| کد خبر: 206920 |

آزمایش سه بیمار مشکوک به کرونا در تربت‌حیدریه مثبت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: نتایج آزمایش سه بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در این منطقه مثبت اعلام شد.

تین نیوز

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: نتایج آزمایش سه بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در این منطقه مثبت اعلام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سعیدرضا قنبری‌زاده با بیان اینکه حال عمومی هر سه بیمار هم اکنون مساعد است افزود: با توجه به دوره اوج این بیماری از شنبه هفته آینده، مردم با رعایت نکات بهداشتی و خودداری از حضور در محافل عمومی به جز در موارد ضروری، از شیوع بیشتر این بیماری ممانعت کمک کنند.

وی در ارتباط با شمار افراد بستری شده به علت بیماری حاد تنفسی در مراکز درمانی تربت‌حیدریه آماری ارایه نکرد و در ارتباط با اخبار منتشره در شبکه‌های اجتماعی گفت: تنها منبع معتبر در سطح کشور برای اعلام رسمی اخبار مربوط به کرونا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در مرحله بعد و در سطح استانها نیز تنها مقام معتبر استانداران هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از راه‌اندازی مرکز غربالگری بیماری‌های واگیر در این شهرستان خبر داد و گفت: این مرکز به منظور پیشگیری، کنترل و پاسخگویی به مردم درباره بیماری‌های واگیردار از جمله کرونا راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند در دو نوبت صبح و عصر برای تشخیص بیماری خود به این مرکز مراجعه کنند.

از ۳۰ بهمن ماه گذشته تا ساعت ٩ صبح روز ١٣ اسفند ماه تعداد کل بیماران بستری مبتلا به سندرم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی ۸۷۲ نفر بوده که ۴۲۳ نفر آنان مربوط به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند.

همچنین تا تاریخ یاد شده  ۲۸۸ بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی هم در خراسان رضوی بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیش از این از  قطعی شدن ابتلای ۲۹ نفر به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در خراسان رضوی خبر داده و گفته بود: تاکنون هشت نفر در این استان به خاطر ابتلای به این ویروس جان باخته‌اند.

به گفته دکتر علی اصغر انجیدنی، ۶ نفر از این تعداد در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دو نفر نیز در نیشابور بوده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان‌رضوی خدمات می‌دهد. این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.
هم اکنون ۱۵ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری و جاده‌ای به جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، خدمات ارایه می‌کنند و ناوگان آمبولانسی این مرکز درمانی نیز ۴۷ دستگاه است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.