| کد خبر: 129102 |

موتورسیکلت‌های کاربراتوری ۲/۵ برابر پراید آلودگی ایجاد می‌کنند

موتورسیکلت های کاربراتوری دو و نیم برابر خودروی پراید آلایندگی ایجاد می کنند بر لزوم فراهم نمودن بسترهای لازم برای جلوگیری از تردد این وسایل نقلیه در پایتخت تاکید کرد.

تین نیوز

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، با بیان اینکه موتورسیکلت های کاربراتوری دو و نیم برابر خودروی پراید آلایندگی ایجاد می کنند بر لزوم فراهم نمودن بسترهای لازم برای جلوگیری از تردد این وسایل نقلیه در پایتخت تاکید کرد.

به گزارش خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی  درباره آغاز به کار 200 موتورسیکلت برقی در پایتخت در تیرماه سال جاری با بیان اینکه منع تردد موتورسیکلت های کاربراتوری در پایتخت زمان بر است، گفت: در جهت کاهش آلایندگی هوای پایتخت این اقدام، اقدامی بسیار مناسب است؛ البته بهتر است سازمان حفاظت محیط زیست با برنامه ریزی مناسب، فراهم نمودن بسترها و اتخاذ تمهیدات ویژه از تردد موتورسیکلت های کاربراتوری در پایتخت جلوگیری کند.

 نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری به صفر رساندن تعرفه واردات خودرو و موتورسیکلت های برقی در لایحه هوای پاک، بر لزوم جلوگیری از تردد موتورسیکلت های کاربراتوری در پایتخت تاکید کرد و افزود: در این لایحه تعرفه واردات خودرو و موتورسیکلت برقی را به صفر رساندیم و همچنین مقرر شد برای تولید آنها  هم تسهیلاتی در نظر گرفته شود از این رو با پیش بینی این شرایط، استقبال برای واردات و تقاضا افزایش می یابد.

موتورسیکلت های کاربراتوری دو و نیم برابر خودروهای یورو دو آلایندگی ایجاد می کنند

وی با انتقاد از اینکه موتورسیکلت های کاربراتوری دو و نیم برابر خودروهای یورو دو آلایندگی ایجاد می کنند، تصریح کرد: در واقع این وسیله نقلیه 7 گرم آلایندگی ایجاد کرده این در حالی است که پراید با وجود غیراستاندارد بودن دو و نیم گرم آلایندگی ایجاد می کند بنابراین با این اوصاف موتورسیکلت های کاربراتوری سهم بیشتری در آلایندگی هوای پایتخت دارند.

خودروها عامل 83 درصد آلایندگی پایتخت هستند

لاهوتی با بیان اینکه خودروها عامل 83 درصد آلایندگی پایتخت هستند، ادامه داد: متاسفانه سالانه 5 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا در کشور به ویژه کلانشهرهای کشور جان خود را از دست می دهند در حالی که قسمت عمده این آلایندگی ناشی از تردد خودروهای فرسوده و موتورسیکلت های کاربراتوری است.

تردد موتورسیکلت های کاربراتوری افزایش آلایندگی هوای تهران را به دنبال دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تردد موتورسیکلت های کاربراتوری افزایش آلایندگی هوای تهران را به دنبال دارد بر ضرورت جایگزینی آن ها با موتورسیکلت های برقی تاکید کرد و افزود: جایگزینی موتورسیکلت ها در کاهش آلایندگی هوای پایتخت می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

تاثیر بالای گسترش حمل و نقل عمومی در کاهش آلایندگی هوای پایتخت

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم با بیان اینکه گسترش حمل و نقل عمومی تاثیر زیادی در کاهش آلایندگی هوای پایتخت دارد با یادآوری پیش بینی افزایش تعداد حمل و نقل عمومی درون شهری در لایحه هوای پاک، گفت: بر اساس مصوبه ای از این لایحه، وزارت کشور موظف شد از محل درآمدهای عمومی شهرداری ها و بودجه عمومی خود در قانون بودجه (هر یک به میزان پنجاه درصد)، ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری را به میزان سالانه پنج درصد با اولویت کلانشهرها و شهرهای بزرگ افزایش دهد که تحقق اهداف این مصوبه کاهش آلایندگی هوای کلانشهر تهران را به دنبال دارد.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه دیگری از این لایحه؛ خرید و فروش و تردد وسایل نقلیه موتوری فرسوده ممنوع و تمامی اشخاص حقیقی وحقوقی دارنده یا مالک وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمه سنگین، سنگین و موتورسیکلت مکلف شدند وسایل نقلیه خود را پس از اتمام سن فرسودگی از رده خارج و مسؤولیت خود را از این جهت، نزد یکی از مؤسسات بیمه داخلی تحت نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بیمه کنند که با این اوصاف از تردد موتورسیکلت های کاربراتوری و فرسوده جلوگیری خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.