| کد خبر: 132858 |

تشکیل کمیته‌ای در مجلس برای بررسی پیشنهادات اصلاح قانون نظارت بر انتخابات شوراها

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی پیشنهادات اصلاح قانون نظارت بر انتخابات شوراها خبر داد.

تین نیوز

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی پیشنهادات اصلاح قانون نظارت بر انتخابات شوراها خبر داد.

 

قاسم میرزایی نیکو در خصوص لزوم اصلاح قانون انتخابات شوراها و ساز و کار نظارت بر این انتخابات، اظهار داشت: مقرر شده تا هد کدام از نمایندگان پیشنهادات خود را به کمیسیون شوراها ارائه کنند تا در اصلاح ساز و کار نظارت بر انتخابات شوراها مورد توجه قرار گیرند.

 

نماینده مردم دماوند و فیروز کوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از اعلام صحت برگزاری انتخابات شوراها جلساتی برای اصلاح قانون انتخابات شوراها برگزار می‌شود، بیان کرد: کمیته‌ای با حضور نمایندگان، مسئولان اجرائی و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها تشکیل می‌شود تا مکاتبات کافی را برای اصلاح قانون انتخابات شوراها انجام دهد.

 

وی افزود: در تلاش هستیم تا ارتباط ویژه ای بین مجلس شورای اسلامی و کمیته سیاسی هیات دولت که مسئولیت تهیه لایحه جامع نظام انتخابات را بر عهده دارد، برقرار شود و به دنبال این هستیم تا در این زمینه اولین جلسه بین دولت و مجلس برقرار شود تا اصلاح قانون نظارت بر انتخابات شوراها در لایحه جامع نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

میرزایی نیکو از انجام اصلاحاتی در کمیسیون ماده 10 احزاب خبر داد و اظهار داشت: با انجام این اصلاحات روند برگزاری انتخابات شوراها نیز بهبود می‌یابد.

 

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه راه‌کارهای متفاوتی برای نظارت مجلس بر انتخابات شوراها پیشنهاد شده است، گفت: یکی از پیشنهادات این است که نهادی همانند دیوان محاسبات در مجلس تشکیل شود تا نظارت بر انتخابات شوراها را بر عهده گیرد، برخی نیز پیشنهاد می‌دهند که نظار بر انتخابات شوراها نیز به شورای نگهبان محول شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.