| کد خبر: 132634 |

فراکسیون امید مجلس در صورت توافق فراکسیون های ولایی و مستقلین با هم لیست جداگانه برای انتخابات هیات رئیسه می دهد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:این فراکسیون در صورت تفاهم فراکسیون های ولایی و مستقلین مجلس برای ارائه یک لیست مشترک در انتخابات هیات رئیسه مجلس لیست جداگانه می دهد.

تین نیوز

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:این فراکسیون در صورت تفاهم فراکسیون های ولایی و مستقلین مجلس برای ارائه یک لیست مشترک در انتخابات هیات رئیسه مجلس لیست جداگانه می دهد.

 

بهرام پارسایی شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس اشاره و اظهارکرد: در این جلسه مباحثی درباره انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح شد.


وی افزود: ما از روز اول درمورد انتخابات هیات رئیسه مجلس برای سال دوم خواهان تعامل و آرامش بودیم و در واقع سیاست ما همواره حفظ آرامش مجلس است.


نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: پایین ترین سطح خواسته ما حفظ وضعیت موجود در هیات رئیسه مجلس است، کمیته های تعامل این فراکسیون جلسات متعددی با فراکسیون های مستقلین ولایی و نمایندگان ولایی مجل برگزار کردند ولی در نهایت در جلسه ای که روز گذشته بین برخی از اعضای سه فراکسیون مطرح شد فراکسیون مستقلین ولایی اعلام کرد که می خواهند با اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی لیست مشترک بدهند.


پارسایی ادامه داد: در جلسه روز گذشته سه فراکسیون که چندین نماینده از مستقلین ولایی و نمایندگان ولایی و همچنین علی مطهری حضور داشتند جمعی از مسوولان فراکسیون مستقلین ولایی اعلام کردند که با فراکسیون نمایندگان ولایی به تفاهم رسیدند و لیست 6-6 نفره ارائه می دهند.


وی تصریح کرد: البته ما هنوز درب مذاکرات را نبسته ایم به احتمال زیاد جمع بندی آن دو فراکسیون این بوده که 6 نفر از فراکسیون مستقلین ولایی و 6 نفر از فراکسیون نمایندگان ولایی نامزد شوند.


سخنگوی فراکسیون امید مجلس دهم تاکید کرد: اگر بنا باشد این اتفاق بیفتد فراکسیون امید مجلس هم برای اعضای هیات رئیسه بویژه ریاست مجلس نامزد جداگانه معرفی می کند.


پارسایی با یادآوری این که نمایندگان این فراکسیون جلسه ای با دو فراکسیون دیگر نخواهند داشت، تصریح کرد:ما در جلسه عصر امروز این مسائل را با اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در میان می گذاریم.


وی تاکید کرد: بارها گفته ایم طبق وضعیت موجود مطهری و پزشکیان خط قرمز ما هستند و این دو نامزد این فراکسیون برای نواب رئیسی مجلس هستند، اگر قرار باشد روی ریاست بحث نکنیم روی معاونین هم نباید بحث کنیم.


به گزارش ایرنا، انتخابات هیات رئیسه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای سال دوم در حالی روز چهارشنبه برگزار می شود که فراکسیون های امید، نمایندگان ولایی و مستقلین ولایی جلسات مشترکی را برای انتخاب و معرفی نامزدهای احتمالی خود برگزار کرده اما تاکنون به تفاهم نرسیده اند.


محمدرضا عارف ریاست فراکسیون امید مجلس، کاظم جلالی ریاست فراکسیون مستقلین ولایی و حمیدرضا حاجی بابایی ریاست فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم را بر عهده دارند.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.