| کد خبر: 231828 |

روی خط پایتخت؛ کتاب «اقتصاد حمل و نقل شهری» رونمایی شد

کتاب «اقتصاد حمل و نقل شهری» با حضور اعضای شورای شهر تهران، رونمایی شد.

تین نیوز

کتاب «اقتصاد حمل و نقل شهری» با حضور اعضای شورای شهر تهران، رونمایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شورای شهر تهران، «محسن هاشمی» رییس شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: این کتاب آموزشی است و اینکه علم ما در قالب مقاله یا کتاب منتشر شود، هم زکات علم است و هم برای توسعه کشور بسیار مناسب است.

وی افزود: طبیعتاً هر کشوری به دنبال توسعه متوازن و پایدار است و توسعه پایدار در جهان اهمیت زیادی پیدا کرده است چرا که در  توسعه‌ پایدار  ضمن حل مشکلات بشر، مشکلی برای آیندگان هم ایجاد نمی شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از نکات مهم در شهرها، شبکه حمل و نقل به‌ عنوان شریان اصلی آن است؛ عمدتا چون حمل و نقل از سوخت فسیلی استفاده می‌کند، متاسفانه اکثر کشورها به سوی پرداخت یارانه به سوخت رفته‌ اند و این خلاف توسعه پایدار است.

هاشمی اظهارداشت: مخصوصا در کشور در اقتصاد حمل و نقل اشتباهات فاحشی صورت گرفته است که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده و ما را به این نتیجه می‌رساند که یارانه را به جای سوخت، به سیستم‌های پاک حمل و نقلی بدهیم.  

«احمد مسجد جامعی» عضو دیگر شورای شهر هم اظهار داشت: تجربه و علم دو مسیر جدا دارند و وقتی به هم گره بخورند بسیار موثر هستند.

وی افزود: در این کتاب تجربه مدیریت شهر با روش آکادمیک همراه شده است که آن را به فال نیک می‌گیریم.

 مسجد جامعی افزود: نکته دوم اینست که در جریان برنامه شهرسازی باید حتی الامکان جابجایی کمتری داشته باشیم. در دوران گذشته گذران زندگی جابجایی زیادی را طلب می‌کرد و این امر منجر به از دست رفتن وقت مفید، حمل و نقل بیشتر و آلودگی هوا و استهلاک می‌شده است.

«محمد علیخانی» رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا و نویسنده کتاب «اقتصادی حمل و نقل شهری» نیز گفت: شعارمان برای دوره آینده هم «تهران شهری برای زندگی» است که در آن توسعه حمل و نقل در تهران را دنبال می‌کنیم و این توسعه را از نوع ریلی و انبوه بر در نظر گرفته ‌ایم.

وی گفت: این کتاب بر اساس تجربیات ما در حوزه حمل و نقل شورا نوشته شده است و از همین روی هم به ابعاد مختلف اقتصاد در حمل و نقل پرداخته ‌ایم.

عضو شورای شهر تهران افزود: این کتاب مانند هر تحقیق یا نوشته‌ ای، نواقصی هم دارد که امیدوارم با کمک اساتید این نواقص را برطرف کنیم.  

علیخانی ادامه داد: حمل و نقل تاثیر زیادی در زندگی ما دارد و از شاخص‌ های ارتقای کیفیت زندگی است.

اجرای دومین مرحله طرح نت در پایگاه های مدیریت بحران

«محمدعلی فیاض» رییس ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۴ تهران از اجرای دومین مرحله طرح "نت" خبر داد و افزود: در این طرح تجهیزات امداد و نجات موجود در پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران منطقه ۴ پایش و رفع مشکل می شوند.

وی افزود: با توجه به برنامه های ابلاغی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درخصوص نگهداری و تعمیر تجهیزات امداد و نجات و به منظور افزایش آمادگی لازم جهت مواجهه با پیامدهای ناشی از حوادث، با حضور نماینده سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تجهیزات امدادی این ستاد تست و بررسی شد.

وی ادامه داد: منطقه ۴ دارای ۸ پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران فعال است و در طرح "نت" تجهیزات و امکانات موجود در این پایگاه ها در صورت وجود مشکل تعمیر و رفع مشکل خواهند شد.

روی خط پایتخت؛ کتاب «اقتصاد حمل و نقل شهری» رونمایی شد

نخستین باغچه ی همسایه محله، درشمال تهران

«سید حمید موسوی» شهردار منطقه یک تهران گفت: نخستین باغچه محله در راستای شیوه نامه طرح "کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه در زندگی آپارتمانی و محیط همسایگی" با مشارکت شهروندان در محله ازگل منطقه یک تهران سبز شد.

 وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش روزافزون مدیریت شهری و حمایت شهروندان بتوان خدمات شایسته و درخورتوجهی به شهروندان منطقه یک ارائه کرد.

شهردار منطقه یک با اشاره به ویژگی سبز منطقه یک گفت: کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه توسط شهروندان می تواند فرصتی برای بهبود و ارتقاء زیبایی منظر محیط زندگی، توسعه فضاهای سبز محلی، تقویت تعاملات میان همسایگان، ارتقاء حس مسئولیت پذیری و در نهایت افزایش حس تعلق به محیط زندگی شود و تعاملات میان افراد یک خانواده را نیز تقویت کند.

مسابقه دوچرخه سواری تعادلی در منطقه ۳ تهران 

«سیدمحمدرضا موسوی» سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۳ تهران به منظور گرامیداشت روز دوچرخه، مسابقه دوچرخه سواری تعادلی در منطقه ۳ تهران برگزار شد.  

 

وی با بیان اینکه مسابقه دوچرخه سواری تعادلی ویژه کودکان ۴ تا ۱۲ ساله برگزار شد، گفت: در این نوع مسابقه، شرکت کنندگان با دوچرخه های بدون رکاب و با حالتی شبیه به راه رفتن یا دویدن، حرکت می کنند.

 

این مسابقه در بوستان نونهالان واقع در محله زرگنده منطقه ۳ تهران برگزار شد و مربیان پیش از آغاز مسابقات نکات آموزشی و ایمنی را به شرکت کنندگان ارائه دادند.  

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ به شرکت کنندگان در این مسابقه توصیه کرد: با هدف جلوگیری از شیوع کرونا، کلاه ایمنی، ماسک، دستکش، آب آشامیدنی و خوراکی به همراه داشته باشید و در صورتی که تمایل دارید فرزندتان با دوچرخه خودش شرکت کند، چرخ های کمکی و رکاب ها را از دوچرخه جدا کنید.

 

موسوی بیان کرد: دوچرخه سواری کودکان سبب تقویت عزم، اراده و عضلاتشان می شود و حس استقلال، هدفمند بودن و مهارت تمرکز کردن را به آنها می آموزد.

روی خط پایتخت؛ کتاب «اقتصاد حمل و نقل شهری» رونمایی شد

 آغاز اجرای طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی 

«نصراله آبادیان» شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: رویداد آموزشی "مدیریت و کاهش پسماند " از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی با هدف آموزش بازیافت و استفاده مجدد از مواد دور ریختنی در محله های این منطقه در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اجرای طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی که از سوی اداره آموزش شهروندی در محله حشمت الدوله به عنوان محله پایلوت انجام شده است، افزود: پسماند و تفکیک از مبداء یکی از مهم ترین موضوعات آموزشی - مشارکتی مدیریت شهری است که بسیار مورد اهمیت بوده و فعالیت های گسترده ای در این حوزه به صورت مستمر انجام می شود.

آبادیان ادامه داد: با توجه به درخواست های شهروندان در پایش تیم ترویج گری، موضوع بازیافت مسئله زیست محیطی برخی از شهروندان در محیط همسایگی  بوده که اولین رویداد در چند بخش آموزشی، ورزشی، مسابقه، تهیه کود کمپوست از زباله خانگی، بهترین ها از دور ریختنی ها، بازگویی تجربه زیسته فعالان محلی در حوزه بازیافت  اختصاص داده شد.

وی در تشریح برنامه های انجام شده  با مشارکت معاونت خدمات شهری و محیط زیست بیان کرد:  استفاده از ظرفیت و مشارکت  معاونت ها و ادارات در اجرای برنامه ها موجب هم افزایی و غنی شدن محتوی  فعالیت ها می شود که در این برنامه با مشارکت و همکاری  اداره پسماند و ناحیه ۳ با هدف افزایش آگاهی شهروندان از برنامه های تفکیک از مبداء محله شان (دوشنبه های بدون پسماند –طرح کاپ) انجام شد.

حل مشکل اسناد مشاعی در بافت فرسوده منطقه ۱۵

«وحید رضا انارکی محمدی» شهردار منطقه ۱۵ تهران گفت: در حل مشکل چند ۱۰ ساله اسناد مشاعی بافت های فرسوده دو محله اتابک و مینابی با همکاری سازمان ثبت اسناد کشور به نتایج خوبی رسیدم.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی ریزدانه مشاعی در بافت فرسوده محله های اتابک و مینابی وجود دارد که به دلیل مشکلات اسنادی، مالکان نمی توانند اقدام به نوسازی ملک خود کنند.

وی، شهرداری منطقه ۱۵ در راستای حل مشکل چند ده ساله این شهروندان از سال ۹۸ ضمن انجام مکاتبات بی شمار  جلسات متعددی با سازمان ثبت اسناد کشور در رفع مشکل اسنادی این املاک داشت که با توافق های انجام گرفته بنا شد به منظور جلوگیری از اتلاف زمان روند اخذ سند تک برگ از سوی ثبت اسناد کشور و روند انجام پروانه ساختمانی از سوی شهرداری منطقه ۱۵ انجام گیرد و به محض دریافت سند تک برگ پروانه ساختمانی نیز آماده تحویل شود.

محمدی افزود: با همکاری و تعامل سازنده با سازمان ثبت اسناد کشور خوشبختانه حل مشکل اسناد مشاعی این محدوده های به زودی برطرف می شود.

روی خط پایتخت؛ کتاب «اقتصاد حمل و نقل شهری» رونمایی شد

فراخوان دیوار نگاری در منطقه ۱۳ 

«مجتبی شکری» شهردار منطقه ۱۳ تهران از برگزاری فراخوان دیوار نگاری با هدف ارتقا کیفیت کالبدی فضاهای شهری و فراهم آوردن فرصت مناسب جهت بهره گیری از خلاقیت ها در توسعه هنر شهری خبر داد.  

وی، هدف از برگزاری این فراخوان را رشد، توسعه و ارتقای هنر شهری، ارتقاء کیفیت کالبدی فضاهای شهری و فراهم آوردن فرصت مناسب جهت بهره گیری از خلاقیت ها و آفرینش های هنری، ایجاد رقابت سالم، تعامل، هم فکری و تبادل تجربیات اعلام کرد و افزود : دیوار نگاری در دو قالب داستان پردازی های ادبی و یادمانی به طول ۱۵۰ متر و ارتفاع ۲.۵ متر واقع در خیابان سی متری نیروی هوایی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دیوار نگاری می تواند طیفی از نقاشی، تا سایر کارهای حجمی و یا استفاده از مصالح مختلف را در برگیرد، ادامه داد: هر یک از هنرمندان می تواند برای دیوار معرفی شده مجموعاً یک یا چند سناریو طراحی  و به صورت پیوسته در ارتباط موضوعی با یکدیگر که قابلیت اجرا داشته باشد، ارائه دهند.

شهردار منطقه ادامه داد: هنرمندان تا ۲۸ خرداد فرصت دارند تا ایده ها و طرح های خود را در هریک از بخش های ایده پردازی و یا طراحی از طریق پست الکترونیکی به آدرس info.region۱۳@tehran.ir  به شهرداری منطقه ارسال کنند  .

وی یاد آور شد : به سه ایده و طرح برتر انتخاب شده توسط هیئت داوران جوایز نفیسی تعلق و قرارداد اجرا به طرح اول تعلق خواهد گرفت.  

روی خط پایتخت؛ کتاب «اقتصاد حمل و نقل شهری» رونمایی شد

جانمایی و نصب سازه های انتخاباتی در نقاط پرتردد جنوب تهران

«علی توکلی» شهردار منطقه ۱۹ از جانمایی و نصب سازه های تبلیغاتی در نقاط پرتردد محدوده، در آستانه فرارسیدن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر خبر داد.

وی گفت: این اقدام در راستای آماده سازی مکان های مجاز برای تبلیغات نامزدها و نیز کاهش آلودگی های بصری و حفظ منظر شهری، با همکاری سازمان زیباسازی در ٥٠ نقطه از معابر اصلی محدوده نصب شد.

وی در تشریح گوشه ای از اقدامات شهری در راستای زیباسازی فضای بصری این منطقه پرداخت و افزود: طی فعالیت های اخیری که در حوزه نگهداشت شهر انجام شده است ۲۰۰ متر مربع از نرده های ترافیکی رفیوژ میانی بلوار شکوفه و نیز تابلوهای ترافیکی میدان ثارالله و پست برق واقع در سه راه شریعتی طبق شیوه نامه اجرایی پالت رنگی شهر تهران رنگ آمیزی شده اند.

شهردار منطقه همچنین به عملیات پاکسازی جداره های شهری اشاره و بیان کرد: این اقدام با هدف زدودن آلودگی های بصری در ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع از معابر عمومی این منطقه انجام شد.

روی خط پایتخت؛ کتاب «اقتصاد حمل و نقل شهری» رونمایی شد

 تقویت شبکه آبیاری فضای سبز در منطقه ۲ تهران

«جعفر میرزائی» سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ از توسعه و تقویت  شبکه آبیاری فضای سبز بزرگراه ها و بوستان های منطقه خبرداد.

وی با اشاره به سیاست های مدیریت منطقه در مدیریت مصرف انرژی گفت: با توجه به  آغاز فصل گرما و نیاز شدید آبرسانی فضاهای سبز به ویژه درختچه ها و درختان به صورت چندین مرتبه در روز، طرح توسعه شبکه آبرسانی فضاهای سبز شهری منطقه با هدف مدیریت مصرف انرژی و صرفه جویی در مصرف آب، کاهش هزینه های نیروی انسانی و حفظ و نگهداری بهینه فضای در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به برنامه های منطقه در حذف شیوه های سنتی آبیاری فضای سبز گفت: ایجاد خطوط آبرسانی و همچنین احداث تصفیه خانه آبهای سطحی از جمله اقدامات اجرایی منطقه در صرفه جویی آب است که با اقدامات صورت گرفته، مصرف آب کاهش می یابد.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه افزود:این طرح  در بزرگراه های هاشمی رفسنجانی، یادگار امام(ره)، خیابان کوهستان، پارک گلگشت، پارک پامچال، خیابان حافظی، پاکنژاد، جنگلکاری های خیابان مینا واقع در بلوار مرزداران، اجرا شد.

منطقه ۹ الگوی توسعه شهر انسان محور

«سیدمصطفی موسوی»، شهردار منطقه ۹ تهران با بیان اینکه منطقه، در زمره مناطق برتر شهرداری تهران در تحقق پروژه های توسعه محلی است، افزود: تعامل و ارتباط موثر با شورایاری های محلات جزو اولویت های کاری ما در مجموعه مدیریت شهری بوده است.  

وی در ادامه با اشاره به برخی پروژه های شاخص منطقه مانند؛ پلازای هاشمی، خیابان اجتماعی و کوچه رنگی افزود: تکمیل پروژه های نیمه کاره مانند مجتمع فرهنگی - ورزشی کوثر، در الویت شهرداری منطقه ۹ است.

شهردار منطقه ۹ در پاسخ به مطالبات مطرح شده از طرف شورایاری محلات هشت گانه منطقه، گفت: حمل و نقل عمومی، بازار میوه و تره بار، بهسازی معابر و بوستان ها به عنوان نیازهای مبرم  شهروندان محلات منطقه، به جدیت پیگیری شده است.

موسوی، آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های رفتاری در برخی محلات را دغدغه بسیاری از خانواده ها و شهروندان دانسته و گفت: ضمن آسیب شناسی باید تدابیر جدی اندیشیده شود تا ضمن مهار این آسیب ها، محیطی سالم و شاد و امن برای خانواده ها، نوجوانان و جوانان فراهم شود.

 

وی با اشاره به پروژه های توسعه محلی مانند بازسازی زمین های چمن، احداث اندیشه سرای قریب، فعال کردن سرای محلات، مجتمع ورزشی کوثر، ایجاد مسیرهای دوچرخه و فراهم کردن محیطی برای رخدادهای جمعی شادی تاکید کرد:  بسیاری از اقدامات شهرداری منطقه در راستای ایجاد فضایی سالم و با نشاط و محیطی مناسب برای فعالیت های شهروندان بوده است.

بیش از ۱۷ کیلومتر مسیر دوچرخه به بهره برداری رسید

«محمود کلهری» شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه دوچرخه یک وسیله نقلیه ایمن و سالم برای حمل و نقل است گفت: تا کنون  بیش از ۱۷ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح منطقه ۵ تکمیل شده و بیش از ۶ کیلومتر نیز در حال تکمیل شدن است.

محمود کلهری شهردار منطقه ۵ تهران به ضرورت ساخت مسیرهای دوچرخه سواری در سطح تهران اشاره کرد و افزود: که دوچرخه ارزان ترین و پاک ترین وسایل حمل و نقل عمومی است و روی همین اصل شهردار محترم تهران نیز تاکید زیادی به گسترش مسیرهای امن دوچرخه سواری داشتند که آمار قابل توجهی در این سال ها در گسترش مسیر دوچرخه و استفاده از این وسیله حمل و نقل رقم خورده است.

شهردار منطقه ۵،   سه اصل را در گسترش و ساخت مسیرهای دوچرخه سواری در پایتخت مهم دانست و  گفت: اصل اول ترویج فرهنگ دوچرخه سواری بود. اصل دوم کاهش بار ترافیکی و کمک به محیط زیست و اصل سوم هم ارتقای سلامت جسمانی و روانی شهروندان که با ترویج دوچرخه سواری رقم می خورد.

کلهری با بیان اینکه ۲۰ محور در سطح منطقه ۵ برای مسیرهای دوچرخه سواری در نظر گرفته و ساخته شد تاکید کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ۲۳ هزار و ۷۰۴ متر مسیر دوچرخه در سطح منطقه ۵ تکمیل شده و یا در حال تکمیل شدن است.

وی افزود:۱۷ هزار و ۵۳۶ متر از مسیر دوچرخه منطقه ۵ تکمیل شده و در اختیار شهروندان عزیز قرار گرفته و ۶ هزار و ۱۶۸ متر نیز در حال اجراست که به زودی به بهره برداری می رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.