| کد خبر: 247647 |

۷۵۰ میلیارد اعتبار حمل ونقل توسط دیوان محاسبات استان بلوکه شده است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سال ۱۴۰۰ با تلاش های شهرداری ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه حمل ونقل از جمله مترو تأمین شد، این مبلغ دو ماه است که به حساب شهرداری آمده، اما دیوان محاسبات استان آن را بلوکه کرده است.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سال ۱۴۰۰ با تلاش های شهرداری ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه حمل ونقل از جمله مترو تأمین شد، این مبلغ دو ماه است که به حساب شهرداری آمده، اما دیوان محاسبات استان آن را بلوکه کرده است.

به گزارش تین نیوز، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه هفدهم مهرماه_ در نطق پیش از دستور پنجاه وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر و جوامع نخبگان را باید تشویق کنیم که در باشگاه شهروندی عضو شوند و پیشنهادات خود را برای اداره امور شهر مطرح کنند.

وی ادامه داد: تأمین منابع مترو که شهرداری در سال های اخیر روی آن حساب کرده، کار سخت و زمان بری است و به علت میزان سودی که بانک مرکزی می دهد، مردم عادی اوراق مشارکت خریداری نمی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در همین راستا سال ۱۴۰۰ با تلاش های شهرداری ۷۵۰ میلیارد تومان تأمین شد که ۵۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به خط دو مترو و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس در نظر گرفته شد.

وی تاکید کرد: این مبلغ دو ماه پیش به حساب شهرداری آمده، اما دیوان محاسبات استان، آن را بلوکه کرده است؛ علاوه بر این شهرداری دو ماه است که سود آن را پرداخت می کند، اما از آن استفاده نمی کند و در شرایطی هستیم که ارزش این پول هر چه می گذرد کمتر می شود.

نورصالحی خاطرنشان کرد: به این ترتیب باید وام بگیریم تا سود اوراق مشارکت و سود وام را پرداخت کنیم، ضمن اینکه ارزش پول از بین می رود و کار شهر زمین می ماند، بنابراین از رئیس دیوان محاسبات و مسئولان و نمایندگان اصفهان در مجلس می خواهیم که این موضوع را پیگیری کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.