| کد خبر: 180610 |

محسن هاشمی:

◄ فقط 2/2 میلیون از مردم تهران از مترو استفاده می‌کنند

آلودگی هوای تهران به‌وسیله حمل‌ونقل عمومی قابل‌حل است.

تین نیوز

آلودگی هوای تهران به‌وسیله حمل‌ونقل عمومی قابل‌حل است.

محسن هاشمی، رئیس شورای‌شهر تهران بابیان این مطلب گفت: توسعه حمل‌ونقل عمومی مستلزم این است که سوخت‌های فسیلی را کنار بگذاریم.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، هاشمی در نشست هم‌اندیشی مشترک اعضای شورای شهر تهران و شهردار تهران با حضور اعضای هیئت‌علمی کنفرانس بین‌المللی ترافیک، با اشاره به ظرفیت بیش از هفت‌میلیون‌نفری مترو تهران گفت: تنها ۲.۲ میلیون نفر از مترو تهران استفاده می‌کنند.

او با بیان این‌که باید هر طور شده و از هر منابعی که لازم است پول فراهم کنیم تا مترو را به شکل مناسب تجهیز ‌و استفاده از آن را افزایش دهیم، گفت: دو میلیارد یورو برای تهیه واگن‌ مترو پیش‌بینی‌شده اما مشخص نیست چرا این موضوع از ریاست جمهوری پیگیری نمی‌شود.

رئیس شورای‌شهر تهران اتوبوس‌رانی را مکمل مترو دانست و عنوان کرد: باید با مترو تا جابه‌جایی هفت‌میلیون سفر در روز برسیم. باید اتوبوس را به مترو عمود کنیم و مسافران را به مترو برسانیم. اتوبوس‌ها نیز اصلاً نباید گازی و بنزینی باشند و باید از اتوبوس‌های برقی استفاده کنیم. باید روی ۹هزار اتوبوس باتری‌دار، ۲۰۰هزار تاکسی باتری‌دار و دوهزار واگن مترو برنامه‌ریزی کنیم.

هاشمی گفت: ایستگاه‌های مترو باوجود سه‌هزار متر تجاری در اطرافشان به‌راحتی ساخته می‌شود و ساخت ایستگاه‌های مترو توسط بخش‌خصوصی انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.