| کد خبر: 151420 |

نارضایتی مردم شهرکرد از خدمات‌ شهرداری

ایجاد پارکینک و ساماندهی مشکلات ترافیکی از جمله وظایف شهرداری‌هاست اما در برخی از مناطق شهر شهرکرد مسئولان شهرداری شهرکرد نسبت به این مسائل بی‌توجه بوده و نارضایتی و گلایه مردم را به دنبال داشته است.

تین نیوز

 ایجاد پارکینک و ساماندهی مشکلات ترافیکی از جمله وظایف شهرداری‌هاست اما در برخی از مناطق شهر شهرکرد مسئولان شهرداری شهرکرد نسبت به این مسائل بی‌توجه بوده و نارضایتی و گلایه مردم را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، رسیدگی به وضعیت معابر و آسفالت خیابان‌ها، فضای سبز، مدیریت پسماندها و زباله‌های شهری، ایجاد پارکینک و ساماندهی مشکلات ترافیکی از جمله وظایف شهرداری‌ها است اما در برخی از مناطق شهر شهرکرد مسئولان شهرداری شهرکرد نسبت به این مسائل بی‌توجه بوده و نارضایتی و گلایه مردم را به دنبال داشته و شهر ما همچنان درگیر مشکلات مبتلا به خود و بی‌توجهی مسئولان استانی برای رفع مشکلاتش است.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در فضای فیزیکی یک شهر یا یک منطقه برای حفظ سلامت آن باید مورد توجه ویژه قرار ‌گیرد مدیریت پسماندها و زباله‌های شهری و نخاله‌های ساختمانی است که بی‌توجهی، کم‌کاری و سهل‌انگاری در این مورد می‌تواند سلامت افراد جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

همچنین فضای سبز که حکم ریه برای بدن انسان را دارد و بخشی از محیط زیست است که مراقبت از آن دلی سوخته و عزمی ملی را می‌طلبد اما در شهر شهرکرد مسئولان شهرداری نسبت به آن کم توجه هستند.

مشکلات زیرساختی و زیربنایی شهرک منظریه نیز همچنان پا برجا مانده و راه و شهرسازی که متولی این شهرک است اقدامات چشمگیری انجام نداده و نارضایتی مردم این شهرک را در پی داشته است.

از مدت‌ها قبل مردم شهرکرد در سطح شهر از عدم راه‌اندازی یک پارکینگ عمومی برای سامان‌دهی مشکلات ترافیکی گلایمند بودند و یکی از معضلات دیرپای شهری کمبود پارکینگ به ویژه در هسته مرکزی شهر بوده است.

در همین راستا خبرنگار تسنیم برای پیگیری مسائل و مشکلات شهر شهرکرد در مناطق مختلف در بین مردم آمد تا مشکلاتشان را از نزدیک ببیند و مردم هم مشکلاتشان را با ما در میان بگذارند.

یکی از کاسبان خیابان 12 محرم در گفت وگو با خبرنگار تسنیم گفت: عریض نبودن پیاده‌رو‌ها، عدم وجود جای پارکینیک و ترافیک سنگین در خیابان 12 محرم و 17 شهریور از معضلاتی است که هم ما و هم مردم از آن رنج می‌بریم و شهرداری هم توجهی به این مسائل ندارد.

یکی از شهروندان ساکن خیابان معلم نیز از کمبود فضای سبز، وضعیت نامطلوب معابر، سرعت‌گیرها و آسفالت خیابان در این منطقه گلایمند بود.

شهروندی هم از میرآباد غربی شکستگی لوله که ظاهرا به دلیل فرسودگی هر روز این اتفاق می‌افتد گلایمند بود و شهروندی نیز در همین منطقه از عدم نظافت خیابان‌ها و ریختن نخاله‌های ساختمانی در معابر شاکی بود.

شهروندانی در خیابان خواجه‌نصیر از وجود گاوداری سنتی در داخل شهر گلایه کرد و خواستار بود تا هرچه سریع‌تر مسئولان فکری به حال مردم این منطقه کنند.

تعیین تکلیف زمین‌های روبه‌‎روی دانشگاه شهرکرد و زمین‌های کوره در شهرکرد از دیگر مطالباتی بود که مردم داشتند و از سوی مسئولان بی‌جواب مانده بود.

خبرنگار تسنیم برای اینکه مردم زودتر به پاسخ مطالبات خود برسند به سراغ سرپرست شهرداری شهرکرد رفت و گفت وگویی در این خصوص انجام شد که به شرح زیر می‌باشد.

طرح جامع ترافیکی در شهرکرد اجرا می‌شود

نورالله غلامیان سرپرست شهرداری شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه فعالیت شهرداری شهرکرد براساس طرح تفضیلی انجام می‌شود، اظهار داشت: طرح تفضیلی شهری به افق رسیده و مشاوره این طرح توسط راه  وشهرسازی انتخاب و مشاور در حال بازنگری طرح جامع و طرح تفضیلی است.

وی افزود: در ارتباط با پیاده‌روهای خیابان 12 محرم باید عقب‌نشینی مختصری انجام شود که این کار به صورت تدریجی در حال انجام است و چون املاک مردم در آنجا است باید املاک مردم را تملیک کنیم و این کار با تأمین اعتبار امکان‌پذیر است.

سرپرست شهرداری شهرکرد بیان کرد: در همین خصوص جلساتی با مشاور برگزار شد و بنا داریم کار به صورت میدانی و نقطه به نقطه با حضور کارشناس و مشاور در سطح شهر انجام شود.

غلامیان با اشاره به مشکلات پارکینک در هسته مرکزی شهر خاطرنشان کرد: در کنار خیابان 12 محرم پارکینگ بازار میلاد و پارکینگ یزدان وجود دارد که مردم می‌توانند از این پارکینگ‌ها استفاده کنند اما متأسفانه این فرهنگ‌سازی نشده چرا که حتی در ساعات پیک ترافیک 2 طبقه از پارکینگ یزدان در میدان 12 محرم خالی و بودن استفاده است.

وی با اشاره به اجرای طرح کارت پارک گفت: در راستای عدم ایجاد مزاحمت خودروها برای کاسبان و مردم طرح کارت پارک را اجرا کردیم و نسبت به اجرای این طرح نگاه درآمدی نداشتیم بلکه هدفمان این بود که مردم بتوانند از حق عمومی خود استفاده کنند و مزاحمت خودروها برای کاسبان کمتر شود.

غلامیان با اشاره به کمبود پارکینک در نزدیکی بیمارستان هاجر(س) و آیت‌الله کاشانی شهرکرد گفت: مقرر گردید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زمینی به سازمان امور مالیاتی تحویل شود و ساختمان این سازمان به عنوان پارکینگ برای بیمارستان کاشانی شهرکرد استفاده شود اما در حال حاضر کوچه‌های شرقی بیمارستان باید عقب نشینی کنند تا خیابان عریض و محل و رفت و آمد در این محل برای مردم ایجاد شود.

سرپرست شهرداری شهرکرد با اشاره به معضلات ترافیکی شهرکرد تصریح کرد: بسیاری از معضلات ترافیکی به شهرداری بر نمی‌گردد و باید این معظلات را در سطح کلان بررسی کنند اما اجرای طرح "جامع ترافیکی" در دستور کار شهرداری است که از منابع داخلی شهرداری و تملک دارایی استان تأمین می‌شود و قرار است مشاوری در این خصوص به کار گرفته شود تا این طرح را مطاله و اجرا کند.

غلامیان با اشاره به مشکلات فضای سبز در منطقه معلم ادامه داد: براساس سرانه محلی کمبود خاصی از نظر فضای سبز در این منطقه وجود ندارد اما در خیابان مجاهدان و برون‌پهنه قرار است دو پارک احداث شود.

وی با اشاره به کمبود تاکسی در این منطقه گفت: خطوط اتوبوس به اندازه کافی برای این منطقه در نظر گرفته شده است اما خطوط ویژه تاکسی باید با هماهنگی اداره حمل و نقل مسافر انجام شود.

سرپرست شهرداری شهرکرد با اشاره به مشکلات مردم در شهرک منظریه شهرکرد بیان کرد: در این شهرک مسکن مهر احداث شده که متولی ان راه و شهرسازی استان است و مقرر گردید بعد از انجام کارهای زیربنایی و روبنایی این شهرک به شهرداری جهت نگهداری تحویل شود اما باز هم شهرداری خدمات خود را در این شهرک ارائه کرده است.

غلامیان همچنین با اشاره به مشکلات مردم میرآباد غربی و شکستگی لوله آب در این منطقه گفت: اگر شکستگی لوله آب شرب باشد باید توسط اداره آب و فاضلاب استان پیگیری شود اما اگر مربوط به فضای سبز است این کار توسط شهرداری پیگیری و انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای نخستین بار در راستای جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی پیمانکاری در این خصوص به کار گرفته شده است که تاکنون 150 میلیون تومان بابت این کار به پیمانکار پرداخت شده هر چند جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی مربوط به شهروندانی است که ساخت و ساز انجام می‌دهند، کامیون‌هایی که نخاله‌های ساختمانی خود را در حاشیه کمبرندی شهرکرد و یا خیابان‌ها تخلیه می‌کنند شهرداری از این افراد شکایت کرده و پروندهایی در این خصوص در دادگاه ایجاد شده است.

سرپرست شهرداری شهرکرد با اشاره به زمین‌های روبه‌روی دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: این زمین‌ها از سال 85 با 30 رأی از سوی دیوان عدالت شهرداری را ملزم به صدور پروانه کرده بود و طی جلساتی که برگزار سد مقرر کرد این زمین‌ها با تغییر کاربری ه مکونی تبدیل شوند که نمایندگان مالکان این زمین‌ها می‌توانند برای صدور به شهرداری مراجعه کنند اما زمین‌ها کوره مشکلاتی دارند که باید این مشکلات برطرف شود اما تغییر کاربری به مسکونی داده نمی‌شوند.

غلامیان با اشاره به نیروهای شرکتی شهرداری تصریح کرد: کارگران یاران جنوب کوشک شهرکرد امکان قراردادی یا رسمی کردن آن‌ها وجود ندارد چرا که کار ما به صورت حجمی است، پرداخت حقوق این کارگران بعد از ارائه صورت وضعیت از سوی شرکت در 15 هر ماه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به گاوداری سنتی در سطح شهر گفت: باید بررسی شود که اگر این فرد زمین تحویل گرفته است باید دام‌های خود را به دامدری منتقل کند و حق نگهداری دام در منطقه مسکونی ندارد.

98 درصد عملیات آماده سازی شهرک منظریه انجام شد

قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص مشکلات شهرک منظریه شهرکرد در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: در شورای مسکن مصوب شد که ادامه عملیات آماده‌سازی شهرک منظریه توسط شهرداری انجام شود و در قبال آن راه و شهرسازی به شهرداری زمین واگذار کند.

وی افزود: بر همین اساس یک تیم مشترک کارهای باقی مانده در این شهرک را بررسی کرد که انجام جدول‌کشی، آسفالت و کارهای زیربنایی این شهرک 28 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر 95 درصد عملیات آماده‌سازی این شهرک انجام و تنها 5 درصد آن باقی مانده است، بیان کرد: آماده سازی در بحث مسکن مهر بر عهده مردم بود اما ما این هزینه را از دوش آن‌ها برداشتیم و خودمان در این خصوص اقدام کردیم.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.