| کد خبر: 181687 |

◄ توضیحات پورسیدآقایی درباره عوارض طرح زوج‌وفرد

اگر خودرویی در روز موافق پلاکش وارد محدوده زوج و فرد شود، می‌تواند بدون جریمه تردد کند و می‌تواند درصورت داشتن شرایط لازم وارد طرح‌ترافیک هم شود.

تین نیوز

اگر خودرویی در روز موافق پلاکش وارد محدوده زوج و فرد شود، می‌تواند بدون جریمه تردد کند و می‌تواند درصورت داشتن شرایط لازم وارد طرح‌ترافیک هم شود.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: با خودروهایی که در روز مخالف وارد محدوده زوج و فرد می‌شوند، چه کنیم؟ آیا این خلاف است؟ اگر کسی می‌خواهد به‌صورت قانونی وارد محدوده شود چه کند؟ درگذشته شهروند قانون‌مداری که برخلاف روز موافق پلاکش می‌خواست وارد محدوده زوج و فرد و طرح‌ترافیک شود می‌بایست طرح‌ترافیک می‌خرید و فقط در روز موافق وارد می‌شد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، پورسیدآقایی صبح امروز در حاشیه جلسه امروز شورای‌شهر تهران در جمع خبرنگاران بابیان اینکه اسم این را عوارض نگذارید، اظهارکرد: کسی که می‌خواهد در روز مخالف وارد محدوده شود اگر نخواهد که قانون‌مدار باشد و طرح‌ترافیک نخرد، تکلیف چیست؟ آیا باید بگذاریم این فرد برخلاف قانون عمل کند؟ قبلاً پیشنهاد داده بودیم که زوج و فرد را بردارند و کلیه خودروهایی که می‌خواهند در این محدوده تردد کنند عوارض دهند که این مصوبه در فرمانداری لغو شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بابیان این‌که قرار بود از همه روزها و نه صرفاً روزهای مخالف پلاک، عوارض اخذ شود، ادامه داد: این ردیف حذف شد و به‌جای آن تبصره‌ای اضافه شد که هرکسی که موافق پلاکش وارد محدوده شود به‌صورت رایگان و اگر در روز مخالف پلاک وارد شد باید عوارض طرح‌ترافیک بدهد که همه عوارض با ضریب طرح‌ترافیک محاسبه می‌شد. حالا اگر کسی تخلف کرد و در روز مخالف آمد و عوارض هم نداد تکلیف چیست؟ در ماده هشت مصوبه شورا گفته‌شده است هرکسی که عوارض محدوده را پرداخت نکرد شهرداری می‌تواند آن را به‌حساب بدهی‌اش لحاظ کند و این بند اعلام کرده است که اخذ عوارض مانع جریمه پلیس نیست.

پورسیدآقایی بابیان این‌که در تبصره پیش‌بینی‌شده است که اگر کسی مخالف است می‌تواند به کمیسیون ماده ۷۷ اعتراض کند، اظهارکرد: حرف اساسی ما این است که اگر کسی عوارض نداد باید با آنچه کرد؟ آیا واقعاً پلیس جریمه می‌کند؟ چنانچه تا برج ۹ پلیس هیچ‌کس را جریمه نکرد و این رفتار پلیس نیز در چارچوب وظایف ما نیست و دراختیار مافوقانشان است.

او در پاسخ به این سؤال که اعضای شورا می‌گویند این عمل قانونی نیست، اظهارکرد: من از خودم حرفی نمی‌زنم و من نمی‌گویم که این قانونی است یا نه؟ چراکه مصوبه شورا موجود است و دقت داشته باشید که همه اعضای شورا این مطلب را نمی‌گویند، بلکه یک عضو شورا براین موضوع تأکید دارد و من یک ماه پیش به رئیس شورا نامه نوشتم و او هم به کمیسیون حقوقی و نظارت ارجاع داد و در این زمینه جلسه‌ای برگزار شد و طبق صورت‌جلسه سخنان ما تائید شد. حالا اگر یک عضو شورا مصوبه کمیسیون حقوقی و نظارت را قبول ندارد، من نمی‌دانم چه کنم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.