| کد خبر: 181341 |

روند افزایش تعداد خودروها در تهران تا کجا ادامه دارد؟

در گذشته متوسط سالانه افزایش تولید خودرو 100 هزار دستگاه بود اما این رقم امروز به 400 هزار دستگاه رسیده است.

تین نیوز

رئیس کمیته محیط‌ زیست شورای‌ شهر تهران گفت: در برخی شهرهای بزرگ که موضوع آلودگی هوا را به نقطه‌ای قابل قبول رسانده بودند، امروز مجددا با این پدیده مواجه شده‌اند که می‌توان از تحول شرایط کار و فعالیت، تغییر شرایط اقلیمی به عنوان عوامل بروز و تقویت این معضل نام برد.

به گزارش تین‌نیوز، سید آرش حسینی میلانی افزود: یکی از موارد مهمی که در مطالعات پشتیبان برنامه پنج ساله سوم شهر تهران به عنوان روندهای کلان در شهر تهران مطرح شده، این است که ما در کلانشهر تهران با خشکی هوا و خشکسالی مواجه خواهیم بود و این پدیده در قالب گرمایش زمین و خشکسالی قابل طرح و بررسی است.

وی اظهار کرد: در شرایطی که جزیره گرمایی در تهران در حال گسترش یافتن است، باید تاب‌آوری شهر را در برابر آن افزایش دهیم و بی‌تردید این مسئله در آینده، از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود که ضروری می‌سازد از امروز برنامه‌ریزی و اقدامات عملی را برای مقابله با بحران آلودگی هوا و گرمایش در آینده آغاز کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: تاکنون همیشه در حوزه آلودگی هوا تنها متوجه شهر تهران بودیم اما امروز منابع آلاینده تاثیرگذار بر شهر تهران فراتر از محدوده شهر بوده و شامل کرج، ورامین و... نیز می‌شود، چراکه آنها هم رشد و توسعه پیدا کرده‌اند. متعاقب با رشد و گسترش این شهرها آلودگی هوا نیز افزایش یافته و به تهران تسری یافته و منتقل شده‌اند.

او گفت: در مراجعات شهروندان برای اخذ گواهی معاینه فنی در سال جاری نسبت به سال قبل، افزایش 24 درصدی را شاهد هستیم که این دستاورد بزرگی قلمداد می‌شود که از یک میلیون و 184 هزار مراجعه به یک میلیون و 467 هزار مراجعه رسیده‌ایم. در حقیقت این موضوع نشان داد که با فرهنگ‌سازی و تکمیل ضمانت اجرایی می‌توان کار مثبت انجام داد.

میلانی افزود: اخذ معاینه فنی، یکی از عناصر در مسیر کاهش آلودگی هوا است. عنصر مهم دیگر در این موضوع، سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌و‌نقل عمومی است که می‌طلبد شبکه مترو تکمیل شود و افزایش ظرفیت حمل‌و‌نقل مسافر از دو میلیون سفر نفر در روز به هفت میلیون سفر نفر در روز محقق شود.

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای‌ شهر تهران خاطرنشان کرد: بخشی از سرمایه‌گذاری در توسعه حمل‌و‌نقل عمومی برعهده دولت است و دولت مرکزی باید سهم خود را پرداخت کند. بخشی دیگر هم برعهده شهرداری است که باید بخشی از سهم خود را با مشارکت شهروندان پرداخت کند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایسنا، وی اظهار کرد: در گذشته متوسط سالانه افزایش تولید خودرو 100 هزار دستگاه بود اما این رقم امروز به 400 هزار دستگاه رسیده است. البته تعداد ناچیزی از خودروها هم از رده خارج می‌شوند اما سوال این است که روند افزایشی اضافه شدن خودروها به شهر تهران تا کجا می‌تواند ادامه داشته باشد؟

میلانی در مورد نصب فیلتر دوده روی اتوبوس‌های درون‌شهری نیز گفت: چون ابهامات جدی در زمینه نصب فیلتر دوده روی اتوبوس‌های درون‌شهری وجود داشت بنابراین کارگروه آلودگی هوا در کمیته محیط زیست شورا در حال بررسی موضوع است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.