| کد خبر: 130845 |

نگرانی از فلزهای نفتی در هوای اهواز

تین نیوز
یک فعال حقوق شهروندی در خوزستان گفت: آلودگی محیط زیستی در کلانشهرها را باید از زاویه حقوق شهروندی مورد توجه قرار دهیم و یکی از مهم‌ترین عوامل آلودگی هوای کلانشهرها افزایش فلزهای نفتی است.
 

به گزارش مهر، صدیقه شمخانی گفت: آلودگی محیط زیستی در کلانشهرها به ویژه آلودگی هوای اهواز را باید از زاویه حقوق شهروندی مورد توجه قرار دهیم و با عزم و اراده جدی و رویکرد مدیریت یکپارچه شهری به دنبال حل آن باشیم.

 

صدیقه شمخانی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل آلودگی هوای کلانشهرها افزایش فلزهای نفتی است که به طور ویژه در شهر اهواز بیش‌ترین سهم را در آلودگی هوا دارد.

 

وی ادامه داد: برای کاهش آلایندگی فلزهای نفتی در هوای شهر اهواز باید دو راهبرد توسعه حمل و نقل عمومی و افزایش تعهدات محیط زیستی شرکت‌های نفتی را در دستور کار قرار دهیم. امیدوارم شورای شهر و شهرداری اهواز بتوانند در دوره آتی شرکت‌های نفتی مستقر در خوزستان و اطراف اهواز را به پاسخگویی وادارند و آنها را در چارچوب برنامه حقوق شهروندی، ملزم به رعایت هرچه بیشتر اصول محیط زیستی و جلوگیری از آلودگی هوا کنند.

 

این فعال حقوق شهروندی تصریح کرد: حلقه مفقوده بهبود هوای اهواز، تعامل شهرداری با صنایع آلاینده از جمله شرکت نفت برای ارتقای حقوق شهروندی و برخورداری مردم از هوای پاک است.

 

شمخانی افزود: در سال‌های اخیر برخی اقدامات مثبت از سوی استانداری خوزستان برای کاهش آلودگی هوای اهواز انجام شده است به طوری که مراجعات مردم به بیمارستان به دنبال بارش‌های پاییزی از ۲۰ هزار نفر در سال‌های گذشته به ۲ هزار نفر در سال ۹۵ کاهش یافت ولی این کافی نیست و شهرداری باید به کمک سایر دستگاه‌ها بیاید و حق مردم خوزستان بسیار بیش‌تر از این است.

 

وی در پایان گفت: اگر کارگروه حقوق شهروندی هوای پاک در دوره پنجم شورای شهر اهواز با تعامل برخی صنایع نظیر شرکت‌های نفتی و شرکت نیشکر و... که در کنترل کیفیت هوای شهر تأثیر دارند تشکیل شود، می‌توانیم به بهبود شاخص حقوق شهروندی در حوزه محیط زیست امیدوار باشیم.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.