| کد خبر: 265698 |

مهمترین چالش "برقی‌ سازی حمل‌ ونقل" در تهران چیست؟

اوضاع اسف بار زیست محیطی امروز نفس های پایتخت را به شماره انداخته است. تجربه دیگر کلانشهرهای دنیا نشان می دهد هیچ ساز و کاری روی زمین به اندازه برقی سازی نمی تواند به کنترل آلودگی کمک کند.

تین نیوز

سخنگوی شهرداری تهران در خصوص مهمترین چالش "برقی سازی حمل ونقل" در تهران توضیح داد.

​به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران  درباره موضوع تأمین انرژی موردنیاز ناوگان برقی اظهار کرد: در واقع مهم ترین چالش برقی سازی حمل ونقل عمومی در پایتخت همین نکته است؛ آن هم در شرایطی که نیروگاه های موجود برخی مواقع تکافوی نیاز را نمی کند.

 

وی با تأکید بر اینکه برای عبور از بحران آلودگی هوا چاره ای جز برقی سازی پیش روی تهران نیست، گفت: اوضاع اسف بار زیست محیطی امروز نفس های پایتخت را به شماره انداخته است. تجربه دیگر کلانشهرهای دنیا نشان می دهد هیچ ساز و کاری روی زمین به اندازه برقی سازی نمی تواند به کنترل آلودگی کمک کند.

سخنگوی شهرداری تهران به برنامه مدیریت برای حرکت به سمت برقی سازی ناوگان حمل ونقل عمومی اشاره کرد و افزود: در این راستا یک قرارداد برای تأمین 2000 دستگاه اتوبوس برقی با طرف چینی امضا شده است. همچنین تلاش ها برای ورود دست کم 10هزار ون برقی و 25 هزار دستگاه تاکسی برقی ادامه دارد.

محمدخانی با اشاره به نیاز جدید سرباری که خودروهای برقی به شبکه انرژی پایتخت تحمیل می کنند، اظهار کرد: طبق محاسبات صورت گرفته اگر مثلاً 50 هزار دستگاه خودروی برقی و 400هزار دستگاه موتورسیکلت برقی اضافه شود، نیاز جدیدی حدود 530 مگاوات برق در شبانه روز نیاز خواهد داشت.

وی با یادآوری آنکه مصرف روزانه برق هم اکنون در پایتخت در حدود 5000 مگاوات بصورت میانگین است، اضافه کرد: به این ترتیب دست کم باید به اندازه 10 درصد مصرف فعلی برای خودروهای برقی، نیروگاه های جدیدی احداث کرد که بتوانند سربار اضافی را تأمین کنند.

سخنگوی شهرداری تهران درباره میزان برق مصرفی اتوبوس های جدید پایتخت نیز گفت: در این باره نگرانی خاصی وجود ندارد؛ چرا که اتوبوس های جدید با یک بار شارژ می توانند یک روز کامل کاری را سرویس رسانی کنند. به این ترتیب می توان آنها را برای روز بعد در ساعات پس از نیمه شب که زمان غیرپیک شبکه محسوب می شود، شارژ کرد.

محمدخانی با تأکید بر این نکته که وظیفه تأمین برق پایتخت بر عهده وزارت نیرو است، تصریح کرد: با این وجود شهرداری تهران در سال جاری با همکاری مجموعه مپنا در حال نصب جایگاه های شارژ خودروهای برقی در سطح شهر است. برنامه، نصب 7000 جایگاه در نقاط مختلف است.

وی هم چنین به تلاش های مدیریت شهری برای تولید برق از زباله های تهران اشاره کرد و افزود: نیروگاه 7000  تُنی پسماندسوزی که با مشارکت چینی ها در دستور کار قرار دارد، می تواند تا 100 مگاوات برق تولید و به شبکه تزریق کند. این یعنی 25درصد برق موردنیاز ناوگان برقی را می توان از زباله های تهران تأمین کرد.

سخنگوی شهرداری تهران همچنین از تفاهم با وزارت نیرو برای به روزرسانی چراغ های معابر خبر داد و گفت: در تلاش هستیم در همکاری با مجموعه دولت، روشنایی خیابان های پایتخت را به سمت فناوری LED هدایت کنیم. همان طور که می دانید این چراغ ها هم روشنایی و زیبایی بیشتری دارند، هم مصرف به مراتب کمتری.

محمدخانی در خاتمه ابراز امیدواری کرد با تلاش های دولت و به ویژه وزارت نیرو موضوع تأمین سربار برق موردنیاز ناوگان برقی و عاری از آلودگی تهران هرچه سریع تر به سرانجام برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    البته ما نمی دانیم چرا ما در اسقاط بی ارزش ترین خودرو دنیا یعنی موتور سیکلت هم ناتوان هستیم چرا باید در ایران موتورسیکلت اینقدر گران باشد و یک موتور سیکلت استاندارد به روز حداقل حدود هفت برابر دنیا قیمت داشته باشد چرا ما باید از ۱۲میلیون موتورسیکلت غیر استاندارد در کشور که حدود۷۵درصد ان موتور سیکلت غیر استاندارد و نا ایمن از رده خارج شده طرح هوندا cdi باید در کشور تردد کند موتور سیکلتی که تکنولوژی ساخت آن ما ۵۰ سال پیش بوده و الودگی صوتی و هوای بسیار بالایی دارد و الان حدود ۳۰ سال است در هیچ کشوری تولید و تردد نمیکند وده میلیون ان هم فرسوده باشند چرا اینقدر کشور ما دست به هر کجا می‌گذاریم می‌گویند دست مافیها در کار است و مافیها نمیگذارند یعنی واقعا ما آنقدر بدبخت شدیم و مافیهای خون آشام انقدر کلفت شدند که نمیگذارند ما یک موتورسیکلت استاندارد کم مصرف با الودگی هوا و الودگی صوتی کم تولید کنیم آیا واقعا توان وارد کردن آن را هم نداریم و باز هم مافیها نمیگذارند من فکر کنم تا چند سال دیگر کفش پای مردم هم از رده خارج شود بعد بگویند مافیهای کفش نمیگذارند مردم کفش خوب بخرند یک موتورسیکلت ساخت و تولید ان یک دهم خودرو نیازبه زمان ومواد اولیه و تکنولوژی دارد خود بنده داری یک موتور سیکلت فرسوده هستم که الان یک موتور سیکلت از نوع بی کلاج جدید بالا صد میلیون قیمت آن است بنده با حقوق ماهیانه ده میلیون کارگری توان خریدم بیشتر از بیست میلیون نیست یک موتور سیکلت هم باید با توجه به مواد ساخت آن و هزینه ساخت آن بیشتر از بیست میلیون نباشد نه صدو پنجاه میلیون در حالی که در ایران یک گوشی موبایل آخرین رده بیست میلیون است این تذهبون ای مسئولین کجا دارید میروید و ما را می‌برید خدا شاهد است مافیهای خون آشام یک هوای پاک را هم از ما گرفتند و مسئولین ما در خواب غفلت به سر بردند و بردند و این دیوها کلفت و کلفت تر شدند که امروز نمیگذارند ما نفس بکشیم و یک هوای پاک را هم از ما ربودند و به سرقت بردند