| کد خبر: 220518 |

۷ پیشنهاد محیط زیست برای کنترل آلودگی هوا

به دنبال نگرانی‌ها از شیوع بیشتر کرونا در ایام آلودگی هوا، سازمان حفاظت محیط زیست هفت پیشنهاد را برای کنترل انتشار آلاینده‌ها در این ایام به ستاد ملی کرونا فرستاده است.

تین نیوز

به دنبال نگرانی‌ها از شیوع بیشتر کرونا در ایام آلودگی هوا، سازمان حفاظت محیط زیست هفت پیشنهاد را برای کنترل انتشار آلاینده‌ها در این ایام به ستاد ملی کرونا فرستاده است.

به گزارش تین نیوز، دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به این پیشنهادات می‌گوید: چنانچه این موضوعات با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا لازم‌الاجرا شود در زمینه کنترل آلودگی هوا در شش ماهه دو سال تا حدود زیادی موفق خواهیم بود.

بهزاد اشجعی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از همزمانی کرونا و آلودگی هوا طی روزهای آینده پیشنهاداتی را در قالب هفت ماده به ستاد ملی کرونا می دهد، اظهار کرد: باتوجه به شرایط کشور سعی کرده‌ایم پیشنهاداتی را مطرح کنیم که به بودجه زیادی نیاز نداشته باشد و از سوی دیگر در کوتاه مدت نیز اثرگذار باشد. از این‌رو منابع شاخصی که سهم بالایی در آلودگی هوا دارند را مورد هدف قرار داده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در شش ماهه دوم سال و در زمان اوج آلودگی هوا استفاده نیروگاه‌ها و صنایع از سوخت مازوت به‌جای گاز است، تصریح کرد: یکی از پیشنهادات ما به ستاد ملی مقابله با کرونا این است که استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌های اطراف کلان‌شهرها - که حدود ۸ تا ۱۰ نیروگاه هستند - ممنوع شود.

اشجعی افزود: در صورت تصویب این موضوع وزارت نفت با همکاری وزارت نیرو باید راهکاری برای رساندن سوخت گاز به نیروگاه‌های اطراف شهرها در پاییز و زمستان امسال پیدا کند.

دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه خودروهای دیزلی یکی از مهمترین منابع انتشار ذرات معلق کمتر ۲.۵ میکرون و آلودگی هوا در شش ماهه دوم سال هستند، گفت: ما به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده‌ایم طی چند ماه که با اوج آلودگی هوا مواجه هستیم، ورود کامیون‌هایی که سن‌ آن‌ها بیش از ۲۰ سال است به تهران ممنوع شود همچنین در روزهایی که در شرایط اضطرار آلودگی هوا قرار می‌گیریم ورود کامیون‌ها - حتی آن‌هایی که سنشان زیر ۲۰ سال هست - به تهران ممنوع شود.

به گفته وی کامیون‌هایی که مواد ضروری مانند سوخت و مواد غذایی را حمل می‌کنند از این ماده مستثنی هستند.

اشجعی در ادامه ضمن اشاره به پیشنهادات دیگر سازمان حفاظت محیط زیست به ستاد ملی مقابله با کرونا برای کنترل آلودگی هواپ تصریح کرد: پیشنهاد داده‌ایم که معاینه فنی نیز در این بازه زمانی بسیار جدی گرفته شود و همه خودروها معاینه‌ فنی داشته باشند همچنین شهرداری موظف به نصب فیلتر دوده روی اتوبوس‌هایی شود که بیش از ۱۵ سال سن دارند.

دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: تمامی این موارد در کارگروه کاهش آلودگی هوا در استان تهران مورد موافقت قرار گرفته و کمیته امنیتی ستاد کرونا نیز این پیشنهادات را پذیرفته است. درحال حاضر ۷ ماده پیشنهادی سازمان حفاظت محیط زیست برای کنترل آلودگی هوا به ستاد ملی کرونا فرستاده شده است و درصورت تصویب لازم‌الاجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری - رییس سازمان حفاظت محیط زیست - پیش از این گفته بود که در حال حاضر دغدغه ما سرد شدن هوا و به‌دنبال آن افزایش تعداد روزهای آلوده است. متاسفانه امسال آلودگی هوا با شیوع بیماری کرونا مصادف شده است و بر اساس مقالات علمی هر واحد افزایش در غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، ۸ درصد تلفات بیماران کرونایی را بیشتر می‌کند و حتی در برخی مقالات این رقم ۱۵ درصد است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.