| کد خبر: 207618 |

۸۳ مورد مشکوک به کرونا و ۱۵ مبتلا در اسلامشهر/ تعطیلی مساجد، حسینیه‌ها و آرامستان‌ها/

براساس اعلام وزارت بهداشت پس از گذشت ۲۶ روز از شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور تاکنون ۱۲۷۲۹ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۱۱ نفر جان‌باخته‌اند و ۴۳۳۹ نفر بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

تین نیوز

براساس اعلام وزارت بهداشت پس از گذشت ۲۶ روز از شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور تاکنون ۱۲۷۲۹ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۱۱ نفر جان‌باخته‌اند و ۴۳۳۹ نفر بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر درباره اقدامات مقابله‌ای با شیوع کرونا در این منطقه گفت: آموزش همگانی به شیوه‌های مختلف اولین اقدام ما در زمینه کنترل کرونا در منطقه اسلامشهر بود. همچنین به دستگاه‌ها اعلام کردیم در انجام وظایف همه یکسان هستند و همه دستگاه‌ها باید با محوریت شبکه بهداشت و درمان به وظایف‌شان عمل کنند.

وی با بیان اینکه فرماندار به عنوان رییس ستاد مبارزه با کرونا باید بتواند نقش خود را بدرستی ایفا کند، ادامه داد: برای اینکه شکی در جامعه برای مردم ایجاد نشود، آرام آرام محدودیت‌هایی را در منطقه ایجاد و اعمال کردیم. از جمله این محدودیت ها کم کردن ساعت کاری ادارات است، قرار است کارمندان ادارات به صورت شیفت‌بندی در محل کار حاضر شوند. همچنین به کلانتری‌ها اعلام کردیم که غیر از پرونده‌های خاص امنیتی اجتماعی پرونده‌هایی غیر از پرونده زندانی دار به دادسرا اعزام نکنند. همچنین خلوت کردن کلانتری‌ها از دیگر اقدامات ما بوده است.

فرماندار اسلامشهر خاطرنشان کرد: شخصا به طور مستمر آمار مبتلایان در منطقه اسلامشهر را اطلاع رسانی کرده‌ام و به مردم اعلام کرده‌ایم که چنانچه نکات لازم را رعایت نکنند، ممکن است آنها هم به بیماری مبتلا شوند. همچنین در این شرایط توانستیم یک دستگاه عکسبرداری رادیولوژی برای شهرستان تهیه کنیم تا برای تهیه عکس از ریه بیماران به تهران سفر نکنند. همچنین آزمایشگاه اسلامشهر را از نظر آزمایش فرآورده‌های خونی در شبکه بهداشت و درمان فعال کردیم.

مرسلپور خاطرنشان کرد: بیمارستان امام رضا(ع) تنها بیمارستان منطقه اسلامشهر است که تحت پوشش تامین اجتماعی است. کادر پزشکی، پرستاری و اداری این بیمارستان به شدت پای کار هستند و با تمام توان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین نانوایی‌ها و فروشگاه‌های موادغذایی ساعت کاری‌شان تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۵ و روز جمعه از ۱۱ صبح تا ساعت ۱۵ عصر است. اقداماتی را نیز در راستای استریزه کرده نانوایی‌ها انجام دادیم. همچنین تمامی آرایشگاه‌های زنانه نیز تعطیل شد. تمامی قهوه خانه‌ها در اسلامشهر نیز تعطیل شده است. همچنین در آرایشگاه‌های مردانه نیز چنانچه بغیر از متصدی یک نفر در مغازه باشد، آن مغازه تعطیل خواهد شد.

فرماندار اسلامشهر خاطرنشان کرد: تمام مراکز تجمعات مانند، حسینیه‌ها، آرامستان‌ها، مراکز فرهنگی، مساجد و مراکز اداری که تجمع در آنها زیاد است تا اطلاع ثانوی تعطیل است. همچنین به صورت مستمر بیماران را مورد پایش قرار دادیم. در حال حاضر ۸۳ نفر مشکوک هستند و تست ۱۵ نفر نیز مثبت شده است. همچنین ورود و خروج به مراکز ترک اعتیاد تا اطلاع ثانوی ممنوع شد. همچنین با اعلام طرح غربالگری بیماری کرونا از طریق استانداری، کلونی‌های جمعیتی مانند مراکز ترک اعتیاد و جمعیت غیررسمی در حاشیه شهرها را می توانیم به سرعت غربالگری کرده و بیماران یا افراد مشکوک را شناسایی و برای انجام مراحل بعدی به مراکز درمانی معرفی کنیم. ما نیز به دنبال این موضوع هستیم تا بتوانیم سریعتر کار غربالگری را شروع کنیم.

مرسلپور درباره شیوع کرونا در روستاهای منطقه اسلامشهر خاطرنشان کرد: تا امروز نیز در روستاها فرد مبتلا به کرونا نداشتیم. از روز اول به بخشداران اعلام کردیم تا از شیوع کرونا در این مناطق حتما جلوگیری کنند. تلاش کردیم با ایجاد محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها با همکاری مردم بتوانیم از شیوع کرونا جلوگیری کنیم، اما مردم متاسفانه هنوز این بیماری را باور نکرده اند و به آن اهمیتی نمی‌دهند و هنوز باور ندارند که ویروس کرونا بسیار خطرناک است و به آن می‌خندند.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و تلاش کردیم نه مردم را به شدت بترسانیم و نه به گونه‌ای باشد که آنها نسبت به این بیماری بی‌تفاوت باشند، تاکید کرد: همچنین از تمامی کارخانجات خواسته شده است تا موارد بهداشتی را رعایت کرده و نسبت به ضدعفونی کردن کارخانجات اقدام کنند. از شبکه بهداشت و درمان نیز خواسته شده تا بازدیدهای سرزده از برخی کارخانجات داشته باشند اگر در کارخانه‌ای نمونه مثبت کرونا دیده شود به عنوان پنهان کاری با همکاری دادستان و پلیس امنیت با صاحب کارخانه و مدیر آن به شدت برخورد می‌شود.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه ۶۰۰ هزار نفر جمعیت سرشماری رسمی منطقه اسلامشهر است، البته ما به بیش از ۷۰۰ هزار نفر خدمات ارائه دهیم، خاطرنشان کرد: آمار مبتلایان به بیماری کرونا در منطقه اسلامشهر از تمامی مناطق جنوب غرب استان علیرغم تراکم جمعیت پایین‌تر است. همچنین علیرغم مشکلاتی که وجود دارد ما توانستیم مواد ضدعفونی کننده لازم را فراهم کنیم.

مرسلپور با بیان اینکه در این مدت روزانه ده بار با معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی تماس می‌گیریم تا بتوانیم خدمات لازم را به مردم ارائه دهیم که از این بابت از تمامی معاونان عذرخواهی کنیم، خاطرنشان کرد: بیمارستان ۴۴۰ تخت خوابی اسلامشهر علیرغم همه پیگیری‌هایی که انجام دادیم چون پیمانکار آن بعد از تغییر نرخ ارز تغییر پیدا کرده است، هنوز مشخص نشده است و ۵۰ درصد پیشرفت کرده است و اگر پیمانکار مشخص شود تا ۸ ماه دیگر این بیمارستان تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: ما هم امکانات اولیه و هم آمادگی ایجاد بیمارستان صحرایی در این منطقه داریم و به همه دستگاه‌ها از جمله استانداری نیز اعلام کرده‌ایم، اما هنوز پاسخ مشخصی به ما داده نشده است با توجه به اینکه بیمارستان امام رضا(ع) فقط ۱۳۵ تخت دارد، در صورتی که روند افزایشی ابتلا ادامه داشته باشد، قطعا ما در منطقه به بیمارستان صحرایی نیاز داریم. کرونا یک بیماری است که ۵۰ درصد وحشت آن است و ۵۰ درصد بیماری است. ما نیز تمام تلاشمان را می‌کنیم تا به خوبی منطقه را مدیریت کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.