| کد خبر: 205359 |

ترافیک ماه‌های پایانی سال اجتناب ناپذیر است

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بخشی از ترافیک ماه‌های پایانی سال اجتناب ناپذیر است‌، گفت: اجرای طرح ترافیک در پایتخت مستلزم بررسی‌های دوره‌ای به صورت منظم و دقیق است.

تین نیوز

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بخشی از ترافیک ماه‌های پایانی سال اجتناب ناپذیر است‌، گفت: اجرای طرح ترافیک در پایتخت مستلزم بررسی‌های دوره‌ای به صورت منظم و دقیق است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، آرش میلانی عضو شورای شهر تهران درباره اجرای طرح ترافیک در پایتخت و برخی از انتقادات شهروندان در این زمینه اظهار داشت: سال گذشته همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال پلیس راهور با هماهنگی شهرداری تهران اقداماتی را برای تغییر در این طرح انجام داد که امسال بعید می‌دانم در فرمول طرحی یا ضرایب آن تغییر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از ترافیک شب عید طبیعی است و نمی‌توان اقدامی برای آن انجام داد،‌گفت: گاهی ترافیک در تهران اجتناب‌ناپذیر است که تقویت حمل و نقل عمومی به ویژه مترو راهکاری اصلی برای مقابله با این مسأله محسوب می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: در صورتی که طرح ترافیک سختگیرانه‌تر اجرا شود قطعا مشکلاتی خواهد داشت و نارضایتی‌هایی به همراه دارد اما آنچه مسلم است این است که مباحث ترافیکی از جمله اجرای طرح ترافیک در پایتخت مستلزم بررسی‌های دوره‌ای به صورت منظم و دقیق است.

میلانی خاطرنشان کرد: اخیراً‌ در صحن شورای شهر بحثی در مورد طرح ترافیک و بازنگری آن مطرح شد و باید به نظرم اقداماتی انجام داد که برای سال 99 اثربخشی طرح ترافیک در پایتخت بیشتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس و معاونت حمل و نقل ترافیک با توجه به موضوعاتی همچون سهمیه‌های مجاز،‌ ساعت تردد و ظرفیت 20 روز رایگان می‌تواند برنامه‌ریزی‌های جدید در زمینه طرح ترافیک داشته باشند.

به گزارش فارس،‌ عمار سعیدیانفر مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران نیز خبر از رزروی شدن طرح ترافیک در سال 99 داد و اظهار داشت: رزروی شدن طرح ترافیک به صورتی بوده که شهروندان می‌توانند از چهارشنبه هر هفته برای هفته بعد طرح ترافیک رزرو کنند و تا 6 صبح هر روز امکان حذف و کنسلی آن وجود دارد.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: اگر شهروندان به هر علتی طرح ترافیک خود را رزرو نکنند و وارد طرح شوند تا ساعت 24 همان روز فرصت دارند رزرو لازم را انجام دهند البته به شرطی که سقف رزرو‌ها در آن روز پر نشده باشد.

وی گفت: اگر به سقف رزرو در روز رسیده باشیم بیشترین رقم ورود به محدوده طرح ترافیک از شهروندانی که ورود به طرح ترافیک (بدون رزرو) انجام داده باشند اخذ می‌شود. پس بهترین شرایط، رزرو قبلی طرح ترافیک قبل از ورود به طرح ترافیک خواهد بود. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.