| کد خبر: 158312 |

◄ همه چیز در مورد «هارپ» و داستان‌های آن

یکی از مخالفان پروژه هارپ متخصص رشته ژئوفیزیک، پروفسور گوردون .جی .اف .مک دونالد معتقد است که با امواج الکترومغناطیس میتوان زمین لرزه‌های بزرگ ایجاد کرد،اقلیم را تغییر داد، یخهای قطبی را آب کرد، قطب‌ها را جابجا کرد، با لایه اوزون بازی کرد، امواج اقیانوسها را کنترل کرد، با دستکاری فضاهای انرژی کره زمین مغز انسانها را تحت کنترل درآورد.

تین نیوز

یکی از موضوعات سرگرم کننده دهه‌های 50 تا 70 میلادی در جراید علمی آمریکا، امروز به عنوان یک سلاح بزرگ در دست ایالات متحده است. در آن زمان مطالب و داستان‌هایی کوتاه و تخیلی به نام جنگ‌های الکترونیک نوشته می‌شد که بر پایه پروژه‌های کوچک اما مهم تحقیقاتی بود تا اینکه این موضوع  از سال 1990 به یک پروژه عظیم تحقیقاتی برای نیروی‌دریایی ایالات متحده  و دانشگاه آلاسکا تبدیل شد.  نام این پروژه HAARP  و ازHigh Frequency Active Auroral Research Program گرفته شده و معنی آن «برنامه توسعه تکنولوژی امواج الکترومغناطیسی »است.

abdnin-hizmetinde-olan-haarp-deprem-silahi-nedir-h1470316253-3b6f1e

این تحقیقات با نظریه «نیکولا تسلا» در آمریکا آغاز و بعدها با مخالفت بعضی از کشورها در ادامه انجام تحقیقات مواجه شد؛ چون از نظر بعضی دانشمندان می‌توانست به عنوان سلاحی خطر‌ناک عمل کند. گفته می‌شد این پروژه تحقیقاتی هم می‌تواند زمین‌لرزه تولید کند و هم می‌تواند در تغییر آب و هوا و اقلیم موثر باشد. اما هارپ برای پنتاگون و ارتش ایالات متحده به عنوان یک پروژه بسیار مهم به حساب می‌آمد. به همین دلیل بر ادامه تحقیقات پافشاری شد و از سویی برای مخفی نگه‌داشتن دستاوردهای این پروژه از چشم کنجکاو جهان و سانسور اخبار مربوط به آن تلاش فراوان کردند. به‌طوری‌که در سال‌های 2010 تا 2011 در بین 25 خبر اول سانسوری دنیا اخبار هارپ رتبه 9 را دارد.

هم‌اکنون در مرکز اصلی هارپ آلاسکا ،180 آنتن وجود دارد که می‌تواند امواج 10 مگاهرتز را با قدرت 3.5 مگا وات به لایه یونوسفر جو زمین بفرستد. این رادارها با هدف‌گیری دقیق امواج را هدایت می‌کنند و به‌طور دقیق نیز می‌توانند امواج برگشتی را دریافت و بررسی کنند. فرکانس و قدرت امواج ارسالی متناسب با خواسته کاربران آن متفاوت است.

haarp-operations-on-hold-1

haarp-operations-on-hold-6

ابتدا این پروژه در سال 1976 و در اوکراین اتحادجماهیر شوروی سابق با همان دستگاه‌های اولیه طرح نیکلا تسلا و تئوری‌‌هایش آغاز شد که مدارک آن نیز موجود است. در آن زمان هنوز آمریکا مستقیم وارد این آزمایشات نشده بود و بیش‌تر بر روی انتقال انرژی با توان و قدرت بالا کار می‌کرد. مرکز تحقیقات هارپ اتحاد جماهیر‌شوروی با هدف استفاده از انرژی  الکتریکی تولید شده از راکتور هسته‌ای چرنوبیل در فاصله 50 کیلومتری آن رآکتور تاسسیس  شده بود. در سال 1986 پس از انفجار مرکز چرنوبیل ادامه کار در مرکز هارپ شوروی عملاً امکان‌پذیر نبود و تعطیل شد. در آن زمان بعضی جراید اثر انگشت آمریکا را در واقعه چرنوبیل نشان دادند.

در سال 1990 آمریکا  شروع به تاسیس مرکز آلاسکا  کرد و از 1997 آزمایشات خود را رسماً آغاز و ارسال امواج پرقدرت را انجام داد. به روایتی زلزله 1999« ازمیت» ترکیه حاصل همین فعایت‌های ایالات متحده آمریکا بوده است.

haarp-operations-on-hold-15

با هارپ چه می‌توان کرد؟

یکی از مخالفان پروژه هارپ متخصص رشته ژئوفیزیک، پروفسور گوردون .جی .اف .مک دونالد معتقد است که با امواج الکترومغناطیس میتوان زمین‌لرزه‌های بزرگ ایجاد کرد،اقلیم را تغییر داد، یخ‌های قطبی را آب کرد، قطب‌ها را جابجا کرد، با لایه اوزون بازی کرد، امواج اقیانوس‌ها را کنترل کرد، با دستکاری فضاهای انرژی کره زمین مغز انسانها را تحت کنترل درآورد و چند مورد دیگر. 

آیا زمین‌لرزه‌های اخیر ایران ارتباطی با امواج هارپ دارد؟

 متخصصین زلزله‌نگاری ایران پاسخ به این سوال را منفی داده‌اند. یعنی گفته‌اند که مشخصات زلزله های ایران با مشخصات لرزش‌های حاصل از هارپ مطابقت ندارد و حاصل حرکات تکتونیکی صفحات زمین و انرژی حاصل از آن است.  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.