| کد خبر: 217671 |

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین

◄ استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است

قزوین| مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه ۷۰ درصد دانش آموزان استان در استفاده از شبکه شاد مشکلی ندارند، گفت: برای ۳۰ درصد باقی مانده نیز از روش‌های دیگر مانندآموزش از طریق توزیع بسته‌های آموزشی و درس‌نامه‌ها برنامه‌ریزی شده تا مشکل اینترنت برخی مناطق مرتفع شود.

تین نیوز

قزوین| مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه ۷۰ درصد دانش آموزان استان در استفاده از شبکه شاد مشکلی ندارند، گفت: برای ۳۰ درصد باقی مانده نیز از روش‌های دیگر مانندآموزش از طریق توزیع بسته‌های آموزشی و درس‌نامه‌ها برنامه‌ریزی شده تا مشکل اینترنت برخی مناطق مرتفع شود.

حسنعلی اصغری در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید به دلیل شیوع کرونا فضای متفاوت را پیش رو داریم، تصریح کرد: امسال با توجه به محدودیت‌، برنامه‌ریزی‌ها با نگاهی جدید صورت می‌گیرد و نگرانی‌هایی برای حضور دانش‌آموزان و معلمان در مدارس وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بر اولویت دانستن سلامت دانش‌آموزان در برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: شرایط ناشناخته‌ای پیش رو داریم که ممکن است ناچار به اعمال برخی تصمیمات شویم.

اصغری با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید از نیمه شهریورتصریح کرد: شهرهای که در وضعیت قرمز قرار دارندتمام برنامه‌های عملیات ویژه بازگشایی مدارس در آنها تدارک دیده شده است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی خواستار همراهی و همکاری خیرین استان و مسوولان در تهیه گوشی هوشمند و تبلت دانش آموزی ویژه دانش آموزان بی بضاعت استان شد.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به تولید محتوای دروس برای آموزش در فضای مجازی از سوی استان ها،گفت: در همین راستا ۴۰ درصد محتوای آموزشی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در استان تهیه و تولید شده تا پیش از بازگشایی مدارس در گروه‌های آموزشی و شبکه شاد بارگذاری خواهد شد.

این مسوول افزود: ۶۰ درصد باقی مانده محتوای آموزشی در طول سال تحصیلی تولید و برای تدریس مجازی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: در تولید محتوای آموزشی از بهترین معلمان و کادر آموزشی در استان استفاده شده و این امر فرصت مناسبی برای بهره‌مندی همه دانش آموزان به ویژه مناطق کم برخوردار و محروم استان از شیوه‌های علمی است.

اصغری با بیان اینکه آموزش مجازی و استفاده از شبکه شاد یکی از روش های آموزشی ما برای سال تحصیلی پیش رو خواهد بود، افزود: باتوجه به این موضوع باید زیرساخت‌های شبکه اینترنت تا شهریورماه در همه مناطق محروم و روستایی تقویت شود.

این مسوول ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا آموزش‌های مجازی عمدتا قرار است از طریق شبکه شاد انجام شود و ما آمادگی داریم تا همه نواقص مرتبط با این سیستم را رفع کنیم و در حوزه شبکه شاد با مشکلاتی مواجه هستیم از جمله اینکه برخی دانش‌آموزان فاقد گوشی هوشمند بوده و بخشی از مناطق روستایی در سطح استان نیز تحت پوشش اینترنت نیستند.

 

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.