| کد خبر: 171529 |

◄ تدوین برنامه بازآفرینی محله با رویکرد اجتماعی

نشست راهبری طرح‌های بازآفرینی با مهندسان مشاور برگزار شد.

تین نیوز

جلسه بازآفرینی محلات هدف ناکارآمد شهری با رویکرد مشارکت اجتماعی ساکنین باهمت دفتر هدایت و راهبری طرح‌های بازآفرینی شرکت و مهندسان مشاور تدوین می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، در همین راستا، طی سه روز نشست (۱۳ الی ۱۵ مردادماه جاری) مدیرکل و کارشناسان دفتر هدایت و راهبری طرح‌های بازآفرینی شرکت با مهندسان مشاور چالش‌ها و راهکارهای پیش‌روی فرآیند محله را بررسی و مرور کردند.

به‌منظور تدوین برنامه بازآفرینی محله؛ مراکز توسعه محلات با مشارکت ساکنین محله و مشاورین و مدیریت شهری تشکیل می‌شود و این مراکز موظف‌اند زمینه، مشارکت حداکثری کنش‌گران و ذی‌مدخلان را از طریق رویکرد تسهیل‌گری فراهم کنند. همچنین محتوای این برنامه در دو بخش راهبردی و عملیاتی؛ دستور کار بازآفرینی محله هدف را تعیین می‌کند.

برنامه بازآفرینی محله هدف شامل چشم‌انداز بازآفرینی محله، اهداف کلان و عملیاتی؛ اقدامات و برنامه‌های عملیاتی و خدمات موردنیاز محله، اولویت‌بندی برنامه‌ها و اقدامات، نقش هریک از کنش‌گران و ذی‌مدخلان در برنامه‌ها و اقدامات؛ منابع موردنیاز و در دسترس برای تحقق برنامه‌ها و اجرای اقدامات (به تفکیک منابع درونی و بیرونی) و فرض‌ها (نوع همکاری، حمایت دستگاه‌ها و نهادها را نشان می‌دهد) می‌شود.

در پایان نشست‌های مذکور مقرر شد؛ کارگاه‌های آموزشی و همفکری در زمینه بازآفرینی محله محور به‌صورت منظم تدوین و با مشارکت جامعه حرفه‌ای و مهندسین مشاور برگزار شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.