| کد خبر: 131825 |

ناهمگونی در منظرشهری نتیجه بی‌توجهی شهرداری‌ها

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس بر این باور است که شهرداری ها با عدم رعایت اصول شهرسازی، سبب ناهمگونی در منظر شهری و افزایش ترافیک شده اند.

 

به گزارش خانه ملت، فرج‌الله رجبی در خصوص ضرورت‌های اجرای پروژه های شهری با توجه به پیوست‌های ترافیکی و شهرسازی، با تاکید بر توجه به ملاحظات شهرسازی، ترافیکی و مدیریت بحران در تمام پروژه شهری، گفت: هر دستگاهی اعم از شهرداری باید ساخت و سازها را منطبق با کاربری‌های مصوب انجام دهد اما شهرداری ها عموما چندان به این موضوعات توجه نمی‌کنند به عنوان نمونه در پهنه‌ای با کاربری مسکونی به ساخت و ساز اداری می‌پردازند.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حقیقت شهرداری ها ضمن تعبیه خدمات عمومی مانند ایستگاه‌های مترو و اتوبوس، فارغ از مکان‌یابی و تابعیت از مطالعات کارشناسی باید مصوبات لازم را از کمیسیون ماده 5 اخذ کند تا نوع کاربری با کاربری های مجاور و طرح‌های مصوب همخوانی داشته باشد اما متاسفانه این موارد را رعایت نمی‌کنند.

 

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها عموما کاربری‌هایی که مورد نظر دارند را دنبال می‌کنند، افزود: ساخت و سازها و تراکم ساختمانی در کلان‌شهرهای چون پایتخت نوعی ناهماهنگی و عدم تطابق با طرح‌های مصوب دارد لذا مشکلاتی را به لحاظ ترافیک ، شهرسازی و ناهمگونی منظر شهری و دسترسی ها ایجاد کرده است.

 

رجبی با تاکید بر اینکه شورای شهر باید مصوباتی را بگذرانند که شهرداری‌ها بدون مصوبه اقدام به ساخت و ساز در هر کاربری را نداشته باشند، گفت: در حقیقت رعایت اصول شهرسازی منطبق بر مصوبات و توجه به کاربری‌های همگون، در تسهیل خدمات رسانی به مردم کمک می‌کند.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ساخت و سازهای شخصی بدون توجه به طرح‌های مصوب علاوه بر اینکه به چهره شهر آسیب‌زده، سبب ساخت و سازه‌های مسکونی در مکان‌های نامناسب شده بنابراین شهر آسیب دیده و مشکلات و تبعات بسیاری به جا گذاشته است.

 

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: شهرداری‌ها باید به اصول شهرسازی مقید بوده و تمامی پروژه‌ها را منطبق بر کاربری مصوب اجرا کنند در غیر این صورت مشکلات ادامه خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.