| کد خبر: 181901 |

حناچی:

◄ با توجه به تورم باید بودجه منطقی باشد

پیروز حناچی، شهردار تهران امروز پس از ارائه لایحه بودجه شهرداری تهران در سال 98 به جمع خبرنگاران آمد و گفت: با توجه به تصویب برنامه سوم، سعی کردیم تمامی اهداف برنامه سوم در محورهای بودجه ۹۸ عملیاتی شود و بودجه را با سقف ۱۸ هزار و ۹۳۰ میلیاردتومان به هیئت‌رئیسه تقدیم کردیم.

تین نیوز

پیروز حناچی، شهردار تهران امروز پس از ارائه لایحه بودجه شهرداری تهران در سال 98 به جمع خبرنگاران آمد و گفت: با توجه به تصویب برنامه سوم، سعی کردیم تمامی اهداف برنامه سوم در محورهای بودجه ۹۸ عملیاتی شود و بودجه را با سقف ۱۸ هزار و ۹۳۰ میلیاردتومان به هیئت‌رئیسه تقدیم کردیم.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، حناچی بابیان این‌که سه سال است که سقف بودجه ثابت مانده است گفت: با توجه به‌اضافه شدن تورم، بودجه باید واقع‌بینانه تنظیم می‌شد و با توجه به شرایط اقتصادی، بخش‌هایی از بودجه افزایش می‌یافت.

شهردار تهران بابیان این‌که بخش زیادی از بودجه صرف توسعه حمل‌ونقل عمومی و به‌خصوص تورم می‌شود در پاسخ به این سؤال که چرا باوجود تزریق منابع مالی به حمل‌ونقل اتفاق مثبتی در سطح شهر نمی‌افتد؟ گفت: به این دلیل است که همه کار زیرزمین قرار دارد.

حناچی بابیان این‌که بودجه حمل‌ونقل نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش‌یافته است گفت: علیرغم تمام تلاش‌هایی که در حوزه حمل‌ونقل انجام می‌گیرد اما درحال‌حاضر تنها دو میلیون مسافر توسط مترو جابجا می‌شود که باید این رقم به هفت‌میلیون سفر برسد و باید دوهزار واگن و سه‌هزار اتوبوس افزایش یابد.

او بابیان این‌که به شکل دریافت فاینانس از کمک‌های دولت بهره خواهیم برد افزود: البته در شرایط تحریم کار بسیار سختی است اما آن‌چه که مهم است این‌که باید برای توسعه شبکه حمل‌ونقل ریلی از کمک حداکثری استفاده کنیم.

شهردار تهران در مورد دیون و مطالبات شهرداری از دولت بابیان این‌که سازمان حسابرسی درحال بررسی دیون است گفت: بعد از نهایی شدن لیست، دولت آنها را می‌پذیرد و درحال‌حاضر دوهزار و ۲۰۰ میلیاردتومان توافق شده است.

حناچی در مورد سرانجام پرداخت بدهی بانک‌ها نیز اظهارکرد: بدهی به بانک‌ها سبب شده است که نتوانیم از اوراق مشارکت استفاده درستی کنیم و درحال بررسی هستیم که بتوانیم با تهاتر یا تصفیه دیون را پرداخت کنیم.

شهردار تهران در مورد جلسه روز گذشته شورای ترافیک در مورد حذف طرح زوج و فرد بابیان این‌که اساساً نگاه ما درآمدزایی نیست و سلامت شهروندان برای ما مهم‌تر است گفت: آمارها نشان می‌دهد که روزهای آلاینده نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش‌یافته؛ البته باد و باران کمک کرد اما همیشه گفتیم در این بخش درآمد مدنظر ما نیست و می‌دیدید درآمدها نیز کاهش پیداکرده اما بهتر است به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اخبار خوب منتشر کنید چراکه نگاه ما پولی نیست و صرفاً افزایش سلامت مردم مدنظر ما است.

او بابیان این‌که طرح زوج و فرد در کوتاه‌مدت تأثیرگذار نیست گفت: همه اعضای شورای‌شهر براین نظر تأکیددارند اما در مورد این‌که چه طرحی جایگزین شود، ساعت‌ها بحث شد و دیروز به جمع‌بندی رسیدیم اما دقت داشته باشید تا ابتدای تابستان فرصت برای بحث و تبادل‌نظر و حتی جدل باقی‌مانده و می‌توانیم در مورداجرای طرح به جمع‌بندی برسیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.