزی و دیگر موارد پیش‌بینی‌ها را انجام دهیم. بدین طریق مردم و مسئولان می‌توانند بر اساس آگاهی از آنچه قرار است رخ بدهد، برنامه‌ریزی کنند و غافلگیر حوادث نشوند.

وی گفت: لازمه این کار انتشار اطلاعات با کیفیت است تا کسی نتواند در آنچه سازمان هواشناسی منتشر می‌کند، تردید داشته باشد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.