| کد خبر: 12334 |

تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری؛ تصویب ۳ مصوبه مهم

تین نیوز | جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران با حضور نمایندگان دستگاههای استانی در استانداری برگزار و مقرر شد با توجه به اینکه مقدار گرد و غبار در شهر تهران تا دو روز آینده در بدترین حالت ثابت خواهد بود، اداره کل محیط زیست استان تهران هشدارهای لازم را از طریق بیانیه اعلام کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری به ریاست کریمی معاون عمرانی استاندار تهران و با حضور مدیرکل محیط زیست هواشناسی استان تهران و نمایندگان وزارت بهداشت، اورژانس، ورزش و امور جوانان و دیگر دستگاههای مرتبط با دستور بررسی آلودگی‌های چند روز گذشته برگزار شد.

در این جلسه پس از استماع گزارش محیط زیست و هواشناسی و نمایندگان وزارت بهداشت و ورزش و امور جوانان و اورژانس تهران مقرر شد با توجه به اینکه مقدار گرد و غبار در شهر تهران تا دو روز آینده در بدترین حالت ثابت خواهد بود، اداره کل محیط زیست استان تهران هشدارهای لازم را از طریق بیانیه اعلام کند.

همچنین برای پیش‌بینی بهتر از وضعیت هوای تهران و اطلاع رسانی به موقع به شهروندان کمیته‌ای تشکیل شد تا نسبت به بررسی راهکارهای لازم و حتی در صورت نیاز اصلاح آئین‌نامه‌های مربوط و با توجه به اینکه استاندار تهران عضو کمیسیون ویژه تهران و سایر کلانشهرها در دولت است اقدام و موضوعات را از طریق آن پیگیری کند.
 
مصوبه دیگر جلسه امروز تشکیل کمیته‌ای با عضویت اداره کل بحران استان تهران و محیط زیست و نمایندگان وزارت بهداشت و معاونین عمرانی فرمانداریهای شهرستانهای مربوط برای بررسی وضعیت منشاء آلودگی و گرد و غبار که احتمالا معادن سطح استان تهران هستند بود و مقرر شد گزارش آن در جلسه آینده ارائه شود.

براساس بحث‌‌های صورت گرفته در جلسه امروز مقرر شد مرکزی در محیط زیست استان تهران با تأمین بودجه استانداری تشکیل شود تا همه اطلاعات مربوط به هوا از طریق دستگاه‌های ذیربط را جمع‌آوری و نسبت به پیش‌بینی وضع هوا در ساعت‌ها و روزهای آینده اطلاعات لازم را به مسئولین و مردم ارائه کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.