| کد خبر: 132174 |

◄ حمل‌ونقل در انتخابات ریاست جمهوری/ نامزدها از حمل‌ونقل چه گفتند؟

پس از اعلام نام نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده، آنها از ۸ تا ۲۷ اردیبهشت برای تبلیغات انتخاباتی زمان داشتند. در زمان تبلیغات هر یک از نامزدها مطالباتی را از سوی مردم مطرح کرده و قول پیگیری آن پس از پیروزی د رانتخابات را می‌دادند که برخی از آنها - هر چند اندک - مربوط به حوزه حمل‌ونقل بود.

تین نیوز

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی با پیروزی حسن روحانی به پایان رسید که در روز انتخابات چهار نامزد با یکدیگر به رقابت می‌پرداختند.

 

به گزارش تین‌نیوز، در این انتخابات که 29 اردیبهشت انجام شد، نامزدها از ۲۲ تا ۲۶ فروردین برای ثبت نام فرصت داشتند و در پایان روند نام‌نویسی که در ساختمان وزارت کشور انجام گرفت، جمعاً ۱۶۳۶ نفر ثبت‌نام کردند؛ از این تعداد ۱۳۷ نفر زن و ۱۴۹۹ نفر مرد بودند. جوان‌ترین ثبت‌نام کننده ۱۸ سال و مسن‌ترین ۹۲ سال داشت که پس از بررسی شورای نگهبان 6 نفر شامل اسحاق جهانگیری، ابراهیم رئیسی، حسن روحانی، محمدباقر قالیباف، سید مصطفی میرسلیم و سید مصطفی هاشمی طبا برای حضور در انتخابات تایید صلاحیت شدند و با انصراف جهانگیری و قالیباف چهار نفر در روز انتخابات با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

پس از اعلام نام نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده، آنها از ۸ تا ۲۷ اردیبهشت (جمعاً به‌مدتِ ۲۰ روز) برای تبلیغات انتخاباتی زمان داشتند. در زمان تبلیغات هر یک از نامزدها مطالباتی را از سوی مردم مطرح کرده و قول پیگیری آن پس از پیروزی د رانتخابات را می‌دادند که برخی از آنها - هر چند اندک - مربوط به حوزه حمل‌ونقل بود.

 

خبرگزاری مهر 17 اردیبهشت از قول ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت: رئیسی با اشاره به ظرفیت های دریایی کشور و کمک آن به اقتصاد، اظهار داشت که کشور ۳ هزار کیلومتر با دریا ارتباط دارد اما تولید ناخالص ملی کشورمان از این حوزه تنها دو درصد است این در حالی است که در اروپا ۵۰ درصد از تولید ناخالص ملی مربوط به دریا است.

 

خبرگزاری مهر 26 اردیبهشت نیز نوشت: سید مصطفی میرسلیم  نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در حدود ۴۰ پروژه در ابتدای کار این دولت متوقف شد که یکی از آنها پروژه ملی تولید هواپیمای ملی بود، گفت: کار باید به دست نیروی جوان انجام شود و همین جوانان در دوران دفاع مقدس جنگ را به پیروزی رساندند.

 

خبرگزاری مهر 20 اردیبهشت نیز نوشت: میرسلیم در پاسخ به سؤالی درباره کمک دولت‌ها به انحصارگری شرکت‌های خودروسازی اظهار داشت: من معتقدم که سیاست‌های اشتباه و حمایت‌های بی‌رویه موجب عقب‌ماندگی در صنعت خودرو شده و امروز دولتمردان افتخار می‌کنند از فرانسه پژو آورده‌اند؛ باید به آنها بگویم غربی‌ها به ایران به عنوان یک بازار مصرف نگاه می‌کنند و تکنولوژی به کشور ما انتقال نمی‌دهند.

 

جمعه 15 اردیبهشت نیز در خبرگزاری مهر خبری منتشر شد که در آن آمده بود:  نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در کشور ما در شرایطی که متاسفانه بحران رکود تورمی هست جز با تقویت پژوهش نمی‌توان به مسائل پرداخت، و راه حل‌ها باید راه حل علمی باشد.

 

سید مصطفی میرسلیم ادامه داد: در دولت قبل نزدیک ۵۰ طرح پژوهشی پیش‌بینی شده بود که یکی از آنها طرح هواپیمای ملی بود.

 

وی اظهار داشت: متاسفانه در دولت یازدهم همه تعطیل شدند و خوشحال می‌شویم که هواپیما وارد می‌کنیم و جشن می‌گیریم؟ جشن گرفتن برای واردات هواپیما یعنی شادی برای کارگران بقیه کشورها.

 

مهر جمعه 8 اردیبهشت نیز نوشت: میرسلیم در پاسخ به سوالی در مورد مهمترین برنامه دولتش برای حل مشکل ترافیک گفت: یکی از مسائل بغرنجی که در کشور رخ داده عدم توجه به ترابری عمومی بوده است، که سرمایه‌های مردم در ترافیک به هدر برود و وقت و اعصاب مردم ضایع شود.

 

وی ادامه داد: سیاست های کلی ترابری را مشخص کردیم و آن اصالت دادن به ترابری عمومی بوده که یعنی استفاده از امکانات شخصی تحت‌الشعاع امکانات عمومی قرار بگیرد. باید گرایش به سمت استفاده از امکانات ترابری عمومی و راه آهنی و مترو باشد و اوقات مردم تلف نشود و دولت وظیفه‌مند است در این زمینه اقدام کند، ترابری عمومی چاره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور خواهد بود.

 

ایسنا نیز 27 اردیبهشت به نقل قولی از اسحاق جهانگیری از دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و نوشت: جهانگیری  به موضوع منطقه آزاد اینچه برون اشاره کرد و گفت: لایحه منطقه آزاد اینچه برون را به مجلس بردیم اما متاسفانه این لایحه معطل ماند. هفته گذشته منطقه جغرافیایی منطقه آزاد اینچه برون را تصویب کردیم. منطقه اینچه برون باید به یکی از قطب‌های توسعه کشور تبدیل شود. با کشور روسیه در حال مذاکره هستیم تا راه آهن گرمسار- اینچه برون را برقی کنیم. در دوره آینده راه آهن گرگان - گنبدکاووس- مشهد در دستور کار ما قرار دارد.

 

مهر نیز 24 اردیبهشت  از قول محمد باقر قالیباف نوشت:  قول تحول اقتصادی را به مردم متعهد شده‌ام و تا کنون هم تعهدی نداده‌ام که عمل نکرده باشم.

 

وی اضافه کرد: سیستم سامانه های مالیاتی را به نفع ۹۶ درصدی ها اصلاح می کنیم و ۴۰ درصد فرار مالیاتی و چهار درصدی که بیشترین منفعت را برده و مالیات پرداخت نمی کنند، رفع می کنیم.

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست با اشاره به اینکه ما دولت حرف و شعار نیستیم و دولت کار و  عمل هستیم ، گفت: متروی اصفهان چندین سال طول کشید و به اتمام نرسیده است چراکه دولت به تعهدات خود عمل نکرد اما حدود ۳۰۰ کیلومتر مترو در تهران فعال شده است.

 

مهر در خبری دیگر که 24 اردیبهشت منتشر کرد نیز نوشت: نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر دولت در خصوص توسعه مترو همکاری می کرد مترو را به ورامین می آوردیم.

 

محمد باقر قالیباف، در حاشیه دیدار با آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در گفتگو با خبرنگار مهر از احساس دین  نسبت به مردم شهرستان های استان تهران خبر داد و افزود: ما به نوعی با مردم شهرستان های استان تهران همسایه هستیم و احساس دین به مجموعه اطراف تهران داریم.

 

وی به پیشرفت پروژه مترو ورامین در زمانی که پروژه در اختیار شهرداری تهران بود، اشاره کرد و افزود: اگر از دولت قبل تا الان اشکالاتی ایجاد نمی شد و دولت با ما همکاری می کرد تا به حال مترو به ورامین رسیده بود و این مردم مومن و انقلابی از مزایای آن بهره مند می شدند.

 

ایسنا  نیز 7 خرداد  نوشت: سید مصطفی هاشمی‌طبا نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای کشوری که  استقلالش  توسط رزمندگان و شهدا تدوین شده، بسیار جای تاسف است که این مقدار کالای قاچاق وارد می شود. من اطلاعاتی را که از روزنامه های خودمان کسب کردم ، عرض می‌کنم که روزنامه‌های ما نوشته‌اند که از 114 اسلکه رسمی قاچاق وارد کشور می شود و  در هیچ جای دنیا قابل درک نیست که چگونه عناصر و افرادی می‌توانند از اسکله‌های رسمی قاچاق وارد کشور کنند.

 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: البته تاکید بر آن است که گمرک ایران مبادی خود را محکم کرده و همچنین اظهار بر این است که از مناطق آزاد کالا وارد می‌شود ورقمی حدود 450  میلیون دلار است. من تقاضا دارم از برادارانی که اطلاعات دقیق‌تری دارند واقعا بگویند چگونه از 114 اسلکه  کالای قاچاق وارد می شود و شناسایی  و به مردم گفته نمی‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.