| کد خبر: 181587 |

آغاز همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا

◄ مرگ سالانه 26 هزار نفر در ایران به دلیل آلودگی هوا

آلودگی هوا در ایران سالانه بیش از ۲۶ هزار قربانی می‌گیرد. بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا به ترتیب ۶۳، ۲۸ و ۹ درصد از تعداد کل قربانی‌ها را به کام مرگ می‌فرستد.

تین نیوز

هفتمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا با شعار «بیایید در کاهش آلودگی هوا و صدا مشارکت کنیم» با حضور کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست، پیروز حناچی، شهردار تهران، محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در دانشگاه شهید بهشتی درحال برگزاری است.

به‌گزارش خبرنگار تین‌نیوز، براساس گزارش سازمان جهانی در سال ۲۰۱۲ آلودگی هوا در ایران سالانه بیش از ۲۶ هزار قربانی می‌گیرد. بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا به ترتیب ۶۳، ۲۸ و ۹ درصد از تعداد کل قربانی‌ها را به کام مرگ می‌فرستد.

متأسفانه در حوزه آلودگی صدا نیز که کمتر شناخته‌شده است، در برخی از نقاط کشور خصوصاً در شهرهای بزرگ وضعیت مطلوبی وجود ندارد.

با مراجعه به اطلاعات ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت مشاهده می‌شود که تراز صدا در شهر تهران در بهترین حالت و در طول شب، بیش از ۶۵ دسی‌بل و در طول روز حتی به ۷۵ دسی‌بل هم می‌رسد.

به‌این‌ترتیب شهروندان تهرانی همواره در معرض صدای آزاردهنده هستند و متأسفانه کودکان و بیماران بزرگ‌ترین قربانی این آلودگی صوتی هستند.

در آغاز هفتمین همایش ملی آلودگی هوا و صدا، دبیر علمی این همایش با اشاره به دریافت ۱۰۰ مقاله برای این همایش گفت: ظرفیت‌سازی، تبادل‌نظر، یافتن راهکار برای ادامه مسیر به‌منظور کاستن از آلودگی هوا و صوت ازجمله اهداف برگزاری این همایش است.

مجید شفیع‌پور  بابیان اینکه ۳۰ مقاله برتر در این همایش به‌صورت شفاهی ارائه خواهد شد، افزود: ۵ نشست تخصصی، سلامت، اقتصاد، مدل‌سازی، سنجش و کاهش آلودگی هوا در این همایش با حضور متخصصان حاضر برگزار خواهد شد.

شفیع‌پور گفت: تأکید بر کاستن از آلودگی هوا و صوت به‌طور علمی و اجرایی  به همراه شهرداری تهران از اهداف ما در برگزاری همایش ملی آلودگی صوت و هوا است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.