| کد خبر: 169166 |

◄ تلاش شهرداری برای مقابله با فساد

روز گذشته نام فردی در فضای مجازی منتشر و به معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران منعکس شد که می‌گفتند نماینده سابق بوده و سوابق او ربطی به کار مطبوعاتی ندارد. علی پیرحسین‌لو مشاور معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: در بررسی مجدد متوجه شدیم که متأسفانه این نماینده دوره قبلی مجلس، از یکی از روزنامه‌ها با عنوان دبیر معرفی‌شده اما مدارکی که خود او و روزنامه‌اش ارسال کرده‌اند، حاوی چند تناقض آشکار است و به‌نظر جعلی یا لااقل مخدوش می‌رسد.

تین نیوز

روز گذشته نام فردی در فضای مجازی منتشر و به معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران منعکس شد که می‌گفتند نماینده سابق بوده و سوابق او ربطی به کار مطبوعاتی ندارد.

علی پیرحسین‌لو مشاور معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: در بررسی مجدد متوجه شدیم که متأسفانه این نماینده دوره قبلی مجلس، از یکی از روزنامه‌ها با عنوان دبیر معرفی‌شده اما مدارکی که خود او و روزنامه‌اش ارسال کرده‌اند، حاوی چند تناقض آشکار است و به‌نظر جعلی یا لااقل مخدوش می‌رسد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، پیرحسین‌لو با انتقاد از زیاده‌طلبی، فساد و رانت‌خواری موجود در جامعه امروز افزود: قطعاً چنین کسی مستحق دریافت طرح ترافیک خبرنگاری نیست و طرح او حذف خواهد شد. آن‌چنان‌که پیش‌ از این نیز در همه مواردی که با ارائه مدرک جعلی یا نامعتبر مواجه شدیم، بدون تعارف و تردید برخورد کردیم.

پیرحسین‌لو گفت: جامعه ما گرفتار آفت فساد و رانت‌خواری شده و درمان این درد، شفافیت است. در شفافیت هم فقط نباید به انتشار فهرست‌ها بسنده کرد، بلکه تحقق نظارت عمومی و رسیدگی به تخلفات هم گام مهم بعدی است.

او بابیان اینکه تقلیل دادن شفافیت به افشاگری یعنی اعتماد زدایی، خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی را وقتی می‌توان زمینه‌ساز گسترش اعتماد اجتماعی کرد که نظارت همگانی و برخورد با متخلفان را دربی داشته باشد.

پیرحسین‌لو گفت: من عمیقاً متأسفم که با چنین موارد حادی از میل به سوءاستفاده روبر رو هستیم؛ اما درعین‌حال خوشحالم که لااقل در این حوزه کوچک و محدود که البته با حساسیت خاص افکار عمومی روبرو شده، باب شفافیت و نظارت همگانی بازشده است.

او با اشاره به اینکه طرح ترافیک خبرنگاری در مقایسه با واردات با ارز تک‌نرخی یا تخلفات بانکی واقعاً موضوع بسیار کوچکی است، افزود: اینکه می‌بینیم وجدان عمومی به میزان حرص و ولع برخی افراد در سوءاستفاده از همه فرصت‌ها و موقعیت‌ها واکنش نشان می‌دهد، گویای عمق زخمی است که در سالیان گذشته بر پیکر اعتماد عمومی واردشده است.

پیرحسین‌لو گفت: البته تخلف کوچک با بزرگ فرق ندارد و اتفاقاً اگر راه بر همین تخلفات به‌ظاهر پیش‌پاافتاده بسته شود، چه از طریق شفاف کردن اسامی کسانی که بهره‌مندی ویژه‌ای از منابع عمومی دارند و چه از طریق توسعه نظارت عمومی و اصلاح خطاها و برخورد با تخلفات احتمالی، می‌توان به کاهش تخلفات بزرگ‌تر نیز امیدوار بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.