| کد خبر: 206919 |

جدول توزیع مبتلایان کرونا تا ساعت ۱۲ روز ۱۴ اسفند طبق آمار دانشگاه‌های علوم پزشکی

پانزده روز از آغاز رسمی مبارزه با ویروس کرونا در ایران می‌گذرد و در کار مجاهدان عرصه سلامت اقشار مختلف نیز به میدان آمده‌اند تا ایرانیان پیروز نبرد با این ویروس فراگیر باشند.

تین نیوز

پانزده روز از آغاز رسمی مبارزه با ویروس کرونا در ایران می‌گذرد و در کار مجاهدان عرصه سلامت اقشار مختلف نیز به میدان آمده‌اند تا ایرانیان پیروز نبرد با این ویروس فراگیر باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، در سومین هفته مبارزه با بیماری کرونا، گروه‌های مختلف مردمی، کارگاه‌های تولیدی، نهادهای نظارتی و نیز اصناف دست به دست یکدیگر داده اند تا بخشی از مشکلات ناشی از شیوع این بیماری را در کشور مهار کنند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت تا ظهر روز ۱۳ اسفندماه  مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و تعداد فوتی ها به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر درمجموع بهبود یافته‌اند.

جدول زیر که بر اساس آمار رسمی اعلامی از سوی مسئولان علوم پزشکی استان‌ها استخراج شده، آخرین وضعیت شیوع این بیماری در استان‌های مختلف را نشان می‌دهد.

ردیف استان ابتلا فوت اهم اخبار
۱ آذربایجان شرقی  ۶۰ ۴ میزان تردد مسافران از پایانه‌های استان ۴۴ درصد کاهش یافته است.
۲ آذربایجان غربی ۵ - سامانه تلفنی ۱۶۶۶ با رویکرد رعایت حقوق شهروندی و پاسخگویی سوالات مردم در مورد بیماری کرونا در استان فعال شد. 
۳ اردبیل ۱۲ ۳

 آغاز تولید ماسک در کارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی شهرستان نیر 

۴ اصفهان (بجز کاشان) ۶۶ ۲ امسال امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی در قالب کمپ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن وجود ندارد.
۵ البرز ۹۳ ۵ بیش از ۱۰ میلیون عدد انواع دستکش لاتکس و جراحی و سرنگ انسولین از یک واحد تولیدی در این شهرستان کشف وضبط شد.
۶ ایلام ۹ - با افزایش شیوع بیماری کرونا در استان، تمام جایگاه‌های عرضه سوخت به صورت روزانه با محلول ضد عفونی و گندزدایی می‌شوند.
۷ بوشهر - -  فعالان اقتصادی بوشهر با هدف همکاری در امر مبارزه با شیوع ویروس کرونا و کنترل این بیماری پویش جذب کمک های مردمی راه‌اندازی کردند.
۸ تهران ۱۰۴۳ نامشخص  دورکاری ۳۰ درصد از کارمندان شهرداری تهران تا پایان شرایط بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا ادامه دارد.
۹ چهارمحال و بختیاری ۱ - با توجه به شیوع ویروس کورنا در استان، فروش ویژه در فروشگاه‌های منتخب جایگزین نمایشگاه‌ بهاره شد.
۱۰ خراسان شمالی ۱ - برای جلوگیری از احتمال شیوع ویروس کرونا طرح جمع‌آوری زباله‌گردها در مرکز خراسان شمالی اجرا و زباله‌های گردآوری شده توسط آنان توقیف می‌شود.
۱۱ خراسان رضوی ۲۹ ۸ به گفته استاندار، این استان در موضوع ویروس کرونا وضعیت قرمز پیدا کرده است.
۱۲ خراسان جنوبی ۵ - میزان تولید مواد ضد عفونی کننده در استان تا ۲۰ هزار تیوپ در روز خواهد رسید.
۱۳ خوزستان ۴۲ ۱۰ نرم افزار راهنمای مجموعه اقدامات تشخیصی بیماری حاد تنفسی کرونا بر اساس پروتکل تشخیص کوید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز طراحی شد.
۱۴ زنجان ۲ - ۱۴ بیمارستان فعال استان زنجان آماده ارائه خدمات به مبتلایان به بیماری کرونا بوده و نحوه ارجاع بیماران نیز اطلاع رسانی شده است.
۱۵  سمنان ۳۳ ۱ تا ۱۳ اسفند بیش از ۲۳۰ مورد مراجعه سر پایی با علائم عفونت های حاد تنفسی به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود انجام شده که ۱۵۹ تن از آنان بستری شده اند.
۱۶  سیستان و بلوچستان ۱۴ - کمبود شدید امکانات و پایین بودن سطح رفاه و شیوه زندگی در مناطق حاشیه نشین و سکونتگاههای غیر رسمی چابهار جان بیش از ۷۰ هزار حاشیه نشین را بیشتر در خطر ابتلا به کرونا قرار داده است.
۱۷ فارس  ۳۵ ۲ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از تشکیل ۱۴ پرونده تخلف در زمینه عدم توزیع اقلام بهداشتی در این استان خبر داد 
۱۸ قزوین ۵۵ -

ایستگاه‌های غربالگری در معابر عمومی قزوین راه‌اندازی می‌شوند

۱۹ قم ۲۵۳ نامشخص

۱۱ پایگاه بهداشت به مراجعان مشکوک به کرونا در قم اختصاص یافت

۲۰ کردستان ۱۰ - در بسیاری از استان‌ها بویژه کردستان مردم روستایی به علت فاصله زیاد و بدور بودن از هیاهوی شهرها، شیوع ویروس کرونا را اصلا جدی نگرفته‌اند.
۲۱ کرمان ۱۰ - استاندار کرمان با اشاره به کنترل جدی ورودی های استان کرمان، تصریح کرد: عزم استان برای جلوگیری از ورود موارد مشکوک و آلوده به ویروس کرونا به استان جدی است.
۲۲  کرمانشاه ۱۲ ۲ براساس پیش بینی انجام شده به نظر می‌رسد که شیوع بیماری کرونا در این استان از ۲۵ اسفندماه به اوج خود برسد و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه داشته باشد.
۲۳ کهگیلویه و بویراحمد ۱ - زندان های کهگیلویه وبویراحمد در شهرهای یاسوج، دوگبندان و دهدشت ظرف روزهای گذشته و برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی ، گندزدایی و سم زدایی شدند.
۲۴ گلستان ۲۰ ۶ چهار واحد تولیدی این استان با بیشترین ظرفیت ممکن مشغول تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک برای تامین نیاز مردم در مقابله با ویروس کرونا هستند.
۲۵ گیلان ۲۱۸ نامشخص  خط تلفن ویژه ای برای پاسخگویی به سوالات تحصیلی دانش آموزان و خانواده های آنان در گیلان فعال شد.
۲۶ لرستان ۱۸ ۴ خدمات مشاوره ای برای کاهش استرس ناشی از شیوع کرونا با شماره تلفن ۱۴۸۰ فراهم شد.
۲۷ مازندران ۷۲ ۱۱ برپایی هرگونه چادر از سوی گردشگران در استان ممنوع شد و هیچ مسافری اجازه برپایی کمپ یا چادر در مناطق شهری و روستایی استان را ندارد. 
۲۸ مرکزی ۹۷ ۹ هفت سازمان مردم نهاد استان برای کمک به آموزش مردم در خصوص کرونا و بازرسی در بخش‌های مختلف در اراک فعالیت خود را آغاز کردند.
۲۹ هرمزگان ۱۱  ۱ با تصمیم فرماندار بندرلنگه و در راستای جلوگیری از شیوع و انتشار بیماری کرونا ورود خودرو از جزیره کیش به بندرلنگه به صورت کامل ممنوع شد.
۳۰ همدان ۳ ۱ ۳۰ واحدتولیدی این استان توان تولید روزانه ۱۰۰ هزار عدد ماسک را دارند.
۳۱ یزد ۶ ۲ زرتشتیان یزد شامگاه چهاردهم اسفند برای سلامتی ایران و بازگشت آرامش به مردم،آیین نیایش برگزار می کنند.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.