| کد خبر: 182828 |

شهردار تهران:

◄ 70 درصد از‌ آلودگی هوای تهران متعلق به وسایل نقلیه موتوری است

70 درصد از‌ آلودگی هوای شهر تهران متعلق به وسایل موتوری است که از این میزان 40 درصد به وسایل شخصی مربوط است بنابراین راهی جز کاهش استفاده از خودروهای شخصی نداریم.

تین نیوز

شهردار تهران در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره دریافت نامه هشداردهنده یکی از اعضای شورای شهر درخصوص تغییر یکی از شهرداران مناطق شهر تهران، اظهار داشت: اعضای شورای شهر مجاز هستند که پرسش و نظارت کنند و حتی اعتراض داشته باشند. نامه‌ای که به آن اشاره کردید نامه جدیدی نیست و مربوط به یک ماه پیش است. اما برای پاسخ به آن به ادبیات رجوع می‌کنم. «وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن!» ما به طور مرتب جلساتی برای هماهنگی و همفکری با اعضای شورای شهر برگزار می‌کنیم.

به گزارش تین نیوز، پیروز حناچی در پاسخ به پرسش دیگری درباره مجوز  60 برج باغ‌ به بهانه حقوق مکتسبه اظهار داشت: مجوز برج باغ‌ها موضوع پسندیده‌ای نبود؛ بنده سال 82، درباره برج باغ‌ها نامه‌ای نوشتم اما وقتی یک موضوع در طرح‌های جامع و تفصیلی مطرح و به یک رویه تبدیل می‌شود، متوقف کردن آن به زمان نیاز دارد. مجبوریم روشی پیش بگیریم که در عین جهت‌گیری عمومی بتوانیم پاسخگو نیز باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این نکته که حناچی در سمت شهردار با حناچی در پست سابق تغییراتی کرده است.تصریح کرد: بخش عمده‌ای از توضیحاتی که دادم نشان می‌دهد که حناچیِ این طرف و آن طرف میز، فرق نکرده است. آن زمان در موضع کنترل بودم و اکنون در موضع اجرایی هستم. علاوه بر این اداره شهر تهران نیز موضوعی نیست که بتوانیم حواسمان را به حواشی معطوف کنیم.

ترویج مردم به ورود غیرقانونی به محدوده طرح ترافیک

حناچی در پاسخ به پرسش دیگری درباره طرح جدید ترافیک شهر تهران و حذف محدوه زوج و فرد اظهار داشت: همه مطالعات نشان می‌دهد که اجرای طرح زوج و فرد به شکل آنی تاثیرگذار است ولی وقتی آن را به صورت مستمر اجرا می‌کنند اثرگذاری آن به حداقل ممکن می‌رسد. این نتیجه جمع‌بندی و اتفاق نظری بود که بین وزارت کشور، پلیس و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بود.

وی در ادامه به برخی معایب طرح ترافیک قبلی اشاره کرد و ابراز داشت: در طرح سابق سهمیه‌ای به 441 گروه مختلف در شهرداری اختصاص داده می‌شد که قاعده مشخصی برای آن وجود نداشت و معمولا بیش‌تر از سهمیه اختصاص داده شده به افراد آرم تعلق می‌گرفت. علاوه بر این شاهد ترویج مردم به ورود غیرقانونی به محدوده طرح ترافیک نیز بودیم.

حناچی با بیان این‌که در طرح تفصیلی جدید امتیازاتی برای ساکنان محدوده طرح ترافیک، جانبازان و توان‌یابان در نظر گرفته شده است گفت: 70 درصد از‌ آلودگی هوای شهر تهران متعلق به وسایل موتوری است که از این میزان 40 درصد به وسایل شخصی مربوط است بنابراین راهی جز کاهش استفاده از خودروهای شخصی نداریم.

شهردار تهران، گفت: خبرنگاران یکی از شاکیان طرح ترافیک هستند که اگر چارچوب طرح ترافیک جدید به شکل توزیع کارت باشد حتما خبرنگاران نیز در نظر گرفته می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص این‌که معلولان از نامناسب‌بودن فضای شهری رنج می‌برند، گفت: معلول فقط کسی نیست که از عارضه جسمی رنج می‌برد. هرکس که نتواند در عرصه‌های اجتماعی حضور پیدا کند معلول است. همه فضاهای عمومی به‌ویژه ساختمان‌های پرمراجعه باید برای همه اقشار مناسب‌سازی شود که این امر در دستور کارمان قرار دارد.

حناچی خاطر نشان کرد: در فضاهایی که در اختیار شهرداری قرار دارد تلاش داریم که مناسب‌سازی اتفاق بیفتد که در این راستا کارهایی از قبل آغاز شده بود ادامه پیدا می‌کند. علاوه بر این برای افرادی که مشکل شنوایی دارند نیز اقداماتی در دستور کار است.

 متاسفانه زمانی به شهرداری آمده‌ام که منابع ته کشیده است

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره مغفول ماندن مشارکت محلی در شهر تهران، اظهار کرد: این موضوع یکی از مسائلی است که تلاش‌های زیادی برای مشارکت مردم در مسائل مختلف شهر برای آن صورت گرفته ولی فاصله زیادی با وضعیت مطلوب داریم. در بسیاری از کشورهای دنیا به تعلق افراد به محله سکونت آن‌ها آنقدر دامن زده‌اند که ساکنان در مقیاس محله تلاش می‌کنند از محله خود خرید کنند ولی ما با چنین رویکردی فاصله زیادی داریم. متاسفانه بنده زمانی در شهرداری تهران حاضر شده‌ام که منابع ته کشیده اما باید حداقل تعلق را به محلات بوجود بیاوریم و مالیات‌هایی که در هر محل کسب می‌کنیم برای همان محل هزینه کنیم.

برخی تجمع‌ها مقابل شهرداری اتفاقی نیست

شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری درباره تجمع‌های متعددی که مقابل ساختمان شهرداری تهران می‌شود گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد همه تجمع‌های صورت گرفته اتفاقی نیست؛ البته این به معنای این نیست که شهرداری بدهکار یا طلبکار نیست ولی مدتی است که با پیگیری‌های انجام شده کم‌ترین اعتراض را داشته‌ایم اما در این بین نیز برخی افراد زیاده‌خواه وجود دارند که فضاسازی می‌کنند. باز هم تاکید می‌کنم این به معنای آن نیست که شهرداری بدهی ندارد و یا نمی‌خواهد آن را پرداخت کند.

حناچی در پاسخ به پرسش دیگری درباره گران اداره شدن شهر تهران، یادآور شد: جهت‌گیری شهرداری این است که هر کسی بیشتر از منافع شهر استفاده می‌کند، هزینه بیشتری بپردازد. در خیلی از خیابان‌ها، رستوران‌هایی وجود دارد که در تولید زباله سهم بیش‌تری دارند و باری که به شهر تحمیل می‌کنند با یک واحد مسکونی مساوی نیست. بنابراین تلاش شهرداری این است که عدالت در این حوزه برقرار کند.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره مبارزه با فساد، گفت: در این خصوص هیچ تعارفی نداریم و برخورد با متخلفان در حال انجام است اما سروصدا نمی‌کنیم. هر جا امر غیرمتعارفی وجود داشته باشد پیگیری لازم صورت می‌گیرد و در صورت صحت آن برخورد لازم انجام می‌شود.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره این‌که به نظر می‌رسد شهرداری به دلیل وضعیت نامناسب اقتصاد سال آینده برای تحقق بودجه به سمت فروش برخی سرمایه‌های شهر مانند شهر آفتاب و فروشگاه‌های شهروند است، افزود: فروش شهر آفتاب و فروشگاه‌های شهروند در بودجه سال جاری گنجانده نشده اما در لوایح قبلی شهرداری وجود داشته است. طبیعتا پروژه‌های عمرانی شهر به سمت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواهد رفت و در این راستا تلاش می‌کنیم.

درصد بالایی از مردم نام شهردار تهران را نمی‌دانند

حناچی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که اصلاحات روشن‌کننده‌ای در مدیریت شهری تهران از زمانی که اداره شهر را برعهده‌ گرفته‌اید دیده نمی‌شود و طبق نظرسنجی‌ها هنوز 71 درصد مردم اسم شهردار را نمی‌دانند، ابراز داشت: نظرسنجی که به آن اشاره کردید مربوط به دوره حاضر نیست و متعلق به مهرماه سال 97 است.  درباره اقدامات اصلاحی نیز باید بگویم که در حال حاضر در دورانی به سر می‌بریم که منابع کمی وجود دارد البته این به آن معنا نیست که نمی‌توانیم کاری بکنیم.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در دستور کارمان قرار دارد، ارتباط از رنگ و شهر است. در حال حاضر همه تهران را با یک رنگ خاکستری می‌بینند؛ در یکی از محلات شهر ریودوژانیرو، بسیاری از افراد جرات تردد را در آن را نداشتند اما استفاده از رنگ در آن، سرنوشت آن را تغییر داد. بنابراین این موضوع به عنوان یکی از اقدامات پربازده در دستور کار ماست و مطالعات لازم در حال انجام است تا بدانیم کار را باید از کجا شروع کنیم. لزوماً این‌طور نیست که با تزریق پول همه کارها را انجام دهیم، اگر مردم دل بدهند، سخت‌ترین کارها در شهر عملی خواهد شد.

 بازنگری در طرح تفصیلی تهران

حناچی در پاسخ به پرسش دیگری درباره این‌که طرح تفصیلی در برخی از مناطق شهر تهران به درستی اجرا نمی‌شود، افزود: یکی از چالش‌هایی که با آن مواجه بوده‌ایم عدم اجرای طرح تفصیلی در برخی موارد بوده است. اما به هر ترتیب در حال اجراست. بازبینی طرح تفصیلی که برخی ناهنجاری‌ها ریشه در آن دارد نیز آغاز شده است خوشبختانه رابطه خوبی با وزارت شهرسازی برقرار شده که به این موضوع کمک می‌کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این نکته که شهرداری تهران در حوزه همکاری‌های بین‌المللی چه اقداماتی انجام داده است، ابراز داشت: از طریق سازمان سرمایه‌گذاری بسته‌های آماده برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و هر مهمان خارجی که به تهران سفر می‌کند و آماده سرمایه‌گذاری است در جریان موضوعات قرار می‌گیرد. تعدادی از سرمایه‌گذاری‌ها نیز آغاز شده که به جزئیات آن اشاره نمی‌کنم اما همکاری‌های بین‌المللی جزو برنامه‌های ماست و طبیعتا بخشی از وظایف شهرداری‌ها جذب سرمایه برای ایجاد محیط بهتر است.

شهردار تهران هم‌چنین به این پرسش نیز پاسخ داد که، به نظر می‌رسد با تغییر مدیران همه برنامه‌های قبلی تغییر می‌یابد، برنامه‌های توسعه شهر تهران با رفتن کسی تغییر نمی‌کند. در دوره فعلی نیز بخشی از برنامه‌های به جای مانده از دوره قبل به اجرا در آوردیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی وامق 0 0

    طبق آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بیش از 75 درصد آلودگی ذرات معلق تهران مربوط به دیزل است که شامل خودروهای کامیون و اتوبوس میشود. جرا آدرس غلط میدهند مسوولان محترم ؟