| کد خبر: 267827 |

برقی سازی به داد تهران می رسد ؟ + فیلم

گزارش تازه مرکز پژوهش های مجلس می گوید، تعداد اتوبوس فعال در ناوگان عمومی تهران از حدود 6500 دستگاه در ابتدای دهه 90 به کمتر از 3 هزار دستگاه در سال 1401 رسید.

تین نیوز

 

گزارش تازه مرکز پژوهش های مجلس می گوید، تعداد اتوبوس فعال در ناوگان عمومی تهران از حدود 6500 دستگاه در ابتدای دهه 90 به کمتر از 3 هزار دستگاه در سال 1401 رسید. از طرف دیگر فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی در اغلب کلانشهرهای کشور به بیش از 50 درصد رسیده است.

۱۴۰۳ سال طلایی حمل و نقل برقی پایتخت

به گزارش تین نیوز به نقل از اکوایران، آخرین سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران در سال ۹۶ سهم خودروهای دیزلی که شامل مینی بوس و اتوبوس هستند در آلودگی هوا را حدود ۳۵ درصد اعلام کرده بود. مواجهه شدیدتر مردم با آلودگی هوا در سال های اخیر مسئولان را به ارائه راهکار واداشته است، راهکار برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی.

روشی که البته پیش از ایران، دست کم یکی از شهرهای چین و یکی از ایالت های آمریکا به سراغ آن رفته بودند. گزارش بانک جهانی تاکید داشت که شهر شنژن یک مورد منحصر به فرد برای برقی سازی ناوگان حمل و نقل حتی در چین است.

زیرا این شهر نسبتا مسطح است و یکی از شهرهای ثروتمند چین به حساب می آید. این دو نکته یعنی جغرافیا و وضعیت مالی در اجرایی شدن سناریوی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی موثر است. باتوجه به این موضوع، آیا برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در ایران اقدام به صرفه ای است؟ در این گزارش پاسخ به این سوال را پیدا می کنید.

حجم ویدیو: 14.33M | مدت زمان ویدیو: 00:04:19 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.