| کد خبر: 181307 |

بازسازی اتوبوس‌ها تا تحقق نوسازی ناوگان تنها راه حل پایتخت

محسن پورسیدآقایی گفت: تا زمان محقق شدن فرایند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی باید برای بازسازی بخشی از ناوگان و ادامه فعالیت اتوبوس‌های بازسازی‌شده برنامه‌ریزی کنیم.

تین نیوز

 محسن پورسیدآقایی گفت: تا زمان محقق شدن فرایند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی باید برای بازسازی بخشی از ناوگان و ادامه فعالیت اتوبوس‌های بازسازی‌شده برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، نشست هم‌اندیشی شرکت‌های بخش خصوصی تحت نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، با حضور معاون  حمل ونقل و ترافیک شهرداری،  مدیرعامل شرکت واحد و همچنین مدیران شرکت‌های خصوصی برگزار شد.

محسن پورسیدآقایی، مشاور شهردار تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک روز دوشنبه اول بهمن ماه با حضور در ستاد مرکزی شرکت واحد و در یک نشست صمیمی، پای صحبت و درد دل مدیران عامل شرکت‌های بخش خصوصی  اتوبوسرانی نشست.

در این جلسه ابتدا نماینده‌ای از این شرکت‌ها به موضوعات مختلف اجرایی در شهر ، فرسودگی اتوبوس‌ها، هزینه بالای تعمیرات و نگهداری، محدودیت‌ها و انتظارات  و همچنین بیان کمک از شهرداری برای بازسازی ناوگان تا زمان محقق شدن نوسازی، مشکلات نصب فیلتر جذب دوده و ... پرداخت.

پورسیدآقایی در ادامه جلسه و پس از شنیدن نقطه نظرات و دیدگاه‌های بخش خصوصی و مدیریت شرکت واحد، با بیان امار جابجایی روزانه  ناوگان اتوبوسرانی تهران، اهمیت و شان خدمت به مردم و برکات حاصل از خدمت صادقانه گفت: الزام به نوسازی ناوگان بر کسی پوشیده نیست و دولت محترم هم برای تحقق این موضوع حمایت خویش را اعلام کرده است که امید داریم مقدمات کار به زودی حاصل شود.

وی افزود: تا زمان محقق شدن فرایند نوسازی، با پیشنهاد مطرح‌شده  در این نشست، موافقم که برنامه‌ریزی و اخذ مجوز لازم برای بازسازی بخشی از ناوگان و ادامه فعالیت اتوبوس‌های بازسازی‌شده صورت گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: برنامه‌ریزی برای اخذ تسهیلات مناسب بانکی برای تامین بخشی از نیاز ناوگان اتوبوسرانی، در دستور کار معاونت قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیشنهاد شده برای تعیین نرخ کرایه بلیط، ملاک نرخ تورم سالیانه باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره  به اهمیت و الزام استاندارد کشور به نصب فیلتر جاذب دوده بر روی اتوبوس‌ها، بر لزوم تعمیر موتور اتوبوس‌های کارکرده دیزلی تاکید کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در پایان گفت: اتوبوس‌های جدید دارای فیلتر جذب دوده و استاندارد یورو بالا هستند و از بابت ایجاد آلودگی هوا مشکلی ندارند. طبق آمار ارایه شده تقریبا بخش کمی از آلودگی شهر تهران ناشی از تردد خودروهای دیزلی سرویس ادارات و اتوبوس‌های فرسوده است که بایستی مورد توجه همه دست اندرکاران قرار گیرد . انجام معاینه فنی مستمر یکی از مهمترین ابزارهای کنترلی در کاهش الودگی هوا خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.