| کد خبر: 267580 |

برقی سازی ناوگان تاکسیرانی ازسال آینده؛

بهره برداری ازخط اختصاصی اتوبوس های برقی کرج در دهه فجر

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از بهره برداری خط اختصاصی اتوبوس های برقی کرج همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از بهره برداری خط اختصاصی اتوبوس های برقی کرج همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی  در تشریح روند بهره گیری از اتوبوس و تاکسی های برقی در کشور گفت: سیاستی که دولت ترسیم کرده، استفاده از خودروهای برقی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری است. بر همین اساس در دو بخش اتوبوسرانی و تاکسیرانی اقداماتی در مجموعه وزارت کشور انجام شده است.

وی افزود: در ابتدا به منظور شناسایی ناوگان مناسب دو کمیته فنی اختصاصی خودروهای برقی در بخش تاکسی و اتوبوس شکل گرفت؛ محصولاتی که شرکت های تولیدکننده معرفی کردند هم در حوزه اتوبوس و هم حوزه تاکسی مورد بررسی قرار گرفت، به شکلی که محصولات چند شرکت مورد پذیرش قرار گرفت.

ضامنی ادامه داد: در بخش اتوبوسرانی نیز اولین پروژه اتوبوس برقی با واگذاری ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی به شهرداری کرج به مرحله اجرا رسید که از دهه فجر در یک خط اختصاصی در شهر کرج بهره برداری خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور درباره تاکسی های برقی نیز گفت: در حوزه تاکسی از چندین محصولی که شرکت های تولیدکننده عرضه کردند حدود ۴ محصول برای حوزه تاکسیرانی مناسب تشخیص داده شد. از یک سو درحال مذاکره با شرکت های عرضه کننده این محصولات هستیم و از سوی دیگر ایجاد زیرساخت های شارژ را دنبال می کنیم؛ تأمین برق مورد نیاز این خودروها توسط وزارت نیرو و همچنین مدل مالی محصولات نیز دنبال می شود.

وی تأکید کرد: انتظار داریم بتوانیم بخشی از ناوگان تاکسیرانی را در سال آینده برقی کنیم و هدف ما در این بخش این است که بتوانیم مسیر را درست طی کنیم؛ به طوریکه محصولات مناسب انتخاب کنیم و مهم تر از همه به موازات ورود ناوگان به حوزه خدمت رسانی بتوانیم زیرساخت های شارژ در همه شهرهایی که متقاضی هستند را فراهم کنیم؛ چرا که خودروهای برقی صرفا با ورود ناوگان امکان بهره برداری ندارند و حتما باید زیرساخت های برقی برای آنها دیده شود.

ضامنی ادامه داد: باتوجه به اینکه این خودروها نسبت به خودروهای بنزینی و گازسوز قیمت بالاتری دارند باید مدل مالی مناسبی برای آنها ترسیم شود. مکاتبات زیادی با دولت انجام داده ایم و مدل های مالی بسیاری پیشنهاد شده است. درحال حاضر در بخش خودرو پیشرفت خوبی داشته ایم و در بخش های توسعه زیرساخت هم اقدامات خوبی در حال انجام است؛ ولی کمی عقب تر از عرضه خودرو هستیم که باید در این بخش تلاش بیشتری انجام شود تا به موازات ورود ناوگان در حوزه تاکسیرانی بتوانیم از این خودروها استفاده کنیم.

وی در خاتمه تأکید کرد: در بخش مدل های مالی هم پیشنهادهای بسیاری دادیم و امیدواریم مورد قبول واقع شود و بتوانیم اجرا کنیم و به دور از عجله و تب و تابی که برخی مجموعه ها دارند، بتوانیم کار کارشناسی مناسب و خوبی همانطور که در حوزه اتوبوسرانی به مرحله اجرا در آوریم در حوزه تاکسیرانی هم اجرایی کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    الحمدلله.