| کد خبر: 179208 |

◄ جبران کسری بودجه از طریق افزایش قیمت بنزین؟

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: دولت نباید برای جبران کسری بودجه شتاب‌زده به دنبال افزایش قیمت بنزین باشد.

تین نیوز

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: دولت نباید برای جبران کسری بودجه شتاب‌زده به دنبال افزایش قیمت بنزین باشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، اکبر رنجبرزاده در نشست علنی امروز مجلس  گفت: دولت در ابتدا باید راه‌های جلوگیری از سواستفاده از حامل‌های انرژی و به‌ویژه بنزین را دنبال کرده و با تمام برنامه‌ریزی از قاچاق سوخت جلوگیری کند سپس چگونگی عرضه بسته‌های حامل‌های انرژی را مورد بررسی قرار دهد.

او افزود: افزایش قیمت بنزین بدون در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی به‌ویژه اقشار دهک‌های کم‌درآمد نوعی بی‌عدالتی و ظلم به مردم است چون در سطح عمومی قیمت‌ها را افزایش داده و اثر مستقیم بر موضوع افزایش تورم دارد.

این نماینده مردم تاکید کرد: نرخ ارز مستقیما بر شاخص مصرف کننده اثرگذار است در تابستان نرخ ارز افزایش چندانی نداشت اما شاخص‌های قیمت مصرف کننده رو به افزایش است.

در مجلس دهم با بیان اینکه افزایش نقدینگی در سال‌های گذشته و تغییر در ترکیب نقدینگی بر شاخص‌های قیمت مصرف کننده اثر داشته است، اذعان کرد: از اردیبهشت تا شهریور نرخ ارز ترجیحی و نیمایی افزایش چندانی نداشته است اما قیمت‌ها 15.7 افزایش پیدا کرده است افزایش نرخ ارز نیز بیش از 18 درصد بر افزایش شاخصه‌های قیمت مصرف کننده اثر داشته و 35 درصد قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: نیاز است دولت در شرایط فعلی در تنظیم بازار مداخله کند؛ در شرایطی که ارز افزایش پیدا می‌کند قیمت‌ها چندین برابر بالا می‌رود اما زمانی که ارز ارزان می‌شود قیمت‌های کاهش پیدا نمی‌کند دولت نتوانسته در ثبات ارز و قیمت‌ها کارآمدی داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.