| کد خبر: 220781 |

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

۳ هزار نفر در استان سمنان باسواد شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه سال گذشته سه هزار نفر در این استان با سواد شدند، گفت: بیشترین تعداد کم سواد و بی سواد استان ساکن روستاها هستند.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز از سمنان ، محمد دستورانی ظهر یکشنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک آموزشی فرهنگی اداره کل امور روستایی و شوراها استانداری با اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان به منظور ترویج فرهنگ سواد آموزی و ارتقا سطح سواد جامعه روستایی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه این استان در راستای سواد آموزی اقدامات خوبی را در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: از لحاظ سواد استان سمنان دارای شاخص ممتاز در ایران است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های پنهانی در دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد که می‌تواند معین آموزش و پرورش باشد، ابراز کرد: عمده افراد کم سواد و بی سواد ما در روستاها مستقر هستند و وزارت کشور و متناظر آن در استان، استانداری و اداره کل امور روستایی می‌تواند همراه و یاور ما در مسیر کاهش بی سوادی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه سال گذشته سه هزار نفر در این استان سواد آموختند، بیان کرد: این تفاهم نامه سرآغاز حرکات نو و مطلوب در این حوزه و همچنین توسعه همکاری‌ها خواهد بود.

ارائه تسهیلات به سواد آموزان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: بر اساس آخرین سرشماری‌ها، بالغ بر ۲۰ درصد جمعیت استان را بخش روستایی تشکیل می‌دهد که ارائه آموزش، تسهیل و فراهم سازی زمینه و بستر دریافت آموزش برای بی سوادان در بخش روستایی امری حائز اهمیت و ضروری است.

مهدی صمیمیان با بیان اینکه ارتقا شاخص سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در جامعه روستایی استان و تحت پوشش قرار دادن تمام بی سوادان و کم سوادان در بازه زمانی مشخص نیز از اهداف کمی این تفاهم نامه است، ابراز داشت: چهار هزار و هزار و ۴۱۴ نفر بر اساس آخرین سرشماری در بخش روستایی استان بی سواد هستند که تلاش خواهیم کرد تا تعداد بی سوادان در سطح روستاها را کاهش دهیم.

وی گفت: در راستای پیشبرد اهداف این طرح، ۴۰۰ فقره تسهیلات تشویقی تا سقف پنج میلیون تومان برای ترغیب روستاییان و افراد کم سواد و بی سواد در روستاها برای امر سواد آموزی از سوی دفتر روستایی و شوراها استانداری سمنان در نظر گرفته شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.