| کد خبر: 127306 |

شوراها در چهار دوره گذشته رنگ و بوی سیاسی گرفتند

تین‌نیوز| رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با انتقاد از اینکه شوراها در چهار دوره گذشته رنگ و بوی سیاسی گرفتند، بر ورود تخصصی افراد به شوراها تاکید کرد.

 
کاظم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌‌ملت در خصوص عملکرد چهار دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا و مهم‌ترین اولویت شورای پنجم، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به سمت تخصصی شدن پیش روند، متاسفانه شوراها در چهار دوره گذشته رنگ و بوی سیاسی گرفتند و حتی در شهرهای بزرگ چهره‌هایی انتخاب شدند که سنخیتی با کار شهرداری و امور مربوط به مبلمان شهری نداشتند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موج تخصص گرایی باید در این عرصه به جریان افتد، تصریح کرد: متخصصان باید در این عرصه ورود جدی داشته زیرا وجود آنان در حوزه شهرسازی، عمران و معماری برای مدیریت شهری و پارلمان محلی ضروری است.
 
شهرت نباید دلیل انتخاب افراد برای عضویت در شورای شهر باشد/ افزایش تعداد اعضای شورا به کارآمدی مدیریت شهری نینجامید
وی با بیان اینکه توجه به موضوعات مذکور در جریان لیست‌بندی‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: گروه‌های مختلف ضمن ارائه لیست‌هایی انتخاباتی باید به جای توجه به مسائل سیاسی به تخصص ها توجه کنند، البته اطلاع‌رسانی به مردم نیز لازم است.
جلالی با بیان اینکه مردم در تعیین سرنوشت خود باید دقت کافی داشته باشند، تصریح کرد: هرچند برخی افراد در رشته‌های خاصی مشهور هستند اما شهرت نباید دلیل انتخاب افراد به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا برای شورای پنجم، گفت: در دوره‌ای تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر افزایش یافت اما متاسفانه این افزایش تعداد به کارآمدی مدیریت شهری نینجامید بلکه موجب افزایش تفرق شد.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شوراها بر خلاف مجلس بخشی از کار اداره شهر را بر عهده دارند بنابراین بهتر است به قانون تمکین کرده و به مسائل حاشیه‌ای نپردازند، همین تعداد قانونی مشخص باید متخصص بوده و مسائل شهری را درک کنند، چراکه مسائل حاشیه‌ای باید از شوراها فاصله داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.