| کد خبر: 132627 |

اجرای طرح(L.E.Z) پایتخت در بلاتکلیفی

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس بر لزوم فراهم نمودن زیرساخت های طرح ( L.E.Z ) برای بهبود وضعیت هوای پایتخت تاکید کرد.

تین نیوز

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس بر لزوم فراهم نمودن زیرساخت های طرح ( L.E.Z ) برای بهبود وضعیت هوای پایتخت تاکید کرد.

 

مهرداد لاهوتی در رابطه با بلاتکلیفی طرح (L.E.Z)، گفت: در دنیا طرح های مناسبی برای کاهش آلایندگی تدوین و در دستور کار قرار گرفته که بر این اساس مسئولان ذی ربط نیز با طراحی این طرح به دنبال کاهش آلایندگی هوای پایتخت بودند که طبق برخی اظهارات به دلیل نبودن زیرساخت ها هنوز اجرایی نشده و همچنان بلاتکلیف مانده است.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه بر اساس طرح کاهش آلودگی، خودروها بر اساس میزان آلایندگی تردد می کنند و خودروهای آلاینده اجازه تردد در برخی نقاط شهر را ندارند، تصریح کرد: این طرح به معاینه فنی خودروها توجه ویژه ای دارد زیرا معاینه فنی خودروها نقش قابل توجهی در کاهش آلایندگی هوا ایفا می کند.

 

برای بهبود وضعیت هوای پایتخت طرح کاهش آلایندگی هوا باید اجرایی شود

وی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت هوای پایتخت طرح کاهش آلایندگی هوا باید زیرساخت های طرح (L.E.Z) فراهم شود، ادامه داد: بهتر است در ابتدا زیرساخت های اجرای چنین طرح هایی فراهم شود و سپس در جهت اجرای آنها گام برداشت.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه یکی از زیرساخت های طرح های کاهش آلایندگی هوای پایتخت، توسعه حمل ونقل عمومی و جلوگیری از تردد خودروهای آلاینده است، ادامه داد: باید در جهت توسعه حمل ونقل عمومی گام برداشت و دستگاه های ذی ربط آن را در اولویت قرار دهند زیرا کمبود حمل ونقل عمومی در پایتخت باعث شده افراد به سمت استفاده از خودروهای شخصی روی آورده که این موضوع در افزایش آلایندگی هوای تهران تاثیر زیادی دارد.

 

تردد خودروهای فرسوده، دودزا و فاقد معاینه فنی نقش قابل توجهی در آلایندگی هوای پایتخت دارند

لاهوتی با بیان اینکه تردد خودروهای فرسوده و فاقد معاینه فنی نقش قابل توجهی در آلایندگی هوای پایتخت دارند، افزود: تا مادامی که با تردد این خودروها در پایتخت مواجه هستیم نه تنها گره ای از معضل آلودگی رفع نخواهد شد بلکه به میزان این آلودگی نیز افزوده خواهد شد؛ در این رابطه لازم است سازمان حفاظت محیط زیست ورود و از تردد این خودروها جلوگیری کند.

 

بخش عمده ای از آلایندگی هوای پایتخت با جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده و آلاینده رفع خواهد شد

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم، با اینکه بخش عمده ای از آلایندگی هوای پایتخت با جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده و آلاینده رفع خواهد شد بر لزوم تسهیل زمینه خروج این خودروها از سوی دستگاه های ذی ربط تاکید کرد.

 

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: نمی توان با بی توجهی اجازه داد خودروهای فرسوده در پایتخت تردد و جان شهروندان را به خطر بندازند زیرا به علت آلودگی سالانه 3 هزار نفر درپایتخت جان خود را از دست می دهند؛ بهتر است وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک ها و دیگر دستگاه ها به جایگزینی و اسقاط خودروهای فرسوده توجه جدی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.