| کد خبر: 207563 |

از فروش داروی ضد کرونا در مترو تا استقبال از عدم ارائه خدمات در پی شیوع کرونا

مدیرعامل شرکت مترو تهران از کاهش تعداد دستفروشان در شبکه مترو خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مترو تهران از کاهش تعداد دستفروشان در شبکه مترو خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فرنوش نوبخت در نشست خبری مجازی که عصر امروز برگزار شد در مورد اقدامات شرکت مترو تهران در پس شیوع کرونا، گفت: از روز اول اسفند که اولین مورد مشکوک به کرونا در مترو خبر ساز شد اقدامات مترو نیز در زمینه کنترل شیوع کرونا در شبکه مترو آغاز شد.

وی با بیان اینکه تمامی ایستگاه‌های فعال مترو ضدعفونی می‌شوند ، گفت: این در حالیست که تمامی قطارها نیز در هنگام شب و بعد از پایان سرویس دهی به صورت اساسی ضدعفونی می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای تامین ماسک و دستکش پرسنل و راهبران مترو دچار مشکل هستیم، گفت: معمولا برای ضدعفونی کردن ایستگاه‌ها و قطارها از وایتکس و الکل استفاده می‌کنیم که مشکلی در تامین این اقلام نداریم و حتی از همکاران‌مان در آتش نشانی درخواست کردیم که در خصوص ضدعفونی کردن فضای بیرونی مترو به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه کاهش شدید مسافران مترو سبب شده است که درآمدها نیز به شدت کاهش یابد، گفت: ما با محدودیت‌های مالی مواجه شدیم به گونه‌ای که نمی‌توانیم هزینه‌های پیمانکاری مترو را که پیش از این خودمان تقبل می‌کنیم را پرداخت کرده و در این مورد دچار مضیغه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه در راستای آموزش شهروندان با استفاده از بنرهایی که داخل قطارها نصب شده و همچنین پخش فیلم‌های آموزشی از تلویزیون داخل قطارها و ایستگاه‌ها سعی داریم که نسبت به ارائه آموزش‌هایی به مردم اقدام کنیم گفت: از همان روز اول شیوع کرونا فروش بلیت‌های تک سفره را ممنوع کردیم و هواسازهای داخل ایستگاه‌ها را نیز فعال‌تر کردیم تا تهویه داخل ایستگاه‌ها بهتر شود.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا سرفاصله حرکت قطارها افزایش یافته است یا نه؟ گفت: سرفاصله حرکت قطارها در این مدت افزایش پیدا نکرده است اما از آنجایی که ما باید توان خود را برای سال آینده ارتقاء دهیم کم کم در صدد آن هستیم که سرفاصله‌ها افزایش یابد. چرا که تعداد مسافران نیز کاهش یافته است و باید برای فعالیت‌های بعدی نیز آماده باشیم.

وی در خصوص فروش داروی ضد کرونا در یکی از غرفه‌های مترو در شهر ری گفت: ما مجوز چنین کاری را ندادیم و این حرکت توسط یک پایگاه انجام شده است و بلافاصله پس از مشاهده سریعا اقدام کرده و جلوی فعالیت‌شان را گرفتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای تعطیلی خدمات رسانی مترو در روزهای آتی همچون شهرهای دیگر کشور وجود دارد یا نه؟ گفت: ما تابع نظرات و تصمیمات نهادهای بالادستی هستیم اما از این اقدام استقبال می‌کنیم. چرا که معتقدیم اگر به سمت عدم ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل عمومی همچون مترو برویم جلوی بخش زیادی از جابجایی‌های درون شهری گرفته می‌شود و در همین راستا شیوع کرونا نیز کنترل می‌شود که در این زمینه پروتکل‌های مشخصی داریم و اگر به ما ابلاغ شود آن را اجرایی می‌کنیم.

وی در خصوص ممنوعیت فعالیت دستفروشان در مترو نیز با بیان اینکه حضور دستفروشان در مترو در پس شیوع کرونا به شدت کاهش یافته به گونه‌ای که در ایستگاه‌ها دستفروشی نداریم، گفت: البته هنوز در داخل قطارها برخی دستفروشان فعال هستند اما به دلیل تعدد قطار و برنامه منسجم حرکت قطارها امکان کنترل آنها را نداریم هر چند که به نظر می‌رسد مردم باید در این زمینه کمک کنند و با ما بیشتر همراهی داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.