| کد خبر: 22412 |

افزایش اقبال مردم به استفاده از اتوبوس در قم

 قائم مقام معاون شهرسازی شهرداری قم از افزایش اقبال مردم به استفاده از اتوبوس پس از راه‌اندازی خط یک بی آر تی در قم خبر داد.
 
علیرضا خاکی قبل از ظهر شنبه در جلسه کارگروه هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی در صرفه‌جویی مصرف سوخت ابراز داشت: در این میان حمل و نقل ریلی از دیگر انواع حمل و نقل مهم‌تر شمرده می‌شود.
 
وی ادامه داد: پس از حمل و نقل ریلی، اتوبوس به عنوان یک وسیله ایمن و پربازده یکی از ابزارهای خوب محسوب می‌شود که در این راستا تلاش کردیم با توسعه ناوگان و راه‌اندازی خط یک  و دو بی آر تی، مطلوبیت استفاده از این وسیله را افزایش دهیم.
 
قائم مقام معاون شهرسازی شهرداری قم اضافه کرد: افزایش خطوط اتوبوس‌رانی، حذف پول نقد، یک طرفه شدن خیابان‌های هسته مرکزی شهر و احداث و تکمیل پایانه‌های ویژه اتوبوسرانی از جمله اقدامات شهرداری برای ارتقای سهم اتوبوسرانی در حمل و نقل عمومی در شهر قم است.
 
سهم اتوبوس باید به 40 درصد برسد
وی با اشاره به سهم 20 درصدی اتوبوس‌رانی در قم گفت: این سهم باید به 40 درصد برسد که در این مسیر نیاز به کمک‌ دیگر دستگاه‌ها نیز داریم.
 
خاکی اختصاص 700 میلیون تومان برای شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی را از دیگر حمایت‌های شهرداری از این شرکت‌ها دانست.
 
توسعه دوچرخه سواری و اصلاح معابر به منظور تشویق مردم برای طی کردن مسیرهای به صورت پیاده و کاهش سهم وسیله نقلیه شخصی از دیگر سیاست‌های شهرداری در این زمینه است که قائم مقام معاون شهرسازی شهرداری قم به آن اشاره کرد.
 
وی با اشاره به اختصاص وام‌هایی از سوی بانک صادرات برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: به هیچ وجه قصد توسعه ناوگان در بخش تاکسیرانی را نداریم چرا که در هسته مرکزی شهر این تاکسی‌ها هستند که مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده‌اند.
 
قائم مقام معاون شهرسازی شهرداری قم با اشاره به اینکه امسال و سال آینده 100 دستگاه اتوبوس در قم باید نوسازی شود ادامه داد: در حال حاضر تاکسیرانی به دنبال جبران نقایص اتوبوسرانی است.
 
وی با اشاره به جابه جایی پایانه بلوار بهار گفت: در حال حاضر برای جابه‌جایی زائران اطراف حرم مطهر نیاز به 20 دستگاه اتوبوس داریم که امیدواریم استانداری به ما کمک کند.
 
خاکی به یک طرفه سازی خیابان‌های آذر و چهارمردان اشاره کرد و افزود: هدف ما محدودیت سازی برای حمل و نقل شخصی است تا اتوبوس با سرعت حرکت کرده و به وسیله مورد علاقه مردم تبدیل شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.