| کد خبر: 129886 |

شیوه مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری در شأن رجال سیاسی نیست

تین نیوز

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: شیوه مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری در شأن رجال سیاسی نیست.

 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی افزود: اصول مناظره بر این است که با طرح پرسش از سوی نامزدها علاوه بر پاسخ به همان پرسش در خصوص راهکارهای ارائه شده از سوی هر یک از رقبا، رقیب دیگر به بیان نقاط ضعف و قوت آن راهکار بپردازد، اما در دو مناظره اخیر در بسیاری از موارد برخی از کاندیداها پاسخ سوال مطرح شده را نیز نمی‌دادند.

 

وی تاکید کرد: نباید در مناظره شاهد قرائت بیانیه‌ای باشیم که از قبل نوشته شده است و نامزدها اقدام به خواندن متن از پیش تعیین شده کنند. آنها باید بدانند که مردم هوشیارند و درک می‌کنند که خواندن بیانیه از پیش تعیین شده در شأن رجال سیاسی کشور نیست.

 

سلیمی با تاکید بر اینکه برنامه جامع و راهکار عملی برای حل مشکلات کشور از سوی برخی از رقبا ارائه نشد، اظهار کرد: امیدواریم در مناظره سوم که در حوزه اقتصادی است و مهمترین مشکل کشور هم در حوزه اقتصادی است شاهد ارائه راهکار و برنامه جامعی از سوی کاندیداها باشیم و در پاسخ به سوالات مطرح شده به ارائه برنامه جامع و راهکار روی بیاورند نه اینکه به مباحثی غیر از پاسخ به سوال و روخوانی از متن بپردازند.

 

نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت دانستن را حق مردم دانست و اظهار کرد: همچنین کاندیداها باید در مناظره پایانی به شفاف‌سازی در خصوص اموال و دارایی‌های خود بپردازند، اینکه چقدر حقوق می‌گیرند و اموال و دارایی‌های آنها چقدر است.

 

وی بیان کرد: نامزدهای ریاست جمهوری بدانند که طرح مسایل حاشیه‌ای در مناظره‌ها مشکلات کشور را درمان نکرده و اشتغال ایجاد نمی‌کند بلکه این برنامه و راهکار است که می‌تواند مشکلات را برطرف کرده و بیکاری را از بین ببرد.

 

به گفته سلیمی کاندیداهای ریاست جمهوری باید در خصوص فاصله عمیقی که بین فقیر و غنی در کشور ایجاد شده است، توضیح دهند. مردم به دنبال طرح چنین مسائلی هستند و باید در این خصوص روشنگری کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه طرح برخی مسائل در مناظره کلیت نظام را زیر سوال می‌برد، افزود: ارائه آمار شفاف در مناظره به تصمیم‌گیری مردم در انتخاب گزینه اصلح کمک خواهد کرد. نباید آماری ارائه شود و بعد مستنداتی وجود داشته باشد که آمار ارائه شده صحت ندارد.

 

سلیمی خاطرنشان کرد: امیدواریم در مناظره سوم شاهد اظهارات دقیق، کارشناسی، شفاف و قابل اجرا از سوی نامزدها باشیم تا زمینه‌ساز حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب گزینه اصلح باشیم.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.