| کد خبر: 212204 |

کاهش تعداد کامیون‌های مانده در پشت مرز‌ میرجاوه

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی گفت: تعداد کامیون‌های در صف مانده در مرز میر جاوه پاکستان به ۵۰۰ دستگاه کاهش یافته است.

تین نیوز

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی گفت: تعداد کامیون‌های در صف مانده در مرز میر جاوه پاکستان به ۵۰۰ دستگاه کاهش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر سلمان زاده مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی در سازمان راهداری و حمل ونقل بین المللی با بیان اینکه همزمان با شیوع بیماری کرونا در جهان و افزایش نگرانی ها به لحاظ بهداشتی، تمامی کشور‌ها اقدام به بستن مرز‌های خود کردند افزود: بسیاری از کشور‌ها در این شرایط اقدام به اخذ سیاست‌های سخت‌گیرانه در جهت ترانزیت و تردد‌های بین المللی کردند.

او با اشاره به اینکه کشور پاکستان محدودیت‌هایی برای مرز‌های خود قرارداد گفت: کشور ترکمنستان، ارمنستان هم تا حدودی محدودیت‌هایی را برای تردد‌های بین‌المللی خود قرار دادند. خوشبختانه هم اکنون  ترددهای بین المللی در تمامی مرزهای کشور به صورت روان برقرار شده و تنها تعداد محدودی از مرزها به صورت موقت بسته است.

سلمان زاده با اشاره به اینکه در ایران از همان روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا مسئولان اقدام به ضدعفونی مرتب مرز‌ها و تجهیزات خود کردند گفت: تمامی پروتکل‌ها و دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی در ساختمان‌های اداری و مرز‌ها رعایت می‌شود و تجهیزات موجود در این مرز‌ها هم به صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی یاد آور شد: برای ادامه تردد‌ها، با استفاده از دستگاه‌ها به صورت مرتب کامیون‌ها و محموله‌های آن‌ها  ضدعفونی می‌شود.

مراودات بین المللی با مرز ۴کشور برقرار شده است

سلمان زاده تصریح کرد: با ۴ مرز کشور عراق مراودات بین المللی به صورت کامل در حال انجام است و با کشور ارمنستان هم که مدتی مرز آن بسته بود تردد‌های بین المللی را مجددا آغاز کرده ایم.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی اظهار کرد: هم اکنون تردد و ترانزیت‌های بین المللی با کشور افغانستان و ۴مرز کشور آذربایجان به صورت کامل انجام می‌شود و مرز کشور پاکستان که پیش از این مسدود شده بود با رایزنی‌های انجام شده، یک روز در میان باز شده و ترانزیت بین المللی در حال انجام است.

سلمان زاده با اشاره به اینکه با کشور ترکمنستان صحبت‌ها و رایزنی‌هایی برای بازگشایی مرز‌ها انجام شده است گفت: با برگزاری ویدئو کنفرانس از طریق وزرای راه و شهرسازی ایران، ترکمنستان و ازبکستان مقرر شد که راه اندازی مجدد مرز‌ها از سر گرفته شود و امیدواریم طی ۱۰ روز آینده مراودات با کشور ترکمنستان و ازبکستان با توافقات انجام شده از سر گرفته شود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی افزود: یکی از تغییرات ترانزیتی کشور ترکیه آن است که برای حمل و نقل زمینی محدودیت‌های ایجاد شده، اما خوشبختانه هنوز ترانزیت وحمل و نقل ریلی برقرار است و در مقایسه با سال‌های گذشته تقویت شده است.

سلمان زاده تاکید کرد: این موضوع در تمام دنیا و حتی کشور‌های عضو اتحادیه اروپایی هم ایجاد شده و با توجه به آنکه هر کشور مقررات و پروتکل‌های بهداشتی برای خودتعیین کرده است بنابراین هنوز نمی‌توان به صورت کامل در این زمینه اظهار نظر کرد.

او تصریح کرد: تمامی کشور‌ها با این مشکل و موضوع مواجه شده اند و هر کشوری هم مقررات محیطی مختلفی را برای خود تنظیم کرده است از سوی دیگر شکل تجارت و حمل و نقل در تمامی کشور‌های دنیا تغییر کرده و ترانزیت‌های زمینی به شکل ترانزیت‌های هوایی و دریایی تغییر کرده است.

سلمان زاده یاد آور شد: جابه جایی و حمل مسافر در تمامی حوزه‌های حمل ونقل ریلی کاهش یافته، اما ترانزیت و حمل ونقل کالا در بخش ریلی توسعه و پیشرفت بسیار خوبی داشته به طوری که در مقایسه با سایر حوزه‌های حمل ونقل باری، رشد خوبی داشته است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی با اشاره به اینکه برنامه‌های سازمان راهداری در جهت تقویت ترانزیت و تردد‌های بین المللی طراحی شده است گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مقررات مختلفی در راستای مبارزه با کرونا ایجاد شده، اما هیچ کدام از کشور‌ها به مقررات پایداری در این زمینه نرسیده است.

رایزنی برای بازگشایی مرزهای ترکیه در حال انجام است

سلمان زاده بیان کرد: در طی ماه‌های گذشته کشور ترکیه بخشنامه‌های مختلف را در حوزه مقررات بهداشتی ارائه کرده بنابراین باید در ابتدا مقررات کشور‌های مختلف به پایداری برسد و سپس با تدوین سیاست‌های دقیق بتوانیم میزان ترانزیت و تردد‌های بین المللی در مرز‌های زمینی را توسعه دهیم.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی توضیح داد: در ماه‌های گذشته به دلیل محدودیت‌های ترددی که کشور ترکیه ایجاد کرده بود کامیون‌های ترانزیتی با مشکل روبرو شده بودند، اما هم اکنون این مشکل برطرف شده و البته به دلیل این محدودیت ترددی انجام نمی‌شود.

سلمان زاده بیان کرد: تعدادی کامیون در مرز میر جاوه پاکستان به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده بود با مشکل روبرو بود که تعداد آن‌ها به یک هزار دستگاه می‌رسید، اما هم اکنون با رایزنی‌های انجام شده تعداد کامیون‌های در صف مانده به ۵۰۰ کامیون رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.