| کد خبر: 187723 |

اصلاح سامانه‌ چراغ‌های راهنمایی وظیفه شهرداری است

برابر قوانین موجود، ایجاد و نگهداری زیرساختهای ترافیکی از جمله چراغهای راهنمایی در معابر برعهده شهرداری هر شهر بود و پلیس بهره‌بردار تجهیزات است.

تین نیوز

پلیس راهور می‌گوید لحاظ فرصت کافی برای عکس‌العمل رانندگان در هنگام تغییر رنگ چراغها از خواسته‌های مکرر مردم و پلیس راهور از مسئولان شهرداری شهرهای مجهز به سامانه هوشمند است.

به گزارش تسنیم، در پی انتشار مطلبی با عنوان "جریمه‌های هنگفت میلیونی که به‌دلیل "یک اختلال خاص" از جیب رانندگان پرداخت می‌شود" پلیس راهور نیروی انتظامی پاسخی در رابطه با این مطلب به خبرگزاری تسنیم ارسال کرد که در ادامه متن آن را می‌خوانید:

لحاظ فرصت عکس‌العمل در زمان تغییر رنگ چراغ از حقوق رانندگان است.

به روزرسانی سامانه‌های هوشمند چراغ راهنمایی و لحاظ فرصت‌ عکس‌العمل در آنها از مطالبات مردم بوده و به حق است.

برابر قوانین موجود، ایجاد و نگهداری زیرساختهای ترافیکی از جمله چراغهای راهنمایی در معابر برعهده شهرداری هر شهر بود و پلیس بهره‌بردار تجهیزات است.

به عنوان نمونه، چراغهای راهنمایی هوشمند موجود در سطح شهر تهران که به تناسب حجم ترافیک، زمان‌بندی تغییر رنگ چراغ در آنها افزایش یا کاهش پیدا می‌کند، با بهره‌گیری از سامانه SCATS که در سال 1372 توسط شهرداری تهران خریداری، نصب و راه‌اندازی شده و تا امروز نیز در حال استفاده است.

نصب تایمر بر روی چراغهای راهنمایی از اوایل سال 1381 آغاز شد که در آن ثابت ماندن و پرش زمان‌بندی بر اساس حجم ترافیک صورت می‌پذیرد، با توجه به بروز مشکلات در سالهای گذشته، هماهنگ شد که حداقل زمان سه تا هفت ثانیه‌ای برای امکان عکس‌العمل رانندگان در زمان تغییر رنگ در سامانه لحاظ شود.

اما به روزرسانی سامانه موجود و لحاظ فرصت کافی برای عکس‌العمل رانندگان در هنگام تغییر رنگ چراغها از خواسته‌های مکرر مردم و پلیس راهور از مسئولان شهرداری شهرهای مجهز به سامانه هوشمند است که انتظار می‌رود با اصلاح سامانه‌ها از قرار گرفتن هموطنان در موقعیتهای ناخواسته و بروز ضررهای مالی و جانی و ایجاد جو بدبینی علیه مسئولان پیشگیری شود.

شایان ذکر است: از تخلفاتی که در قالب عبور از چراغ قرمز در سوابق رانندگان ثبت می‌شود، دو عکس به شرح ذیل از هر تخلف نگهداری می‌شود.

عکس نخست صفحه‌ای را نشان می‌دهد که خودرو متخلف وارد گذرگاه عابر شده درحالیکه چراغ قرمز است و عکس دوم صفحه‌ای را نمایش می‌دهد که خودرو متخلف از گذرگاه عابر عبور کرده و وارد مرکز تقاطع شده درحالیکه چراغ همچنان قرمز است.اگر زمانیکه خودرو در مرکز تقاطع باشد و چراغ زرد شود، راننده می‌تواند ادامه مسیر دهد و تخلفی برای وی ثبت نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.