| کد خبر: 160249 |

◄ طرح جدید ترافیک از 15 فروردین 97 در پایتخت اجرا می‌شود

با تصویب شورای شهر تهران طرح جدید ترافیک از 15 فروردین 97 در پایتخت اجرا می‌شود.

تین نیوز

با تصویب اعضای شورای شهر تهران طرح جدید ترافیک از 15 فروردین 97 در پایتخت اجرا می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز،  صبح امروز لایحه تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده مرکزی شهر تهران در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت و اعضا پس از سه ساعت چانه‌زنی هشت ماده این لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس این گزارش، با تصویب کلیات لایحه و تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک، طرح ترافیک جدید از 15 فروردین‌ماه سال 97 قابل‌اجرا است.

در طرح ترافیک فعلی تهران، ۱۰۰ هزار نفر از بین ۴ میلیون خودرو جداشده و مجوز دریافت کرده‌اند. آن‌ها می‌توانند در هر ساعتی و به‌طور میانگین هشت ساعت در شهر تردد کنند. اگر کسی برای امور اضطراری خود قصد ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک را داشته باشد، باید 40 هزار تومان پرداخت کند.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در مورد طرح جدید ترافیک چنین گفت: در طرح جدید ترافیک، هر خودرویی حساب کاربری داشته و افراد مبلغی را شارژ می‌کنند تا هرزمانی که وارد طرح ترافیک می‌شوند بسته به اینکه چه ساعتی بیایند و بروند، از این حسابشان مبلغی کسر شود؛ اگر یک ساعت، یک روز یا ۵۰ روز است، از حسابشان برداشته می‌شود.

در این طرح برای دودسته از افراد امتیازاتی در نظر گرفته‌شده است. افرادی که در محلات طرح ترافیک زندگی می‌کنند، می‌توانند در ساعات صبحگاهی بدون مجوز طرح ترافیک از منزل خود خارج شوند. دیگر افرادی که از امتیازاتی برخوردار خواهند شد، رانندگانی هستند که خودروی آن‌ها معاینه‌ی فنی برتر داشته باشد.

برای خودروهایی که معاینه فنی برتر دارند، تخفیف ۲۰ درصدی عوارض در نظر گرفته‌شده است، این معاینه فنی برتر که اکنون دو ماه است در مراکز معاینه فنی راه‌اندازی شده، موتورها را در دور بالا می‌سنجد، و این علاوه بر سنجش معاینه فنی معمولی است که ضریب یک دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.