| کد خبر: 128461 |

واکنش تلگرامی آخوندی به انتقاد قالیباف در خصوص آزادراه تهران - شمال؛

تین نیوز
اختلاف‌نظر میان عباس آخوندی به عنوان سیاستگذار و مجری طرح‌های عمرانی دولت با مدیریت شهری تهران آنقدر آشکار است که دیگر کسی از دیدن آن تعجب نمی‌کند. وزیر راه‌وشهرسازی همواره به آنچه «سوداگری در مدیریت شهری» می‌خواند اعتراض می کند و ریشه بسیاری از مشکلات تهران را در همین موضوع می داند. اما اخیرا اظهارات و سخنرانی‌های انتخاباتی محمدباقر قالیباف علیه عملکرد دولت در «آزادراه تهران» و «راه آهن غرب کشور» آخوندی را به واکنش مستقیم واداشته است.

 

به گزارش روزنامه جهان صنعت، قالیباف در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی خود خطاب به مسوولان دولت یازدهم گفته که «پیرمردها فوت کردند، بچه‌ها بزرگ شدند ولی هنوز آزادراه تهران شمال را نساختید! باید جاده را ثبت میراث فرهنگی کنید!». پس از این اظهارات قالیباف بار دیگر در مورد طولانی شدن مدت زمان پروژه چندین ساله آزادراه تهران شمال و راه آهن غرب کشور انتقاداتی را مطرح کرد. پس از این اظهارات بود که آخوندی با انتشار فیلمی که مربوط به زمان افتتاح فاز اول آزاد راه

تهران- شمال در دولت یازدهم بود در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: «به طور اتفاقی این مصاحبه را همین امروز درباره آزادراه شمال در چالوس داشتم. این پاسخی است به مطالب خلافی که آقای قالیباف امشب در برنامه تبلیغی خود درباره این آزادراه گفت. اظهارات ایشان گمراه‌کننده و مشحون از مطالب خلاف واقع بود»

 

از سوی دیگر عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی می‌گوید به دلیل همراهی مدیریت شهری با سوداگران مسکن، دو میلیون و ۵۸۷ هزار خانه خالی در کشور وجود دارد در حالی که سیاست دولت، خانه‌دار شدن مسکن اولی‌ها و بازسازی بافت فرسوده به جای ساخت مسکن در بیابان است. وی ادامه می دهد: من آمارهای سال ۹۵ را مرتب به مردم گزارش کردم و اعتقادم بر این است که به دلیل همکاری و اعتمادی که مدیریت شهری با سوداگران داشته‌اند، بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار از ثروت ملی سرگردان مانده است.

 

اظهارات قالیباف در مورد طولانی شدن ساخت آزادراه تهران- شمال در حالی است که این پروژه مدت‌هاست آغاز شده و اتفاقا بخش عمده‌ای از آن در دولت یازدهم به اتمام رسیده است. همین چند روز پیش بود که عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی ضمن بازدید از پروژه آزادراه تهران- شمال در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت که خوشبختانه در قطعه یک آزادراه تهران- شمال، ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داریم و بر اساس وعده در دولت یازدهم، قطعه یک آزادراه تهران- شمال به افتتاح می‌رسد.

 

به گفته آخوندی برای قطعه ۲ آزاد راه تهران- شمال، یک تونل بسیار بلند به طول ۶۵۰۰ متر است که تاج این تونل به هم وصل شده است و در واقع نخستین مرحله حفاری تونل به نتیجه رسید و انجام بقیه کار نیز در دست اقدام است.

 

برای بقیه قطعات آزاد راه تهران- شمال، مناقصه‌های قطعه دوم برگزار شده و در همین ماه (اردیبهشت ماه۹۶) کار رسمی شروع فعالیت بقیه قطعات کارگاهی قطعه ۲ انجام می‌شود. همچنین همزمان با آغاز قطعه یک و 2 آزادراه تهران- شمال مذاکرات لازم برای سرمایه‌گذار و پیمانکار با کمک بنیاد مستضعفان برای قطعه ۳ نیز در حال انجام است.

 

از سوی دیگر راه‌آهن غرب کشور نیز که رکورددار سرعت ریل‌کشی در کشور است به زودی افتتاح خواهد شد. در حال حاضر قرار است خط آهن بندر شهید رجایی به بندر آستارا و سپس جمهوری آذربایجان متصل شود. همچنین کریدور ریلی غربی ـ شرقی از سمت شرق به سرخس و ترکمنستان متصل است اما از سمت غرب نیز قرار است تا پایان بهار خط آهن به کرمانشاه برسد و از آنجا به قصرشیرین و در بلندمدت به شبکه ریلی عراق متصل خواهد شد. رساندن ریل به رشت، همدان، کرمانشاه، ارومیه و خط دوم تبریز نیز نیاز به کشیدن بیش از ۸۹۰ کیلومتر خط آهن جدید داشت که در حال حاضر تنها ۳۲۹ کیلومتر از آن باقی مانده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.