| کد خبر: 217868 |

واکنش محسن هاشمی به تغییر در تابلوی میدان جمهوری اسلامی

رئیس شورای شهر تهران درباره حذف کلمه اسلامی از تابلوی میدان جمهوری اسلامی گفت: دقیقا مشخص نیست این تابلو چه زمانی نصب شده و قیافه تابلو مشکوک است.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران درباره حذف کلمه اسلامی از تابلوی میدان جمهوری اسلامی گفت: دقیقا مشخص نیست این تابلو چه زمانی نصب شده و قیافه تابلو مشکوک است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران در واکنش به حذف کلمه «اسلامی» از تابلوی میدان جمهوری، گفت: این موضوع مانند حذف نام شهید از برخی از تابلوی سطح شهر علیه شورای شهر و شهرداری جنجال نادرست ایجاد کرده و در مورد تابلوهای قبلی مشخص شد این قضیه سابقه داشته است.

وی افزود: بر اساس تحقیقی که انجام داده‌ام حذف کلمه «اسلامی» از تابلوی میدان جمهوری مربوط به سال‌های 90 و 91 بوده و نه تنها این تابلو بلکه بسیاری از تابلوهای دیگر نیز نام اسلامی در کنار جمهوری ندارد.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: در حال حاضر در حال انجام تحقیقات بیشتر هستیم تا مشخص شود تابلو را چه کسی و چه زمانی با این عنوان نصب کرد‌ه‌اند ولی به نظرم این قضیه از 10 سال پیش سابقه داشته است.

هاشمی گفت: ‌نمی‌دانم این قضیه عمدی بوده است یا نه و اکنون هم آن را تحلیل نمی‌کنم ولی نباید دنبال مقصر باشیم بلکه علت باید ریشه‌یابی شود.

وی تصریح کرد: نمی‌توانم تأیید کنم این تابلو در زمان کنونی نصب شده است قیافه تابلو مشکوک است و اصلا شبیه تابلوهای زمان حاضر نیست.

هاشمی در مورد انتخابات امروز هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت:‌سال سوم شورا امروز به اتمام رسید و وارد سال آخر فعالیت شدیم. کمیسیون‌ها گزارش جامعی ارائه کردند و به غیر از جایگزینی آرش میلانی به جای بهاره آروین به عنوان منشی شورا، تغییری در هیأت رئیسه حاصل نشد.

وی افزود: سورپرایز امروز من در مورد انتخابات هیأت رئیسه به سبک سورپرایز آقای روحانی بود که می‌خواست مردم را سورپرایز اقتصادی کند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: محمد علیخانی به دلیل ابتلا به کرونا نتوانست امروز در صحن شورا حضور پیدا کند و رأی ایشان را از منزل قبول نکردیم تا بدعتی پیش نیاید؛ ان‌شاءالله بعد که ایشان به محل کار آمدند نظرشان را در مورد انتخابات می‌پرسیم.

هاشمی درباره اظهار نظر محمدجواد حق‌شناس به عنوان یکی از کاندیدهای احتمالی رئیس شورای شهر در ابتدای جلسه امروز گفت: ‌منم از صحبت‌های ایشان که گفته‌اند از بیرون شورا به عنوان کاندیداتوری رئیس شورا شرکت نکنم خبری ندارم ولی در مذهب ما به مشورت و استخاره توجه شده و به نظرم اگر هم، چنین مسأله‌ای بوده به معنای تصمیم‌گیری نیست.

وی گفت: یکسال به اتمام فعالیت شورای پنجم باقی مانده و در تلاشیم که برنامه‌های اولویت‌محور تحقق‌پذیر را به سرانجام برسانیم که راه‌اندازی میدان‌گاه امیرکبیر طی روز گذشته از جمله این برنامه‌ها بود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: پیروز حناچی شهردار تهران قول داده است که همه برنامه‌های اولویت‌محور تحقق‌پذیر را اجرایی کند که راه‌اندازی 12 ایستگاه مترو تا پایان سال از جمله پروژه‌های وعده داده شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.