| کد خبر: 131312 |

انتظارات مردم از کاندیداهای شورای شهر چیست؟

تین نیوز

برای تعیین سرنوشت شهر خود و اینکه چه کسانی را به عنوان سکاندار هدایت شهر انتخاب می‌کنیم باید حساسیت و وسواس بیشتری به خرج دهیم تا بتوانیم به انتظارات خود جامه عمل بپوشانیم.

 

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر باید متشکل از متخصصان حوزه علوم شهری باشد. افرادی که در شورای شهر انتخاب می‌شوند باید شناختی کامل از قوانین و مقررات شورا و شهرداری و دارای دانش و تخصص مرتبط با شهر و شهرسازی باشند تا بتوانند به طور کامل بر شهرداری نظارت و ریل‌گذاری خوبی برای توسعه شهر را فراهم کنند.

 

شورایی موفق خواهد بود که به کار تیمی وفاق و همدلی توجه کرده و از سیاست‌زدگی و تفرقه که آفت بزرگی بر شوراها است پرهیز کند.

 

شورای شهر مکانی برای تسویه حساب‌های سیاسی و راهبری شهر بر اساس گرایش‌های حزبی و جناحی نیست و بهترین قضاوت‌کننده‌گان برای عملکرد شورا مردم هستند و اینک در آستانه انتخابات شورای شهر مردم انتظارات و خواسته‌هایی از کاندیداها دارند که دانستن آن برای کاندیداها خالی از لطف نیست.

 

اعضای شورای شهر قوانین را به نفع خود واطرافیان خود تفسیر نکنند

اسماعیل ربیعی، یک شهروند بیرجندی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: انتخاب شهردار مناسب برای انجام امور شهرسازی، وضع قوانین و دفاع از حقوق شهروندان در حوزه شهری از وظایف شورای شهر است. کاندیداهای شورای شهر باید آگاه به قوانین، خدا ترس، پیگیر حقوق شهروندان، آگاه در خصوص قوانین شهری باشند.

این شهروند بیرجندی افزود: مردم در انتخاب شورای شهر باید به سابقه اجرایی فرد، میزان آگاهی از قوانین شهری، مقبولیت در نگاه مردم، خداشناسی، برنامه‌های ارایه شده از سمت وی توجه داشته باشند تا فردی شایسته را برای شورای شهر انتخاب کنند.

ربیعی در ادامه در خصوص عملکرد شورای شهر نیز گفت: شورای شهر دوره چهارم در انتخاب شهردار موفق بوده ولی تعدادی از اعضا در راستای منافع شخصی بیشتر عمل کردند تا برای مردم.

وی خاطرنشان کرد: مردم از شورای شهر انتظار دارند در حمایت از حقوق شهروندان کوشا باشند و قوانین را به نفع خود واطرافیان خود تعبیر و تفسیر نکنند.

 

شورای شهر مسئله جناح و حزب سیاسی نباید وارد مسائل شهر و کار کند

حسن یوسفی نیز دیگر شهروند بیرجندی به ایسنا گفت: شوراها مسئله مهمی است و مردم نباید به راحتی از آن عبور کنند، چراکه مشتمل برشوراهای روستا، بخش، شهر، شهرستان، استان و عالی استان‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: همکاری با شهرداری در راستای تصویب طرح حدود شهر با رعایت طرح‌های هادی و جامع شهرسازی، تصویب بودجه، اصلاح و متمم بودجه سالانه شهرداری و موسسات و شرکت‌های وابسته به شهرداری با رعایت آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها، تصویب بودجه شورای شهر از دیگر وظایف شورای شهر است.

این شهروند بیرجندی با تاکید بر اینکه کاندیداهای شورای شهر باید از وعده‌های دروغ پرهیز کند، گفت: فردی که به عنوان شورای شهر انتخاب می‌شود مسئله جناح و حزب سیاسی را نباید وارد مسائل شهر و کار خود کند. تعامل با سایر نهادها و سازمان‌ها از دیگر ویژگی‌های شورای شهر باید باشد و به طور خلاصه دارای سه ویژگی دانش، توانایی و مهارت باشد .

شورای شهر از طرح‌های موفق ملی به‌عنوان الگوهای بومی استفاده کنند

فاطمه احمدی نیز دیگر شهروند بیرجندی در گفت‌وگو به ایسنا با اشاره به وظایف مهم و متعدد شورای شهر، گفت: تایید صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری که هر شش ماه یکبار توسط شهرداری تهیه می‌شود و انتشار آن برای اطلاع عمومی و ارسال نسخه‌ای از آن به وزارت کشور از وظایف شورای شهر است.

وی ادامه داد: شورای شهر باید از طرح‌های موفق ملی به‌عنوان الگوهای بومی استفاده کند و تجارب موفق و یا طرح‌های تجربه شده‌ای را با خود به شورای شهر بیاورد، نه آنکه بخواهد در شورای شهر به کسب تجربه بپردازد .

این شهروند بیرجندی، تصویب وام‌های پیشنهادی شهرداری پس از بررسی دقیق نسبت به مبلغ، مدت و میزان کارمزد، تصویب لوایح برقراری یا لغو عوارض شهر و همچنین تغییر نوع و میزان آن،  نظارت بر حسن جریان دعاوی مربوط به شهرداری را از دیگر وظایف شورای شهر ذکر کرد .

 

و چه خوب است که در انتخاب خود تبلیغات پر زرق و برق، قبیله‌گرایی و هم محله‌ای بودن را ملاک انتخاب قرار ندهیم و با انتخاب افرادی متخصص و کارآمد شهری خوب بسازیم .

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.