| کد خبر: 3341 |

نرخ حمل و نقل عمومی در بوشهر افزایش نمی‌یابد

تین نیوز | معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: بدنبال افزایش نرخ سوخت که این امر قیمت لوازم یدکی خودرو را افزایش می‌دهد تلاش می شود نرخ حمل و نقل عمومی افزایش نیابد.

شاپور رستمی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات تاکسیرانان بوشهربا تاکید بر این نکته که خودروهای مسافربر شخصی در بوشهر ساماندهی شوند اظهار کرد: خودروهای شخصی هم از نظر شکل ظاهری و هم از نظر امکانات داخلی از تاکسی ها جذاب‌تر  هستند و مردم به استفاده از این خودروها تمایل بیشتری دارند.
 
وی تصریح کرد: این در حالی است که مسافربرهای شخصی زیر نظر هیچ گونه نهاد و یا سازمانی نیستند و رانندگان این خودروها تایید صلاحیت نشده اند و برای تامین امنیت شهروندان فعالیت آنها باید با نظارت تاکسیرانی باشد.
 
رستمی اظهار کرد: ناوگان تاکسیرانی نیز پاسخگوی نیازهای مردم نیست و پیش از شروع مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها باید این ناوگان و همچنین فعالیت خودروهای مسافربر شخصی در همه شهرهای استان بویژه بوشهر که بیشترین تقاضا را در این زمینه دارد، برطرف کنیم.
 
معاون استاندار بوشهر افزود: با شروع مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها یکی از بخش هایی که بیشتر تحت تاثیر این قانون قرار می گیرد، بخش حمل و نقل عمومی از جمله تاکسیرانی است و این امر به مشکلی برای مردم و دغدغه ای برای مسئولان تبدیل شده است.
 
وی افزود: به دنبال این امر قیمت لوازم یدکی خودرو نیز در کنار نرخ سوخت افزایش می باید این در حالی است که تلاش می شود کرایه های تاکسی افزایش نیابد و این مساله تاکسی داران را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.
 
رستمی گفت: در حال حاضر و در شرایط فعلی نیز بدلیل بالا بودن هزینه ها در این بخش رانندگان تاکسی در برخی مواقع اقدام به دریافت کرایه های خارج از مصوب می کنند تا از این طریق بتوانند هزینه های خود را جبران کنند و نظارت بر آنها سخت است.
 
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به افزایش قیمت‌ها در آینده ای نزدیک در این بخش باید سیستم نظارتی دقیقی فعال شود که بطور مستمر بر فعالیت تاکسی داران نظارت داشته باشد.
 
معاون استاندار بوشهر گفت: بخشی از ناوگان تاکسیرانی بوشهر فرسوده و غیرفعال است و تاکسی های موجود نیاز مردم را برطرف نمی کند بنابراین نوسازی این ناوگان باید با جدیت پیگیری شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.