| کد خبر: 191337 |

گفت‌وگوی تخت‌روانچی با سی‌ان‌ان: در 10 روز آینده مذاکرات حیاتی با اروپایی‌ها خواهیم داشت

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای تاکید کرد که ایران تسلیم فشارهای آمریکا نخواهد شد.

تین نیوز

 نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای تاکید کرد که ایران تسلیم فشارهای آمریکا نخواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، «مجید تخت‌روانچی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان تاکید کرد مادامی که فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داشته باشد، ایران مذاکره نخواهد کرد.

وی با بیان این موضوع گفت: تمام مشکلات از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای آغاز شد؛ واشنگتن باید از این تصمیم اشتباهش برگردد. ایران در شرایط فشار و تهدید هیچگاه مذاکره نمی‌کند.

وی در رابطه با اقدام ایران در کاهش تعهدات برجامی خود در پاسخ به تعلل طرف‌های مقابل گفت: در توافقنامه هسته‌ای بندهای مشخصی وجود دارد که به ایران اجازه می‌دهد برخی تعهدات را انجام ندهد. کاری که ما کرده‌ایم دقیقاً براساس بندهای 26 و 36 توافقنامه هسته‌ای است که به ایران اجازه می‌دهد در صورت خروج آمریکا از توافقنامه هسته‌ای, تعهدات خود را کاهش دهیم. ما برای مرحله نخست دو تعهد را مشخص کردیم. در ١ روز آینده اگر هیچ اتفاقی رخ ندهد، وارد مرحله دوم خواهیم شد و تا کنون هم عناصر مرحله دوم را اعلام کرده ایم.

روانچی درباره راه‌اندازی مکانیزم تبادل مالی اروپا و ایران موسوم به اینستکس هم گفت:  ساز و کار مالی اروپا به خودی خود کمکی به ایران نمی کند. آنها با تاخیر عمل کردند. بیش از یکسال طول کشید که آنها چنین ساز و کاری را ایجاد کنند. ایجاد این ساز و کار, خوب است اما کافی نیست. آنها باید شتاب کنند و در این ساز و کار پول تزریق کنند در غیر این صورت این ساز و کار هیچ کمکی نخواهد کرد چون ایجاد این ساز و کار مالی به خودی خود چیزی نیست که بتواند مشکلات ما را رفع کند. طی 10 روز آینده مذاکراتی حیاتی با طرف‌های اروپایی خواهیم داشت.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد در ادامه گفت: ما به دنبال ایجاد تنش و درگیری در منطقه نیستیم. تحریم‌های آمریکا بر مردم عادی فشار می‌آورد اما تاکید می‌کنم که تسلیم فشارهای آمریکا نخواهیم شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.