| کد خبر: 182424 |

◄ نگاه سازمان بنادر به توان داخلی برای تأمین تجهیزات بندری

علیرغم تحریم‌ها ناوگان دریایی کشور بااقتدار در آب‌های بین‌المللی تردد می‌کند. محمد‌ راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب گفت: ما نشان دادیم که قابلیت‌های دریایی ایران باوجود تمام تحریم و فشارها قابل تهدید و توقف نیست.

تین نیوز

علیرغم تحریم‌ها ناوگان دریایی کشور بااقتدار در آب‌های بین‌المللی تردد می‌کند.

محمد‌ راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب گفت: ما نشان دادیم که قابلیت‌های دریایی ایران باوجود تمام تحریم و فشارها قابل تهدید و توقف نیست.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، راستاد که در بیست و ششمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور سخن می‌گفت میزان تخلیه و بارگیری کالا پس از اعمال دوباره تحریم از سوی دشمنان را ۲۴۰ میلیون تن اعلام کرد و افزود: در همین مدت IMO طی یک پاسخ فنی و کوبنده به مدیر به‌اصطلاح اقدام علیه ایران در دولت آمریکا فهماند که ناوگان دریایی ایران از بالاترین استاندارهای جهانی برخوردار است.

او بابیان این‌که سفر سال اخیر دبیرکل IMO به ایران نشانگر اهمیت کشورمان در عرصه دریایی جهان است تصریح کرد: دبیرکل IMO طی سفر خود بیان داشت که ایران یکی از مؤثرترین، بانفوذترین و قدرتمندترین اعضای IMO است که خود مثالی روشن از اقتدار جامعه دریایی کشور در عرصه بین‌المللی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از نیازهای فعلی در بخش دریایی کشور را کاهش تشریفات و اصلاح فرآیندهای بندری دانست و گفت: ایجاد سهولت در این فرآیندها را در دستورکار داریم تا بهره‌وری در خدمات دریایی را افزایش دهیم.

راستاد با یادآوری امضاء تفاهم‌نامه تولید داخلی شناورهای موردنیاز سازمان بنادر و دریانوردی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: این سازمان برای تهیه گنتری‌کرین‌ها و جرثقیل‌های محوطه‌ای موردنیاز خود با تولیدکنندگان داخلی تعامل تازه‌ای را آغاز کرده است و مذاکره با شرکت‌های دانش بینان داخلی را نیز در دستورکار دارد.

او درزمینهٔ اجرای طرح‌های توسعه بندری به افتتاح برخی از این طرح‌ها در بندر شهید رجایی طی روز جاری (یکشنبه) با حضور رئیس‌جمهور اشاره کرد و بیان کرد: در بندر شهید رجایی طرح‌هایی به ارزش هزار و شش‌صد میلیاردتومان ازجمله تجهیزات راهبردی، زیربنایی و روبنایی که با سرمایه‌گذاری بخشش خصوصی احداث‌شده‌اند مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یکی از توانمندی‌های مهم در حوزه دریایی کشور را ایجاد اشتغال دانست و اضافه کرد: هم‌اکنون ۳۰هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۱۰۰هزار نفر دریانورد دارای گواهینامه استاندارد دریانوردی در بخش دریایی کشور درحال فعالیت هستند.

راستاد در پایان اظهارات خود به اجرای قانون کم‌سولفور در سوخت شناورها موسوم به قانون ۲۰۲۰ پرداخت و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا تولید این نوع سوخت را در کشور کلید بزنیم و با توجه به اهمیت آن در قطعنامه پایانی بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی به قانون ۲۰۲۰ اشاره خواهد شد و راه‌کارهای اجرای آن مدنظر خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.