| کد خبر: 203529 |

یادمان مسافران هواپیمای اوکراینی در پایتخت ساخته می‌شود

شورای اسلامی شهر تهران با تصویب یک طرح دو فوریتی، شهرداری را موظف کرد یادمان جان باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی در پایتخت نصب شود.

تین نیوز

شورای اسلامی شهر تهران با تصویب یک طرح دو فوریتی، شهرداری را موظف کرد یادمان جان باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی در پایتخت نصب شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، این طرح که با قید دو فوریت تقدیم شورا شده بود، با رای موافق تمامی ۱۸ عضو حاضر در نشست به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه، شهرداری تهران موظف شده است ظرف یک هفته مکانی مناسب را برای نصب یادمان جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین ایجاد کند و علاوه بر آن، در این زمینه به تبلیغات شهری بپردازد.

«احمد مسجدجامعی» به عنوان پیشنهاددهنده طرح در دفاع از دو فوریت تصویب آن گفت: دروغ بزرگی گفته و توضیحات ناقصی به مردم داده شده است.  افکار عمومی از حادثه سقوط هواپیما بهت زده و رسانه ها نیز غافلگیر شدند.

وی افزود: این موضوع به افکار عمومی آسیب رسانده و این را از تیترهای یک امروز روزنامه‌ها می‌توان فهمید.

 این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد:  بر همین اساس، پیشنهاد کرده ایم برای همراهی با خانواده های داغ دیده و شهروندان باید یادمانی ساخته شود و شهرداری باید به این موضوع ورود کند.

 هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به اوکراین با ۱۷۶ مسافر از جمله ۱۴۷ ایرانی و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک کرده بود،  پنج دقیقه پس از پرواز حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

در حالی که در روزهای نخست علت سقوط هواپیما نقص فنی اعلام شده بود، صبح شنبه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تایید کرد که در شرایط آماده باش جنگی پس از عملیات موشکی ایران علیه پایگاههای امریکا در عراق،  هواپیمای اوکراینی بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیرعمد، مورد اصابت قرار گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.