| کد خبر: 165916 |

◄ شرایط نامساعد وانت‌بارهای فرسوده برای دریافت آرم طرح ترافیک

برابر قانون صدور مجوز طرح ترافیک جهت خودروهای حمل بار و مسافر اعم از وانت‌بارها، آژانس‌ها و مواردی از این قبیل منوط به دارا بودن پروانه کسب و عضویت در اتحادیه مذکور است.

تین نیوز

برابر قانون صدور مجوز طرح ترافیک جهت خودروهای حمل بار و مسافر اعم از وانت‌بارها، آژانس‌ها و مواردی از این قبیل منوط به دارا بودن پروانه کسب و عضویت در اتحادیه مذکور است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، با تغییرات ایجاد شده در طرح ترافیک، در نحوه اختصاص آن به انواع خودرو با وجود اعلام، تغییرات محسوس دیده می‌شود، یکی از این وسایل نقلیه وانت‌بارها هستند که صاحبان آنها در ثبت درخواست خود با مشکلاتی مواجه بوده‌اند، زیرا بسیاری از آنها به دلیل عضویت در اتحادیه این روزها برای دریاف آرم با مشکلاتی مواجه هستند.

گفته شده که، به تمامی خودروهای وانت بار اعم از پلاک عمومی و پلاک سفید شهر تهران که سال 96 آرم طرح ترافیک دریافت کرده‌اند، مهلت داده شده تا نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه طرح ترافیک سالانه اقدام کنند. اما به این مهم اشاره نشده وانت‌بارهای فرسوده به چه سرانجامی دچار خواهند شد.

این اتفاق درحالی افتاده است که تعداد بالائی از وانت‌بارها به علت فرسودگی و وضع اقتصادی صاحبان آنها و به تعویق افتادن طرح نوسازی که شاید سال‌ها است که وعده آن داده شده، امکان حضور در مرکز شهر را ندارند چه رسد به این‌که قادر باشند طرح ترافیک خریداری کنند، چرا که ورود به محدوده طرح ترافیک منوط به داشتن معاینه‌فنی است که خودروهایی که نزدیک به اسقاط هستند، قطعا نمی‌توانند به این مهم دست پیدا کنند.

طبق قانون، اتحادیه صنفی حمل‌ونقل بار سبک شهری مسوولیت پیگیری طرح از زمان ثبت نام تا تحویل وانت جایگزین با پلاک عمومی «ع» را برعهده دارد و صدور پلاک عمومی از سوی نیروی انتظامی منوط به اخذ نامه تاییدیه از اتحادیه است. رضایت دارندگان وانت‌بارها اما در این باب اندک است و این روزها با طرح جدید ترافیک به مشکل برخورده‌اند و انتظار دارند تا مسئولان بخش‌های متولی در کنار آنها تا رفع مسائل حضور داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.