| کد خبر: 120320 |

بهره برداری از پایانه جدید شرق در نیمه دوم فروردین۹۶

تین‌نیوز| شهردار تهران از احداث پنج میدان میوه و تره بار در محلات مختلف منطقه 13 خبر داد و گفت: در راستای رفع مشکل محلات منطقه چهار دستگاه پل عابر پیاده برقی نیز در نقاط مختلف احداث خواهد شد.

 
به گزارش خبرنگار شهرنوشت محمد باقر قالیباف، ظهر امروز در حاشیه نظارت ستادی شهرداری منطقه 13 طی سخنانی در جمع خبرنگاران ابراز داشت: یکی از مشکلات جدی در برخی محلات منطقه 13 کمبود سرانه های خدماتی است که امروز درباره این مشکلات تصمیم گیری های خوبی صورت گرفت، به عنوان نمونه هم اکنون در محله شورا حتی یک متر فضای سبز وجود ندارد اما با تصمیم گیری صورت گرفته مقرر شد قطعه زمین 5 هزار متری در این محله برای فضای سبز تملک شود.

وی تاکید کرد: این قطعه زمین طی مدت سه ماه از سوی سازمان پارک ها و فضای سبز آماده سازی خواهد شد از این رو امیدوار هستیم که در بهار سال آینده بتوانیم این پارک را در محله شورا احداث کنیم.
شهردار تهران از احداث پنج میدان میوه و تره بار در محلات مختلف منطقه 13 خبر داد و گفت: در راستای رفع مشکل محلات منطقه چهار دستگاه پل عابر پیاده برقی نیز در نقاط مختلف احداث خواهد شد.
قالیباف در ادامه به جا به جایی ترمینال شرق اشاره کرد و گفت: با وجود تمامی مشکلات و سختی های پیش رو در 15 فروردین ماه سال آینده پایانه شرق از محل قدیم به محل جدید منتقل خواهد شد چرا که ممکن است این جا به جایی در ایام نوروز برای مسافران زحمت ایجاد کند اما در 15 فروردین ماه و پس از پایان سفرهای نوروزی این جا به جایی صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: البته ممکن است در محل جدید پایانه شرق، در آغاز کار با مشکلاتی روبرو باشیم اما این مشکلات به سرعت مرتفع خواهد شد.

شهردار تهران از تامین امکانات حمل و نقل عمومی برای دسترسی به پایانه شرق خبر داد و گفت: مقرر شد امتداد خط مترو به طول حدود دوکیلومتر از اشراق به پایانه شرق صورت گیرد که در این زمینه تملک ها انجام شده است؛ بخشی از این مسیر روی زمین و بخشی هم به صورت تونل اجرایی خواهد شد تا دسترسی پایانه شرق به مترو فراهم شود و  مشکلی برای حمل و نقل وجود نداشته باشد.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات شهرسازی در حاشیه اماکن نظامی واقع در منطقه 13 اشاره کرد و گفت: در این زمینه مقرر شد نقاطی که بر اساس طرح تفصیلی می توانند طبقات خود را احداث کنند، نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند تا به حجم بافت فرسوده این منطقه اضافه نشود.
وی به احداث اتوبان شهید شوستری نیز اشاره کرد و گفت: این اتوبان کمربند عبوری شرق تهران است که مناطق 13، 14 و 15 درگیر آن هستند؛ البته هم اکنون بخشی از اتوبان شهید شوشتری در مناطق 14 و 15 اجرایی شده و در منطقه 13 نیز هماهنگی های لازم با نیروهای مسلح صورت گرفته است. تنها مسئله بحث با سازمان حفاظت از محیط زیست است.

شهردار تهران گفت: در جریان احداث اتوبان شهید شوشتری همه بحث های محیط زیستی را رعایت کرده ایم و با احداث تونل به حوزه حیات وحش و فضای سبز هیچ آسیبی زده نمی شود؛ به همین جهت امیدوارم دولت در این بخش دخالت کرده و این کار را زودتر انجام دهند.

به گفته قالیباف هم اکنون مشکلات آلودگی هوا و تردد زیاد خودروها و کامیون ها در افسریه و میدان بسیج یکی از مشکلات جدی است که با احداث اتوبان شهید شوشتری بخش زیادی از این مشکلات برطرف خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت تعریض خیابان پیروزی، عنوان داشت: هم اکنون تعریض ضلع جنوبی خیابان پیروزی در منطقه 14 به صورت کامل انجام شده است؛ در بخش شمالی خیابان نیز 27 پلاک باقی مانده که عمدتا به دلیل عدم توافق با صاحبان املاک، مسیر قضایی و ماده 9 را دنبال می کنند. به همین جهت در حال حاضر بیش از 95 درصد تعریض خیابان پیروزی انجام شده و طراحی فضاسازی این خیابان نیز صورت گرفته است؛ امیدواریم امسال نیز بتوانیم به صورت کامل خیابان پیروزی را به بهره برداری نهایی برسانیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره ورود خودروهای پلاک شهرستان به تهران برای مسافرکشی، گفت: در این بخش عزیزان ما در نیروی انتظامی و پلیس راهور باید توجه داشته باشند؛ همچنین باید امکانات لازم را برای حمل و نقل مسافران فراهم کنیم که هم اکنون این ظرفیت در ترمینال های مختلف تهران وجود دارد. به همین جهت باید مانع این کار شویم که بتوانیم ایمنی و آسایش شهروندان را تامین کنیم.

قالیباف همچنین درباره موضوع خروج پادگان های منطقه 13 از محدوده شهری نیز تصریح کرد: در این منطقه پادگان جدی و مهمی برای جا به جایی وجود ندارد؛ درباره ستاد نیروهوایی نیز در بحث پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شهر به چنین فضایی در شرق تهران نیازمندیم، از این رو به دنبال جا به جایی نیروهوایی نیستیم.

وی عنوان داشت: مذاکرات با فرمانده نیروهوایی و ارتش صورت خواهد گرفت تا هماهنگی های لازم در زمینه نحوه استفاده از این فضا صورت گیرد، به نحوی که بتوانیم فضای سبز این محدوده را رونق دهیم و مردم نیز در محل هایی بتوانند از این فضای تفرجگاهی استفاده کنند.

به گفته شهردار تهران ارتباط شمال به جنوب فرودگاه نیروهوایی به صورت زیرگذر برای دسترسی شهروندان برقرار خواهد شد.

وی همچنین به موضوع انتقال زمین جنگ افزار واقع در خیابان پیروزی نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون عقب نشینی ها در خیابان پیروزی و دسترسی رمپ شمال به جنوب بزرگراه امام علی (ع) انجام شده است، در صورتی که قرار باشد توافق دیگری انجام دهیم، وزارت دفاع نیز این آمادگی را دارد تا در سال آینده آن را در دستور کار قرار دهیم.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.