| کد خبر: 247476 |

کاهش سرفاصله قطار های شهری به ۳.۵ دقیقه

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به کاهش تعداد پله‌ های برقی غیر فعال مترو گفت: سرفاصله حرکت قطار های شهری در ساعات پیک صبح و عصر در خطوط هفت‌گانه به ۳.۵ دقیقه کاهش یافته است.

تین نیوز

عبدالمطهر محمدخانی درباره  تمهیدات شهرداری تهران متناظر با فرارسیدن مهرماه 1401 در حوزه حمل و نقل اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، استفاده رایگان دانش آموزان در هفته ابتدایی مهر از شبکه مترو و اتوبوسرانی در دستور کار قرار گرفت. همچنین کاهش تعداد پله برقی های خاموش از 12 به 3 دستگاه نسبت به وضعیت ابتدای شهریورماه یکی از اقدامات متناظر با مطالبات بحق شهروندان انجام شد.

​به گزارش تین نیوز، سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به تعمیر دو رام قطار اورهالی و نظافت 100 رام قطار در هفته نخست مهرماه گفت: از شهروندان تهران انتظار داریم حتمی المقدور استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار بدهند تا به کمک شهروندان ترافیک مهرماه در معابر پایتخت کنترل و مدیریت شود.

محمدخانی ادامه داد: البته برای رفاه حال شهروندان برنامه ریزی و سرفاصله حرکت قطارهای شهری در ساعات پیک صبح و عصر در خطوط هفت گانه به 3.5 دقیقه کاهش یابد. همچنین آمادگی برای اعزام های فوق العاده برای خدمت دهی در ساعات پیک وجود دارد.

وی در پاسخ به وضعیت توسعه ناوگان اتوبوسرانی نیز تصریح کرد: در کنار اورهال بالغ بر 550 دستگاه اتوبوس در ابتدای مهرماه که پیش تر از مدار فعالیت خارج شده بودند 53 دستگاه اتوبوس و 50 دستگاه مینی بوس نو بابت قرارداد شهرداری تهران با ایران خودرو دیزل آماده تحویل است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به تامین 10 دستگاه اتوبوس دیگر از طریق وزارت کشور اظهار کرد: تامین 400 راننده پایه یک برای ناوگان اتوبوسرانی انجام شده و نظافت و شستشوی 1650 دستگاه اتوبوس انجام شده است.

محمدخانی درباره وضعیت سرویس مدارس و حوزه تاکسیرانی نیز گفت: تایید 130 شرکت و 1730 راننده در سامانه سرویس مدارس تا 27 شهریورماه انجام شده و در حال خدمت رسانی به دانش آموزان هستند. همچنین گشت مشترک راهور و تاکسیرانی برای کنترل تردد تاکسی ها فعال شده است و نظارت تصویری و برخط با مدیران خطوط برای کنترل مدیریت بار ترافیکی معابر مختلف شهر در دستور کار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.